SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Medzi čerpacími stanicami je obrovský rozdiel v kvalite (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Ked nacapujem na Slovensku,
prejdem na plnu nadrz o cca. 80 km menej ako ken natankujem v Rakusku. Na tej istej trati (len dialnica), tou istou rychlostou (tachometrovych 140 km/h) za relativne tych istych podmienok. A nie je to jednorazove pozorovanie. To je ako s potravinami v Bille - ich kvalita (iste nie vsetkych) na Slovensku a v Rakusku je neporovnatelna! Napr. mandarinky a mnohe dalsie ovocie som uz v slovenskej Bille radsej prestal kupovat.
josuf
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

suhlasim

kolegyna, co tocila Vieden BA kazdy den tak za 3 roky mala neurekom pozorovani. A presne ako hovori Josuf... urobila 30-50 viac km na plnu nadrz. Pozorovani mala z roznych pump ale hlavne v AT na OMV, na SK tiez OMV. O potravinach to sa ani neoplati rozpravat. Kto nikdy tam nekupoval a nejedol, tak tomu to darmo hovorit.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Ja ked mozem tak nasim pumpam sa vyhybam. V cz ma vela ludi tazke srdce na shell a hlavne CR naftakom im ta nafta velmi nechuti. Co sa kvality tyka tak v Cz jedine KM-prona,celorocne maju naftu bez biozlozky a je aditivovana znackou bishop original,potom este tankujem v polsku vacsinou na statoil za 0,96 eur premiovu naftu ktora je cira ako voda a je do -32 stupnov,taktiez bez biozlozky, tu Sk naftu s biozlozkou nech si nase pumpy vopchaju do zadku.
 
Hodnoť

 

ked liter benzinu stoji 1 euro, akekolvek pridavanie pridavnych latok by tu cenu len predrazilo, pokial by tam nemiesali prave vodu.
 
Hodnoť

akosi casto sa tam vyskytuje "Slovnaft"

Fajn info o tom, ze si mozem na cerpacke pozriet certifikat kvality - cize na tej pumpe mali certifikat ze predavaju palivo s vodou a blatom? Jasne, ze ked mi to pumpar potvrdi, pojdem inde.
 
Hodnoť

 

Ja tankujem benzin uz par rokov v Metre, najlacnejsie ceny na okoli a rozdiel medzi znackovymi pumpami som
nezistil.
Na neznackovej pumpe (jednotlivec) niekde uprostred pola by som netankoval (aj ked tym netvrdim ze musi byt nekvalitna).
 

 

Ja 90% tiez uz niekolko rokov tankujem v Metre. Do nafty vzdy VIF (zimny/letny).
 
Hodnoť

nejde byzňis

ropa padá, načim ľudí pomasírovať, kto to kedy videl, aby sme lacnejšiu naftu mali jak v rakúsku, nie sme tak bohatí, aby sme lacné veci kupovali a tobôž predávali.
 
Hodnoť

PR článok

V článku je málo konkrétnych info. Pripadá mi to ako negatívny PR článok proti "neznačkovým" pumpám. Ako hodnoverné sa dajú brať do úvahy zistenia obchodnej inšpekcie. Keď sú občas zverejnené ich výsledky meraní, tak je tam uvedených viac "značkových" púmp s nájdeným problémom ako "neznačkových" (čo je asi logické, lebo "značkových" je viac).
Prečo majiteľ vozidla alebo ten pán zo servisu neposunuli svoje zistenie na obchodnú inšpekciu?

A ešte jeden postreh:
Najčastejšie sa problémy s palivom ukážu v zime. dôvodom je, že ak sa o nádrž, filter a zbytok palivovej sústavy súvisí nikto nestará, postupne sa tam zbiera bordel a zima zariadi, že sa to prejaví zrazu. Samozrejme sa toto netýka nových aut.
 
Hodnoť

minuly rok

som mal 2x problemy so startovanim. trvali dovtedy kym som nevyplachol nadrz novou davkou nie z pumpy lukasenkoolej
 
Hodnoť

Co je to neznackova cerpacka ?

Ked tankujem na Lukoile, tak je to znackova, alebo neznackova cerpacka ? :-)
 

Tankujem na Lukoil,

a nafta úplne v pohode. Tankujem na Dalioil, nafta úplne v pohode, dovolím si tvrdiť, že na dalitransackej nafte som prešiel na plnú nádrž 1100km (50 litrov, naduril som asi 52 litrov), čiže spotreba 4,5litra/100km. Tankujem vždy doplna a málokedy mám spotrebu vyššiu ako 5 litrov/100km - všetko je to o spôsobe jazdy a prístupu k autu. Mám najazdených 140 000km. Motor beží úplne normálne. Ono treba meniť olej a filtre poriadne a pravidelne. Bordel v nádrži sa usadzuje pomaly ale isto, bez ohľadu na to kde človek tankuje - samozrejme nečapujem v úplnom zapadákove, kde tankuje málo áut a pumpa vyzerá ako z roku 2. Cena nafty je pre mňa dôležitý parameter a nevidím dôvod prečo tankovať na Slovnafte - majú suverénne najvyššie ceny.
 
Hodnoť

trapny clanok

preco nezobrali do bandasky a neurobili rozbor ale ukazuju co mal tipek v nadrzi, kde ani boh nevie kde tipek doteraz tankoval...
 
Hodnoť

 

Urobiť z takéhoto "prípadu" záver, že tankujte len na "značkových" pumpách je amatérske. Za prvé nikto nevie definovať, čo je značková a čo neznačková pumpa a za druhé tu máme úrady, ktoré majú dohliadať na kvalitu paliva ponúkaného na pumpách. Práve rôzne kontroly odhalili, že nedostatky majú aj tzv. značkové pumpy.
Z toho by som vyvodil záver, že je jedno na akej pumpe tankujete, pokial zlyhá údržba a skladovanie paliva, prípadne prevádzkovateľ niečo zanedbá, je to individuálne.
Tankujem na rôznych pumpách - drahších, lacnejších, dokonca aj mimo Slovenska a nikdy som nepostrehol evidentný rozdiel. Iba raz, keď som namiesto bežnej 95ky natankoval do Fabie 98čku. Začalo to trochu skákať. Mohlo, ale nemuselo to byť vôbec spôsobené palivom. Teraz tankujem na lacnejšej pumpe, kde ten benzín kvôli dopytu dlho nestojí a 98čku už nedávam.
 
Hodnoť

 

Na Slovensko jazdim iba obcas, naviac sa snazim tu netankovat (drahy benzin), ale co tak zbenze sledujem ceny, tak cena za naftu ma ovela vacsi rozptyl medzi cerpackami. Preco asi? V clanku je dovod. Niektori su schopni predavat liter za menej, nez nakupia od Slovnaftu. Samozrejme Obchodna inspekcia nemoze zverejnit nazov cerpacej stanice, to uz asi ani nepotrebuje komentar.
 
Hodnoť

 

naberte komisionalne na pumpe do bandasky, spravte laboratorny rozbor a potom piste do novin... taketo kydy o tom aky mal kto sajrajt v nadrzi si nechajte pre deti na besedu
 
Hodnoť

aj jo značkovej

takto bude vyzerať. Ak z nádrží kal poriadne neodčerpajú.
 
Hodnoť

cena a kvalita

ma nutia chodit capovat do Rakuska. Na pumpe som o.i. aj robil....
 
Hodnoť

ani reklamaciu

Nemusia uznat.musel by si dokazat,ze ked sa ti pokazilo auto palivo bolo z tej konkretnej pumpy.
Ja tankujem na Shelke,uz 5 rokov,posledne 2 V Power D,nemal som doteraz problem nikdy.
Preto je dobre,tankovat vzdy na tej istej pumpe,jasne pokial je to mozne.
V Chorvatsku som tankoval na tych ich lacnych pumpach, a potom to smrdelo z nadrze jak fras.po natankovani na Omv to bolo Ok.
Tam kde byvam mame jednu pumpu, sukromnik, pocul som kadeco,ale na stojanoch ma nalepky,cerpame zo Slovnaftu.
 
Hodnoť

To je čo za nezmysel

neviete o čom píšete :-) motor zachránil filter preto že sa nafta nedostala ku palivovému čerpadlu :-) dnešné naftové motory majú palivové čerpadlo priamo v nádrži a to je ešte pred filtrom takže to nechráni žiadny filter,druhé vysokotlakové čerpadlo systému common rail akým sú vybavené všetky dnešné naftové motory je za filtrom a to je dosť háklivé na kvalitu nafty a ešte viac sú háklivejšie piezoelektrické vstrekovače ,viem že do motora čo mám v aute stojí jeden vstrekovať cez 700€ a je ich tam 6 takže aj z toho dôvodu som sa neodvážil tankovať inde ako na SHELLKE a len prémiovú naftu ,netvrdím že je to zaručene kvalitná nafta ale mám aspoň ten pocit že viac urobiť pre ochranu motora nemôžem
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Auto