SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozrite sa, prečo je potrebné odpratať sneh z auta (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

naozaj cumim, ze vodic vobec nezacal nadavat. ja by som z takehoto videa musel zvuk zrusit.
 

to vies...

SAAB driver [http://www.urbandictionary.com...]:
- ...
- Intelligent and nontraditional solutions to major and smaller problems
- ...

[pisem ako majitel 9-3ky :)) ]
 
Hodnoť

 

možno sa mi to len zdá len z toho videa ale nevidím tam žiadnu reakciu vodiča. síce sekundová záležitosť ale aspoň trochu pribrzdiť by stihol.
 

 

Mozno prave preto,lebo mu ten sneh nerozmlatil cele okno,ale iba cast pred kamerou...
 

Prave

To zaskocilo aj mna. Vodic mal na reakciu takmer 2 sekundy a nespravil absolutne nic. Aj ked sa 2 sekundy mozu niekomu zdat malo, na reakciu sofera je to ale dostatocne dlha doba.
 

 

A co konkretne sa dalo spravit? Napravo auto, nalavo zvodidla. Neexistuje moznost, ako odhadnut, ci ten sneh padne pred auto, alebo az za auto. Takisto neviete, ci sa vodic v okamihu odtrhutia snehu nepozera prave do spatneho zrkadla alebo si kontroluje miesto na boku. Potom ani nie je sanca zareagovat, lebo ked je sneh vo vzduchu, clovek nedokaze hned rozoznat, co to je. Dolezite je, ze chlapik nespanikaril, prudke skocenie na brzdy mohlo znamenat retazovu havariu, takto to bolo len jedno rozbite celne sklo.
 

To ani nejde o

to čo by sa dalo spraviť ale keď tvojim smerom letí polmetrový kus ladu a dávaš pozor tak aj "mimovolne" zabrzdíš, nebudeš analyzovať situáciu lebo na to jednoducho nemáš čas a nepočkáš v klude kým to pristane na čelnom skle :D
 

Jednoznacne spomalit

Nic lepsie sa nedalo spravit , ako spomalit. Tak ako tento sofer musi reagovat na kriticku situaciu, musi na nu reagovat aj vodic za nim. Ak sa sem tam nejaky idiot lepi na dialnici 3 metre od mojho auta, tak to nie je dovod, aby som sa ja bal brzdit. To by sa potom musel bat ist na zelenu, pretoze sem tam niekto prejde na cervenu. Pripadne sa bal prejst plynulo po hlavnej, lebo niekedy vodici nedavaju prednost. To mozem rovno ostat sediet doma.
 

 

Hej cintoriny su plne takych, co sa nebali. Zastat na dialnici v rychlom pruhu je skoro ista nehoda, aj ked ten za tebou udrzuje dostatocny odstup. Pretoze cervenu sice niekto sem tam prejde, ale na 90% je to na zaciatku a nakonci, na co pamata aj nastavenie semaforov, ale dostatocnu vzdialenost dodrzuje tak 50% vodicov, a ak Ty zastanes v rychlom pruhu, tak musia brzdit vsetci za tebou, nie len jeden. To moze byt kludne aj 100 aut a je skoro iste, ze jedno z nich nabura. A ceresnicka na zaver je, ze tomu kusu snehu by si sa mozno aj tak nevyhol, po sekunde brzdenia (sekunda je reakcia) by si stale bol zo 130 tak na 100km/h a pravdepodobne len o nejakych 10 metrov
 
Hodnoť

zvelicuje

fakt zhoda nahod ako svina ... sneh je nebezpecny iba na kamionoch etc.. ..aj na papieri sa da porezat... vymyslime na to nejaky zakon ?? ..samoska z pokutou .. o to tu predsa ide vsakano..
 

 

jasne, tiez nepoznam lepsi pocit, ako ked zacne vietor sfukovat husty praskovy sneh z auta iduceho pred tebou na tvoje okno
 

Poznám lepší

Keď ti z protidúceho kamióna v zákrute padne na strechu tvojho osobného auta kus ľadu. Ešte roky ďakuješ bohu že ti nespadol na predné sklo o stotinu sekundy skôr. Ďakuješ za vlastný život a životy spolujazdcov. Zažil som pred rokmi.
 

Ešte doplnok

Pokojne to môže byť aj v tvojom smere idúci kamión........... vyššií osobák, autobus... Čože je to práškový sneh.
 

 

Jasne, bez debaty je to nebezpecnejsie. Ale tvrdit (trololooo), ze sneh je nebezpecny len na kamionoch je hovadina.

Inak hned v prvy den, co mrzlo som si vsimol kusy ladu na ceste na mnohych zakrutach a kruhovych objazdoch. Cize asi si s tym mnohi vodici kamionov a podobnych aut vela prace nedavaju.
 

nuz, vratme sa do reality

bezpochyby je to problem a je to nebezpecne.
ale - predstav si, ze si vodic autobusa ci kamiona. rano o pol piatej nastupis, nastartujes a co urobis ako prve v -10 st. teplote?
no vyfasujes si rebrik a akesi kovove okrablo ci co a vylezies na strechu. pol hodinu nim budes obuchavat namrznutu vodu na autobuse. po plechu strechy. alebo na plachte kamiona. kym neurobis do nej dieru. alebo na strechu vylezies a budes po nej skakat? alebo ako...? uz si to niekedy skusal? tak vyskusaj na osobnom aute, odstranit zo strechy namrznutu skrupinu. bez vykurenia kabiny (potom sa zosmykne sama, lenze plachta na navese sa nevykuruje). a vynasob si to x 20, ci x 30.
toto je realita, takto to funguje. isteze by si to mal NEJAKO urobit. ale kto to bude robit? a najma - AKO?
ak je to taky problem - ako mozno je, skor by mali zacat vyrobcovia rozmyslat nad vyhrievanim strechy :-) cosi ako predohrev motora. nahriat, pohnut sa a na kraji parkoviska zabrzdit, aby to spadlo. alebo zakonom nariadit zakrytie plachty plachtou na parkovanie :-) alebo nariadit parkovanie v garazach :-)
zakon vyriesi predsa vzdy a vsetko, ci nie...?
 

to je všetko pravda,

ale ako vodiča ťa to nezbavuje povinnosti neohroziť ostatných účastníkov neodstránením ľadu,snehu zo strechy z plachty atď.Kto a ako a kedy tzo bude robiť je na zodpovednom.A to je vodič.Môžeš si na to aj niekoho najať.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Stacila by rampa s fukanim dostatocne tepleho vzduchu.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

isteze nezbavuje

ani to nikde netvrdim. ale to, co si predviedol, je presne ten byrokraticky princip, ktory nic neriesi.
ja sa pytam, ci je ucelom oznacit vinnika a skasirovat pokuty. alebo zabezpecit, aby lad ludi nezabijal a nenicil im majetok.
ak len to prve, tak ze to nasa socialisticka klasika. pomenovat problem a zabezpecit pokutu.
a dalej co? neustale len pomenovavat problem a kasirovat pokuty za porusenie? tym sa problem odstrani?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto