SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Výrobu Wartburgu zastavil až pád komunizmu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Tak, ako som kedysi kritizoval clanky pana Bazalu (napriklad za chybajuce popisky k fotkam starych veteranov), tak v poslednom case uznavam kvalitu. Pekny clanok.
 

 

aha, tak autor je Valentin Zbyňovský, iba fotky su od Mariana Bazalu. no neva, aj tak pekny clanok :)
 

Auto textu je pán Zbýnovský.

S pánom Zbýnovským sa super spolupracovalo. Škoda že už nepíše ale pracovať niekoľko hodín zadarmo to nebude nikto, možno len ja, lebo ma to baví. Ale vela takých debilov na Slovensku nenájdete, aby pracovali zadarmo!! A potom sa na Vás ešte niekto odbavuje že to je zlé. Skúste si to!!!! AMEN!!!! Inač Rasto Chvala skončil krásne na Monte Carlo.
 

To naozaj nemozno najst 1 skutocne

kvalifikovany a dobry clanok? Na SK NIE.
Doplnim- Trabi 601 aj W 353 mali v 4prev stupni "mechanicku"volnovezku - genialne jednoduche - ak boli otacky zaradenej 4 vyssie ako motora, tento bol odpojeny a isiel navolno. Popisu, ktory tu je dany na volnobezku nerozumiem. Je to taky kockopes a naozaj sa cudujem, ze to ide aj od veteranistov- a Bazala? ten ma zial k technike veteranov veelmi daleko.
Cudovat sa nad pripojenim ramu ku kasni skrutkami moze len nedokrochanec, technicke vzdelanie nema, v tom je cudo ramovych vozidiel , dnes je to zial uz len historia, ktora teraz skoncila poslednym Landom Defender, robia sa uz len samonosne v EU, vo svete napr.US a inde veselo existuju a je ich mozne vidiet vo vojenskej vybave "pokrokovych" motorizovanych jednotiek istych gulometnych armad...
A pan zabudol v popise na jednu DDR specialitu, pre ktoru som roky dostaval vysmech- bezdusove pneumatiky Pneumant a k tomu opravna sada v oriesku. Je pravda, ze neskor dostaval W 353 do CS vymenene Barumy OR6 dusove...
Pre ozajstnych pozitkarov doplnam nieco, co ma zaklad v Mnichovskej vyzbroji Wehrmachtu, genialne vymakany stroj ... http://imz-ural.com/ Defender na 3 kolach, z toho 2 hnane kardanom
Motory Trabi a W boli super spolahlive a trvacne, udrzba genialne jednoducha - Trabantem vid CT , spominana volnobezka stala na Trabiho 59 Kcs komplet, na W 90 Kcs
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

ono ze su v clanku chyby je mozne

ale ked ich opravuje niekto kto ich ma aj vo svojej "oprave"?

apropo, Gcko mercedes sa prestal robit kedy?
 

prečo nenapíšete

niečo vy sudruh volnovežka

mne sa článok ako vždy páči,a inak som mal troch warťasov proste špica,robil som na pumpe a technický benzín bol in
 

Pisem toho dost , ale inde

naposledy 146 stran dizertacky o "historickej hluposti" szlovakov a mesacne cca 50 stran forenznej spravy, chvalabohu nie na SK a ...
Nuz za sociku tak ako dnes , ludia robiaci na pumpe, nemali ziadny ludsky kredit , pekne sfilmovane v niekolkych CS filmoch, je na to pekny vyraz SMEJDI a ten technicky benzin asi vymyl posledne zvysky sedej kory mozgovej
SK je preto tam , kde je v spine, lebo takym ako ty sa clanok ako vzdy paci...A bude hur...SK patri medzi krajiny Albansko,UA ,Bulharsko...Turecko, Burkina Fasso
 

NESKUTOCNE SPOLAHLIVE AUTO

++++++++++++++++
 
Hodnoť

Mal som takého Wartburga

aký nie je v článku spomenutý:
- modernejšia predná maska
- zadné svetlá klasické
- dvojtakt
- radenie na podlahe
 
Hodnoť

Tiez som na nom jazdil

To auto takmer nepotrebovalo servis, co bolo treba urobil som si sam. Priestranne, velky kufor, lahke, takze vykon motora postacoval. Podla mna koncepcne bol W353 lepsi ako Skoda 105/120 s kufrom vpredu. Volnobezka bola super, divim sa ze sa nevyuziva aj v sucasnych autach. Na druhej strane bezpecnost takmer nulova ale prezili sme. Pobehali sme s nim dost, aj na Istrii sme boli. Pekna spomienka.
 

Tiež som mal tohoto Honeckera...

a strýco Trabiho. Zvykli sme hovorievať - tomu netreba ani benzín (aj na trochu diesla to behalo) tomu stačí len sľúbiť a ... ide to.
Fakt bezservisné auto. V zime som rozťahoval MBčky (škodovky), neštartovali pri veľkých mínusoch, ja na prvé otočenie kľúčom (poznal som fintu - pri odstávka prudký plyn a ... vypnutie motora).
Zážitok: zobrala ho žena do roboty a ... nenaštartovala pri odchode domov. Skúsení šoféri pomáhali, roztláčali, ... a nič. Prišla domov hodila mi kľúče od dverí a poslala ma pre neho. Išiel som, ťukol do štartra a ... prišiel v pohode domov. Až po pár dňoch som sa zasmial - oni nevedel pri rozťahovaní že to má volnobežku, nuž mohli ženu tlačiť aj do Chorvátska :-)))))
Bol to Mercedes východu, a bral som ho po 2 (!!!!) rokoch čakania (ftedy sa bežne čakalo 7 rokov) lebo prišli vo verzii schiebe-dach (posuvná strecha) a na šťastie ľudia nebrali - vraj to bude zatekať! Blázni, to robili Nemci a ja som ho cca po 7 rokoch predal a práve dobiedzal zákazník, že chce takúto strechu. Viezol som malého syna do jaslí a pri návrate som zložil kočík a bác ho do kufra. Na to vyletel za mno stojaci šofér zo škodovky a zvolal : čo ste čarodej, kde ste dal ten kočík ? Ukázal som mu kufor a on len zvolal PARÁDA !!!
Zlaté dobré ... spomienky.
 

...kufor tej plechovky

...bol geniálny ...ten kočík (velký) tam vošiel aj do sedanu...no a kombi to bol skôr minivan :o)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

ked som tam

šupol parák(ta ***** na zabijačku)tak pol dediny odpadlo
 

 

"Volnobezka bola super, divim sa ze sa nevyuziva aj v sucasnych autach." - nie som si uplny isty, ale mam taku teoriu, ze v modernych autach s elektronickym vstrekovanim je to uplne zbytocne. Totiz, karburatorove motory nasavali palivo aj ked si mal "nohu dole z plynu" a motor bol v otackach. Tym sa zbytocne palil benzin. Volnobezka toto odstranila akoby si vyradil neutral kazdym pustenim plynoveho pedala. Moderne auta ked pustis plyn tak jednoducho nevstrekuju ziadne palivo a brzdis motorom.
 

 

presne. v modernych autach mas spotrebu dole kopcom 0 - avsak len pri zaradanej rychlosti.
Ked rychlost vyhodis tak spotreba stupne na 1l/hod.
 

 

V tom čase sa ale jazdilo trochu ináč. Šlo sa na spotrebu a motor vo voľnobehu mal najnižšiu spotrebu, oproti tomu, keby bol stále v otáčkach aj pri brzdení motorom. Voľnobežka vlastne bola akoby zaradený neutrál a keď sa teda šlo dole kopcom a nevyžadovalo sa brzdenie, tak pomer prejdenej vzdialenosti voči spálenému benzínu sa úmerne zväčšoval a vďaka tomu sa vedela na natankovaný benzín prejsť väčšia vzdialenosť. Nie každému sa chcelo, pri ostatných autách tlačiť spojku, preraďovať do neutrálu a potom zase tlačiť spojku a znovu radiť rýchlosť. U Wartburgu stačilo dať dole nohu z plynu a bolo. Tento jav, mať úplný neutrál počas jazdy pri zaradenom režime, nie je ani pri terajších automatických prevodovkách. Vždy zostáva nejaký odpor. Wartburg ho nekompromisne poskytoval. :-)
 

 

my sme reagovali len na vetu Galantár-a: "Volnobezka bola super, divim sa ze sa nevyuziva aj v sucasnych autach."

ved v sucasnych autach by zvysovala spotrebu, ci nie?
 

volnobežka

tam bola kvôli mazaniu nakoľko to bol dvojtakt.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto