SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chrysler Pacifica: rodinný van, ktorý môžeme Američanom závidieť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Ako vidim, Americke auta uz idu tiez do kakaniciek...

Podme ratat, 16kWh bateria sa ma nabit za 2 hodiny. Cize spotreba nabijacky bude aj pri nulovej strate pri nabijani 8kW. Ukazte mi, kto ma doma 240V zasuvku, ktora tolko utiahne. Mimochodom, 240V zasuvku ma doma ktory American? :-)))
3 litre na 100km v meste? To je aj na hybrid, co da polovicu na baterky, sakra smiesna suma. 3.6 V6 so skoro 300 konmi v 8 miestnom aute ma po meste tak 11, nech si automat hovori co chce kde chce.
 

Na tvojom mieste by som setril smajlikmi

Neviem ako je to s Americanmi, ale tuto v Kanade ma dvojfazove zasuvky/pripojky 240V/40A kazdy dom. Pouzivaju sa na napajanie klimatizacie, elektrickych sporakov a vobec vacsich spotrebicov, ktorym by 120V/20A nestacilo. To ze rychlonabijacka dokaze tych 16kWh narvat do baterky za dve hodiny naznacuje, ze s prave takou pripojkou vyrobca pocita. Pre niekoho to teda skutocne moze fungovat. Na druhej strane, neuverim ze to tych 45km skutocne aj da. A keby aj, co mi bude kurit alebo chladit? U nas treba robit jedno alebo druhe v podstate vzdy. Okrem toho, pri dnesnych cenach elektriny a benzinu ma pripajanim auta na siet neusetrim nic. Prave naopak. Vyznam by to malo ako normalny hybrid, ale plug-in funkcia u nas nema vyznam.
 

 

re "Okrem toho, pri dnesnych cenach elektriny a benzinu ma pripajanim auta na siet neusetrim nic."

to kolko stoji u vas 1 kWh?

tuna je to nieco pod c10/kWh....
 

 

Nizka sadzba je 8.5 c/kWh, stredna je 14 c/kWh a vysoka je 18 c/kWh. K tomu nejake 4 c/kWh za dodavku a na to cele ide 13% HST. Takze som to asi prehnal, pretoze pri nabijani vyhradne za nizkej sadzby by som usetril - aj ked mi tu este chybaju naklady na samotny hardware. No ostatne otazky - co mi bude kurit alebo co ma bude chladit zostavaju. A pravda, najdolezitejsia je otazka ceny samotneho hybridneho vanu v porovnani s cenou cisto benzinovej verzie. To su vstko veci ktore prispievaju k TCO a o ktorych nemam ani sajnu. Nastastie uz nepotrebujem van, takze tieto otazky uz nemusim riesit :)
O mojom buducom vozidle je uz rozhodnute.
 

 

re "aj ked mi tu este chybaju naklady na samotny hardware."

nabijacky stoja od $500 vyssie, v home depot, instalacia dajme to dalsich $500

re "No ostatne otazky - co mi bude kurit alebo co ma bude chladit zostavaju. "

my mame TCH, manzelka trebars ked ide dieta zobrat do skoly po obede (nemame narok na bus, sme prilis blizko), tak stoji v rade aut zhruba 20-30 min. dajme tomu, ze v garazi mame zhruba 15C v zime, takze bateria auta je takmer pri dobrej prevadzkovej teplote. pocas cakania auto ide zhruba 3-4 minuty na bateriu, potom ICE asi minutu. v lete je ta cast cyklu na bateriu asi o minutu dlhsia...

re "A pravda, najdolezitejsia je otazka ceny samotneho hybridneho vanu v porovnani s cenou cisto benzinovej verzie. To su vstko veci ktore prispievaju k TCO a o ktorych nemam ani sajnu."

neviem kolko to bude pri FCA. pri Toyotach to byva pri MSRP $4k az $5k.... ked stal benzin $4/galon tak T dealeri nedavali ziadne zlavy na hybridy... dnes pri $1.6/galon je lahke dostat aj $2-$3 tisic zlavu na nove auto, s vynimkou noveho priusu....
 

Presne ako vzdy hovorim.

Plug in hybridy a sucasna generacia elektromobilov jednoducho nie su pre kazdeho. Len pre zaciatok, v nasej garazi je v zime -10C. Cize akosi ta bateria nebude v optimalnom stave. A ani posadka sa nebude citit nejak extra dobre pokial to auto nezacne kurit. Cize ten pomer benzin/elektrina by bol niekde inde. A pokial by ten rozdiel bol $5k aj u FCA, clovek by musel dost vela jazdit aby sa mu to vratilo. Co ja ani moja manzelka uz akosi nerobime. Casy ked som jazdieval rocne 60 kkm su prec. Dufam ze navzdy.
 

 

co sa tyka elektromobilov, to suhlasim, vsetko co som cital ohladne vyroby a recyklacii baterii, tak v momente ked sa dostavame niekde k 8kWh kapacity Li baterii, tak oproti beznemu autu s ICE motorom bude mat elektromobil viac emissii. plus samozrejme chladne pocasie, hodne nizsia kapacita baterii. Ale mozno existuje bateria zalozena na nejakej inej chemickej vazbe, ktoru zatial nepozname...


HEV a PHEV su trochu ine pripady, napr. moja TCH v zime, dajme tomu 2014 Januar tuna bezne byvalo -10C, pri zapnutom ECO rezime zacne zohrievat vzduch az ked sa zohreje ICE, cize ako bezne auto. pri vypnutom ECO rezime zacne zhrievat vzduch hned, mina na to stavu z baterie, stalo to stratu ale takych 5-6mpg na prvych 10 min jazdy

cize, pri velkej zime, pri studenej baterii, PHEV a HEV kolapsuje na bezne auto s ucinnejsim ICE. od momentu, ked sa auto/bateria zahreje je ta delta spotreby paliva taka, ako pri beznych teplotach .
 

 

nuz 120 voltami to za 2h nenabije, ani 240voltami (tak ako sa spomina v clanku),, ale ved da sa nainstalovat aj 500V.
Len ci sa to beznej americkej rodine oplati ked je benzin za 2$/galon. A niesom si isty ci najdu dost kupychtivych treehugerov aby na tomto aj nieco zarobili.
 

 

re "Mimochodom, 240V zasuvku ma doma ktory American? :-)))"

kazdy, ktory ma doma elektricku ruru alebo susicku alebo A/C....
http://www.homedepot.com/p/GE-...

trebars u nas doma je 240V/30A pre susicku, 240V/40A pre elektricku ruru, dalsia 240V/30A zastrcka v garazi, plus 240V pre A/C; vsetky ostatne zastrcky su 110V...
 
Hodnoť

 

krasa. chvilu som bol protiamericky ze naco 3.6 litrovy motor ale v spojeni s hybridom bral by som.
 
Hodnoť

muhehé

pentastar a 3 litre.....

tak určitééé

jedine ak bude stáť v zápche
 

 

Keby stal, tak spotreba by bola nekonecne vysoka, ze? Ale mohli by ho napriklad tahat :-)
Zda sa mi ze pouzivaju tu istu fintu ako GM pouzival pri udavani spotreby voltu. Pocitaju s externe nabitou bateriou a obmedzenym dojazdom. Zanedbanim energie zistanej zo siete sa daju vyrobit skutocne krasne cisla. Inak by som spotrebu nie hybridnej verzie v meste odhadol tak na desinu.
To ale nemeni nic na fakte ze Pentastar je na spotrebu lepsi ako mnohe ovela slabsie motory.
 
Hodnoť

folksvagen

By mal chrysler zazalovat za klamlive udaje o spotrebe , lebo tri litre to h,, no zrat nikdy nebude))
 
Hodnoť

By mazaujimalo,

kde je tych 8 miest na sedenie...
 

 

Tam kde vzdy - vpredu 2, v strede 3 a vzadu 3. Na promo fotkach je vyssia vybava so samostatnymi sedackami v strednom rade, ktore su len dve. Vies, velke zadky potrebuju vela miesta...
This is America, vsimni si sirku toho boxu v strede medzi prednymi kreslami. A zober do uvahy, ze na fotkach su 20 palcove kolesa, co posobia ako balony :-)
Toto je trochu viac XXL ako nejaky Ford Galaxy.
Hoci stale moooc daleko od skutocne 8 miestnych aut, to je pravda.
 
Hodnoť

 

"na elektriku"

vdaka za obohatenie mojej slovnej zasoby, pani novinari :)
 
Hodnoť

 

nic moc,pan novinar by sa mal prist pozriet do krajiny vychadzajuceho slnka...aby videl co tam jazdi.
 

 

Vsak daj link na nejaky japonsky minivan, nech posudime.
Napr. taka Mazda 5 sa tvari, ze je to rodinne auto pre viacdetnu rodiny a pritom aj v octavke kombi je viac miesta nez v tej mazde.
 

 

Ved Mazda 5 nie je minivan. Nikdy nebola a nikdy nebude. Tuto je napr. Toyota Alphard/Vellfire:
http://www.carscoops.com/2015/...
Toyota Noah/Voxy:
http://www.autoblog.com/2014/0...
Toyota Estima:
http://toyotaspecs.com/2015-to...
Nissan Elgrand:
http://www.autoevolution.com/n...

A dalej sa mi uz nechce hladat, sorry.
 

 

ja viem ze Mazda 5 nie je minivan, ale niektory predajcovia a aj clanky na webe ta budu presviedcat, ze je.
nepochybujem, ze tie toyty by po stranke spolahlivosti vysli ovela lepsie nez ten chrysler, ale ten ich dizajn.. to je zly vtip. a ten nissan detto.
ale tiez nerozumiem, ze preco sa do Europy dostane tak malo minivanov. Okrem Galaxy, SMax, Sharan, Alhambra (co je vlastne to iste co Sharan) a poruchovej Lancia Voyager v podstate nic ine nie je. Mayda mavala MPV ale to uz je hodne davno. Ktovie preco ine auta pre vacsiu rodinu sa sem z vychodu a zo Statov nedostanu.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto