SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Test Seat Leon FR: Nemusí mať v znaku leva, aby vás odviezol ako kráľ (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Leon je slusne auto
za tie prachy, mame jedno v rodine 1,8 TSI s DSG a nema chybu. Mame ho 5 rokov. V novom sa mi nepacia sedacky a tenucky volant, to boli na predchadzajucom modeli dobre dve veci okrem motora a prevodovky samozrejme. Aj podvozok bol velmi dobry az sportovy v uvodzovkach.
na kone
<< < 1 2 3 4 > >>

1,8 TSI

So spotrebou oleja nemate problem? My mame vo firme Alteu s tymto motorom (kod CDAA) a este pocas zaruky ked mal asi 150.000 km nam vymenili short motor pre skokovo zvysenu spotrebu oleja az na 0,8 l / 1000 km. Teraz, rok po zaruke vymenenho motora pri najazde 100.000 km riesim ten isty problem. Oficialny postup opravy - vymena motora :-) Uz mam dohodnuty "garazovy" servis v Brne, 6.1. ide na 2-tyzdnovu ozdravnu kuru. Ale mas pravdu - s tym DSG to jazdi famozne :-)
 

olej

Altea ma starsi typ motora, v Leone je iny motor s oznacenim EA211. Doporucujem prejst z 5W-30 na olej 5W-40 ACEA A3/B4 nie C3 low SAPS co je pre auta s filtrom DPF -olej ochudobneny o aditiva ako fosfor, ktory ma protioderove ucinky... . Interval vymeny skratit na 10 tis.km, motor nevytacat kym olej /nie chladiaca kvalapina, ta sa hahreje ovela skor / nedosiahne prevadzkovu teplotu co trva min.10km
 

 

"Na kone" pise ze ma 5-rocneho Leon-a, takze v nom ma ten isty motor ako ja v 6-rocnej Altei. EA211 je povedzme oznacenie koncepcnej rady. Ja hovorim o oznaceni CDAA, co je konkretny typ motora (to je to co mas napisane v technickom preukaze, v Ibize mam CBZC, nas prvy Leon z 2001 mal AKL, novy Leon vo firme ma CRB atd.). A ten CDAA ma odflaknute stieracie kruzky ktore sa niekde okolo 100.000 km zvyknu zalepit a tym padom si prestanu plnit svoju ulohu. V servise to smutne potvrdzuju a podal oficiálnych postupov s tym nevedia nic urobit. V tom motore sa ale neda urobit klasicky vybrus, pretoze nema vyvlozkovane valce, na stenach je len nejaky alusil v tenkej vrstve. Do auta sa od novoty leje iba 5W40 specifikacie VW502.00 resp. VW504.00, vymena po 15.000 km (ja Longlife servisu neverim). Najdi si fora na temu motorov CDAA - docitas sa viac. Inac je to ale vyborny motor s ktorym je radost jazdit.
 

 

mame v rodine octaviu a seat. 1,8 a dsg rovnake motorizacie. Seat nezerie olej vobec ma 100 000 bez problemu, octavia zerie olej strasne a je po GO motora pri 100 tisic aj kruzky skratka komplet GO. Po GO olej nezerie zatial, ale spotreba benzinu u oboch velmi dobra.
 

 

Hm, maju tie iste motory (podla tecnhnicaku)? Tak dufam ze vydrzi. U nas sa to "zopsulo" ked mal 150.000 km. Dovtedy tak 1 liter pocas 15.000 km, potom z nicoho nic 0,8 l na 1000 km... Vtedy bolo este v zaruke tak tam dali novy motor a nestaral som sa. Lenze aj vymeneny zacina postupne papat olej. Ono ked to zacne, tak je to otazka mozno 2000 km kedy to vyleti na ten 1-1,5 liter. Potom sa to ustali.
 

 

kua clovek by si myslel ze 1.8 tsi, kedze sa jedna uz o niekolku generaciu 1.8 turbo (ak tomu dobre rozumiem) vyjde z pomedzi TSI motorov najspolahlivejsie, ale ako tak citam tak asi ani nie, po com sa ale potom poobhliadnut z pomedzi turbo benzinov...? 2.0 tsi? Alebo treba obijst cely VW koncern? ;)
 

 

Na mojej sluzobnej chvala bohu uz byvalej A4 s 2.0 tfsi spotreba oleja cca 1 liter na 1500-2000 km, katastrofa, ako wankel... Ale inac super spotreba benzinu na ten vykon
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

kolega k tomuto leonu pripojil telefon, vsetko sa restartovalo a skapal motor ;)
Restart pomohol :)
 

ani sa necudujem

Hodnoť

Mam kombicko s 1.2 TSI

A uzivam si. Myslim ze lepsia volba ako oktavka alebo i.30
 
Hodnoť

1.4TSI ACT FR

Ja jazdim na takomto leone , FR vybava, 1.4TSI + ACT 110kW 6st manual, vozenie je to velmi prijemne, sedacky su dobre, podrzia aj pri sportovej jazde, motor je prijemne pruzny od 1500 do 3500 kde ma 250nm, 150k je do premavky tak akurat. Co sa tyka spotreby pri normalnej jazde po BA sa da jazdit za slusnych 7,0l/100km, mimo mesta 5,0 a dialnica 5,5-6l/100km, sportova jazda treba ratat 10-11l/100km. Auto jazdim na priplatkovych 18 palcovych kolesach aj teraz na zimnych a vobec nie je prehnane tvrde , naopak prijemne tuhe no nevytrasie z vas dusu. Odporucam toto auto ako lacnejsiu alt. k golfu ci octavii, ponukne prijemne zvezenie ale je o cca 8000e lacnejsie ako golf 7 v rovnakej vybave. Co sa tyka vypinania valcov ACT , v pripade audi ozn.COD, je to nebadatelne, ziadne cuknutie ci trhnutie sa nekona a vie to usetrit 0,5-1,0l/100km co je fajn. Co sa tyka LED svetiel svietia fajn a su krasne, co sa tyka audio a radia velmi dobre vyriesenie + odporucam priplatit si nieco okolo 250eur za Seat Sound System, hraje naozaj vyborne a za pomoci EQ sa da nastavit zvuk podla toho aky styl hudby bude vodic pocuvat. Co sa tyka brzd, na 1.4tsi fr su v predu 288mm kotuce, ktore brzdia fajn ale pri sportovej jazde by sa viac hodili 312mm ako ma octavia rs ci golf 7 gti (performance ma 340mm). Snad to niekomu pomoze pri vybere vozidla.
 

 

a pre akeho SEAT dealera to pracujes?
 

 

pre ziadneho, napisal som normalny nazor na auto a spomenul som,ze je to lacnejsia alt. od golfu 7 a ze je to prijemne vozenie nic viac.
 

 

V Leone Style mam 1,4 TSI 92kW, na 16" kolesach je komfort este akceptovatelny aj ked je uz podvozok tuhsi. FR ma oproti STYLE este tvrdsi a znizeny podvozok, na 17 resp.18 vyzera dobre, ale komfort na nasich rozbitych cestach nebude asi nic moc. Moja spotreba po 4tis.km je 5,3.
 

 

Suhlas. FR ma znizeny podvozok. Mam ho na 17" a to je pri nasich cestách tak akurát. 18" sa podla mna pouzit len v kombinacii s DCC.
 

 

aj 18 su v pohode bez DCC, no s DCC je to zas o niecom inom :)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Preco nie? Zo Strby do Popradu to dam kedykolvek... :-D
 
Hodnoť

Neviem no.

Auto je navonok pekné, vozenie to môže byť tiež príjemné, ale ten interiér...podľa mňa bieda.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto