SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Test Seat Leon FR: Nemusí mať v znaku leva, aby vás odviezol ako kráľ (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4

Hodnoť

Leon FR 1.4 TSI 92 kW

Pred 1,5 mesiacom som kupil Leona s rovnakym motorom aj vybavou, akurat v bielej farbe, rad kupujem auta v tej farbe, v ktorej sa fotia do katalogu :) Takze sa mozem podelit s niekolkymi postrehmi:

Prijemne ma prekvapil motor, spotreba je o 1,5 litra nizsia ako pri 1.2 TSI EA111 77 kW. Co sa tyka dynamiky, tak je to subjektivne na urovni konkurencnych motorov s vykonmi okolo 110 kW. Plynovy pedal ma aj pri manualnej prevodovke "kick down", kde je dodatocny vykon dost dobre citit pri 3. a 4. prevodovom stupni.

Hmotnost auta je v tejto vybave 1300 kg, podla TP, co je priemer v triede, ale je to dan za vysoku mieru bezpecnosti MQB platformy, ktora je urcena aj pre vacsie vozidla koncernu. Prevodovka MQ200 je v Leone dobre zladena s motorom aj podvozkom, lepsie ako vo Fabii III alebo vo VW Polo. Prevodovka je dimenzovana na max. krutiaci moment 200 NM, takze nema zmysel pri tomto motore uvazovat o chip-tuningu. Zmysel to ma iba pri motore 1.2 TSI 81 kW.

Seat Sound System je dobra vec, doslova vela muziky za malo penazi (9 repro + subwoofer). Full LED svetla su fajn, lepsie ako xenony na VW Polo, porovnatelne s LED na novom Passate, ale o nieco horsie ako xenony na Golfe, alebo LED na nemeckej premii. Co je vsak dobre, full led svetla na Leone maju dialnicny mod (aj bez asistenta dialkovych svetiel), ktory dost dobre osvetluje cestu pri dialnicnych rychlostiach a pritom neoslnuje protiiduce auta.

Bral som skladovku, ktora mala iba zadne parkovacie senzory, a v tom pripade nie je opticky zobrazeny vstup od zadnych parkovacich senzorov na displeji autoradia. Vyriesil som to kupou CAN kabla a nakodovanim tejto moznosti cez VCDS. Pri tej prilezitosti som nakodoval aj sklapanie zrkadiel pri zamykani auta, ked staci iba kratke stlacenie na DO. Totiz, od vyroby je auto nakonfigurovane tak, ze zrkadla sa sklopia az po dlhom stlaceni tlacidla na DO. Co sa tyka interieru, mne sa Leon paci iba vo verzii FR, nizsie vybavy su bohuzial dost orezane (napriklad uplne tenky volant), vela urobia doplnkove nerezove kryty pedalov, co dost dobre vyznie s ambientnym osvetlenim.

Podvozok - vo verzii FR je znizeny o 15 mm, co v praxi nie je ziadne obmedzenie (mal som Polo R-line, podvozok tiez znizeny o 15 mm, ale tam som musel davat velky pozor na vsetky zjazdy a vyjazdy). Sportovy FR podvozok, aj napriek absencii viacprvkovej zadnej napravy, je vyborny a jazdu si vyslovene uzivam. Hatchback ma kratke previsy, takze tam multi-link az tak nechyba, na kombiku by sa multi-link uz "uzivil", ale do Leona sa dava bohuzial az od vykonu 132kW (do Golfu od 92 kW, do Octavie od 110 kW). Jazdny profil mam zaradeny stale Sport - lepsia rekcia plynu, plus vyraznejsi "kick-down", taktiez posilovac je naladeny v tomto profile pre mna tak akurat, s dobrou odozvou a citlivostou.

Mna auto stalo 18.600 s DPH, vazne som rozmyslal nad Golfom Slovakia Highline s rovnakym motorom, bol by iba o nieco drahsi, mal by som v Golfe ergoactive sedacky, vyborne xenony, multi-link na zadnej naprave, ale nemal by som sub-woofer, zadne LED svetla, sportovy podvozok a sportovy jazdny profil, takze cisto subjektivne nakoniec zvitazil Leon.

Prajem vsetkym mnoho stastnych km v novom roku :)
 

 

suhlasim s tebou a tiez to vidim tak, chiptuning je zbytocny , ak chceme vacsi vykon treba kupit silnejsi motor :)
 
Hodnoť

 

Interiér vyzerá naživo oveľa lepšie - foto skresluje. Áno je strohý, ale čo tam potrebujete??? Niečo na štýl Opel Astra kde je 30000 gombíkov? Roky čítam o strohosti interiéru Leona, keď pozerám iné autá tak prevažná väčšina je rovnaká. Japonci vyzerajú podstatne horšie čo sa týka dizajnu. Leon mal vždy pekný volant napríklad.

Čo sa týka výbavy hm Leon sa oplatí keď už tak v plnke resp. Cupra, skúste si nakonfigurovať FRko aby to auto aj niečo malo - rovno sa oplatí Cupra :-)

Motorizácia - kto sa nepotrebuje naháňať a stačí mu auto na presúvanie tak 1,4tsi ok, kto chce mať "FR" tak treba ísť do 1.8tsi a vyššie. Tento novší TSI má 180 koní oproti 160 v staršom, ktorý mám ja. Spotreba je taká akú si urobím - vie ísť veľmi hospodárne a rovnako vie žrať aj trávu okolo cesty pri rýchlej jazde. Je to ľahké auto takže to slušne zrýchľuje.
 

<< < 1 2 3 4

Najčítanejšie na SME Auto