SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen bude musieť v USA odkúpiť od majiteľov okolo 115.000 vozidiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

DAS AUTO :-)
 

Hlásim sa

nejakého Passata kúpim. Nemusia ani softvare upravovať!
 

ešte nevieš?

DAS Autu už nie je.
 

 

viem, už je to der Schwindel
 

Sila štátu

Bolo by zaujímavé spočítať pomer pokút USA vs EU. Nepochybujem, že by to korelovalo s globálnou silou oboch štátov resp. štátu a zoskupenia štátov.
 

Nein nein nein

Das Problem!
 
Hodnoť

Das Gas!

Zyklon B ... Ty sa nedoplatia lebo vytvorili akoze eko diesel-perpetu mobile! Co vzdy a stale eko diesel vypusta menej, menej a este menej. Co ide proti fyzike no a odhalil to usa vedec German s menom. A ty co si kupili eko-diesel od das Gas tak mozu mat o par rokov rakovinu pluc sa tomu hovori ... No a teraz na urovni moralky a etiky ci zivot ludsky alebo total krach VW das Gas firmy. Taka je dilema na konci? Ci bud das Gas ako firma ale ludske zivoty co ma prednost ... Ale to si musite zodpovedat v turbo kapitalizme na dlhy! Das Gas v usa kapitalizme na dlhy vymena aut 1:1. Na hejslovensku tak viac menej novu vonu do auta akoze tie reparacie ... To vam staci na Hejslovensku! Bude to zaujimave lebo ide o potopenie firmy das Gas. Zatial len usa kapitalisti na dlhy ziadaju 90. miliard a to je len jeden stat. Tak ci tak usa kapitalisti na dlhy sud im da za pravdu tym poskodenym usa motoristom aj tak ...
 

3/3

ofejkovane vw je stale neporovnatelne ekologickejsie ako akekolvek 10 rokov stare auto, ktorych po svete jazdi stovky milionov. nehovoriac o 20 rocnych nakladiakoch a megalodiach.

az sa zakaze cokolvek ekologicky horsie nez spominane vw, potom mozme nadavat na vw
 

Toto vsak nejde o ekologiu

co kolko vypusti...Ide o to, ze vw zavadzal! Ak by nezavadzal nedostane sa to do takých meritok a ziaden skandal by nebol. Max by v usa nemohli predavat dizle, lebo by nesplnovali ich normy.

ALE ONI ZAVADZALI URADY AJ ZAKAZNIKOV. To je problem a nie " kolko nox vypusti tanker....ten nezavadza.
 

 

ved ja nehovorim ze im nemaju dat pokutu, ale realny negativny dopad podvodu na svet je minimalny, takze pokuta 90 miliard dolarov je totalne prehnana
 

Nie, nie je prehnana

Dopad podvodu na svet nie je predmetom riesenia kauzy. Nechapes?

Riesi sa podvadzanie...a to je problem . Nie skutocne nox.

Ano su veci co znecistuju prostredie viac. Ale tam nikomu na podvod od udavanych hodnot neprisli. Alebo nie v takej miere....
 

3/3

a prave to je to chore. za vrazdu je 20 rokov, pretoze vrazda ma velky dopad na zivot cloveka(absolutny) a preto sa vsetci buria proti vysokym trestom za uzivanie marihuany, pretoze negativny dopad fajciara na okolie je skoro nulovy.
 

No...

skoro nulovy. Spytam sa kamarata ktorého zrazil zhuleny, skoro nulovo negativny dopad.

Zlomena noha a klucna kost. Prakticky sa nic nedeje ak sa ta to netyka.
 

 

Netopier, netopier, ty si ale...

A komu alebo comu by prospelo, keby VW skrachoval? Znamenalo by to stotisice ludi bez prace, opustene fabriky, chybajuci velky hrac v automobilovom priemysle, pokles rocnej vyroby o stotisice kusov, niekolkonasobne cakacie doby u konkurencie atd atd.

Nevidim tam absolutne ziadne pozitivum, ty ano?
 

určite

by to nebolo také katastrofické, ako sa tu snažíš nahovoriť. Veľkých hráčov je dosť, čiže jeden hore dole. Produkcia by určite nešla tak drasticky dole, uvedený koláč na trhu by si ostatné automobilky hravo rozdelili. 100tisíce ľudí by prešli pracovať ku konkurencii, lebo ta by zákonite navyšovala výrobu. Trh by to veľmi jednoducho vyriešil. Subdodávaťeľom je úplne jedno komu dodávajú dielce, ide hlavneomnožstvo,ktore by sa vôbec nezmenilo. Keby vw skrachoval, určite by sa zem neprestala otáčať, a aspoň by dostali ostatné automobilky jasný signál, že klamať sa nemá.
 

 

Chod sa teraz opytat ake su cakacky na nove auta. Cca 3 mesiace (co je u mna uz na hranici toho, kolko by som bol ochotny cakat na auto).
Keby VW krachol, tak kym by ostatne automobilky boli schopne ho aspon ciastocne nahradit, to je minimalne rok - aj to len za predpokladu, ze maju volne kapacity. A to som este velky optimista.

Subdodavatelom je sice jedno, komu dodavaju, ale nie CO dodavaju a kam, kedze vacsina dodavatelov je v tesnej blizkosti vyrobcov.

Dalsia vec je, ze by nezostala ziadna nemecka automobilka na trhu beznych aut (len malicky opel), co by bol podla mna dost pruser.
 

prapacho

suhlasim, ze keby VW skrachoval, Zem sa neprestane otacat. To je veru silna myslienka:-)

Len mi prosim ta vysvetli, preco potom v USA zachranovali GM a Chrysler, preco sa leju peniaze do PSA...

Samozrejme ze trh by sa postupne s tym vysporiadal, len problem je v tom, ze automobolka nedokaze zo dna na den rozsirit vyrobu svojich vozidiel. Vsetko je dopredu planovane. Ine je, ked krachne automobilka v case kriziy, teda ked sa auta nepredavaju. Ine v case, ked predaje lamu rekordy. Teda aspon tie pokrizove. Jednoducho mas urcity pocet lisovacieho naradia, ktore dokaze vyrobit urcity pocet napriklad karoserii.

Nuz a dalsia vec. Ak si 10.000.000 luid rocne kupi Toyotu, tak preto, ze ju chce. Ak si kupi VW, tak preto, ze ho chce. Odpoved na to, ako ten podvod vnimaju ludia je jasny. VW sice mierne klesli predaje, ale inac bezi dalej a napriklad v prvej desiatke predaja aut v EU je prvy Golf, potom tam je este Polo a Passat, okrem toho este Octavia. Takze ludom to evidentne nevadi. Je to cisto politicka hra, kde sa chcu presadit vdaka lobingu automobilky, ktore sa inak presadit nevedia.

Subdodavatelom nie je jedno, komu dodavaju. Maju radsej stabilnejsie znacky:-)

A tie stotisice ludi nemozu len tak prejst ku konkurencii, lebo ta by musela predavat auta a si neviem predstavit, kde by napriklad u nas skoncili tie tisice ludi z VW Bratislava a uz nehovorim, aky by to bol dopad na nasu ekonomiku. Vyrabaju sa v BA najdrahsie SUV, kde su aj daleko vacsie zisky na auto ako napriklad u malycj Upov. Takze ked vyrobis 300.000 SUVeciek, to mas ako mozno milion beznych malych aut.

A mimochodm, v EU nie je ani jedna znacka, ktora by nepodvadzala. Pozri si len udavane a realne spotreby. Ktora automobilka sa ozvala, ze jej uvadzane udaje nesedia s realnou spotrebou. Pokila viem, tak len VW. Co tym ale sledovali neviem. V ich konani sa uz nevyznaju urcite uz ani oni.

A vrealnej premavke tomu inkriminovanemu motoru namerali nizsie emisie ako druhym autam.
 

normálne som sa musel zasmiať

že vraj celé emisie, je lobing, značiek, ktoré sa ináč nedokážu presadiť, ako vtip veľmi dobrééé. Na druhej strane, že sa VW snaží presadzovať, klamaním ľudí, štátu, a inštitúcii, tak to vôbec nevadí??, fakt zaujímavé. Neboj sa, keby aj VW krachol, tak sa to neudeje zo dňa na deň, a ti Tvoje hrozivé čísla by sa postupne rozplynuli. V prvom rade by sa VW zbavil druhých značiek, zrejme by začal tými luxusnými, čiže o BA máme postaráne. Čiste teoreticky, pokiaľ by došlo k samotnému krachu, už dávno by boli trhy preskupené, čiže by sa nič dramatické neudialo. Čo sa týka poklesu výroby VW, zasa to bagatelizuješ, je to veľmi zlé, len doteraz sa neprejavili dôsledky. Prepad značky o 7,9% za december, tj. skoro 1/2 mil. aut, si myslím, že je dosť závažný prepad, a keď to bude takto ďalej pokračovať, tak to bude veľmi zlé pre značku.
 

Tie tvoje odborne alebo odporne

zvratky si vypustil naraz alebo si to zhromazdoval v kybli a dal ich sem ? Inak ako zvratkami sa to nazvat neda.... ale to u teba neprekvapuje.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto