SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Budúcnosť reálnych emisných testov je neistá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

tak zapracuju lobbysti len este sa nevie z ktorej strany....ekobuzny alebo ty druhy:D:D
 
Hodnoť

tak čo sme vlastne ušetrili ?

čo si to tu klameme navzájom medzi oči ? všetky tie vaše konferencie sú len prejedené peniaze, prelietané a prespané hodiny a navrch nekresťanské diety; vy sa dohodnete a potom šulíte horšie ako ten ľud dolu pod vami;
 

 

ak ludia na jednej strane volia 'ekobuzny' ako ich nazval jeden vyssie,
a na druhej strane realistov
a obaja (tak isto ako europania) maju odlisny pohlad na svet, tak to potom ani jedna konferencia nevyriesi. Ten lud dole nie je o nic mudrejsi ako ti ktorych volili...
 
Hodnoť

 

Normlane nechapem.
Pre vsetkych je lepsie aby boli realne emsie, realne spotreba. A oni vymyslaju? Chcel by som pocut tie argumenty prec zachovat tie laboratorne testy.
Tipujem ze jediny problem je ze by vdaka tomu padol eko plan ktory si EK vypracovala pre 15 rokmi, a zrazu by vsetky auta splnali tak EU2, lepsie mozno aj EU3. A mozno som velky optimista.
Na grc mi je z nich. A to ani nehovorim zeby to konecne ukazalo ze VW nie je tak neeko ako sa tvaria.
A tiez preco toto testovanie sa ma tykat len dieslov? Ci benzin neprekracuje normy patnasobne?
 

 

Pokiaľ nemáš laboratórne testy, ktoré sú vykonávané jednotnou metodikou za rovnakých podmienok, nemôžeš porovnávať výsledky.

Za príklad si zober EuroNCAP testy. Tiež sú to laboratórne testy, ale keďže sa jedná o reálny, ľahko viditeľný problém (auto narazí -> ľudia umierajú), tak sa testy prispôsobujú reálnym potrebám.

Emisné testy, NEDC, vznikli umelo, bez nejakého záujmu širokej verejnosti a väčšina ľudí nemá jasne viditeľný problém s emisiami. Preto testy nejaké sú, ale nikoho to poriadne netrápi. Rozdiely medzi spotrebou tabuľkovou a reálno každý berie ako samozrejmosť, množstvo uhlia vypadávajúce z výfuku nikto poriadne nerieši. Automobilky svoje autá "naučili" ako to ofejkovať, rovnako ako svoje autá "naučili" mať dobré výsledky v EuroNCAP. Ale ako vravím, crash testy sa updatujú, takže automobilky naozaj pracujú na zlepšení bezpečnosti áut. Aj keď sa stále prispôsobujú EuroNCAP, bezpečnosť sa reálne zlepšuje. Pri NEDC to neplatí.
 

 

Ano, mas pravdu ze odchylky by pri realnom testovani boli(pocasie, viac brzdenia). Ale na to moze dat EK toleranciu plus minus 20 percent a je to ok. Pripadne odcitat vplyv pocasia(to sa da vycislit ked bude s testovanym vozidlom chodit aj jedno referencne vozidlo(ktore pri vsetkych autach bude rovnake).
Ked sa chce, da sa vsetko. Ked nie, ides do politiky:).
A presne to hovris aj ty, ked sa chce, da sa urobit realny test.
 
Hodnoť

Takže,čo vlastne merajú STK

Reálne emisie? ak áno, s čím ich porovnávajú, aby sa zistilo, či ich neprekračujem. Nejedná sa len o ďalší plošný biznis? Ako vidím, je toho viac: doma pomerové merače na kúrení, ktoré neviem čo merajú, v STK emisie, ktorých normy sú zistené v laboratóriu atď. Jasné je len to, že v oboch prípadoch ide o veľký a istý biznis. /pre niekoho/, pre ostatných povinné výdavky.
 

 

STK meria emisie iným štýlom ako pri NEDC. Dá sa povedať, že to sú reálnejšie čísla. Aj podklady pre STK sú iné ako pre NEDC.
 
Hodnoť

tak to vyzera

ked sa do odbornych veci montuju iniciativni laici - v tomto pripade poslanci a verejnost.

dokonca v relaciach ako autosalon znie pravidelne ze skutocna spotreba sa lisi od papierovej.

vsade, a aj na stranke ministerstva, sa da docitat, ze v papieroch je spotreba v mestskom a mimomestskom cykle a priemer z tychto dvoch cyklov. NIE PRIEMERNA spotreba auta v realnej prevadzke. Porovnavat tieto udaje v dokladoch s realnou spotrebou je totalna neznalost veci. nieco ako uvaha, ze ked krava nadoji 20 litrov mlieka, tak v cisterne co vezie mlieko z kravina je tiez dvadsat litrov - uplna hlupost.

staci sa pozriet na spotreby rovnakeho auta u roznych vodicov - napriklad na spritmonitor.de a vidime, ze nie je mozne definovat "realnu spotrebu", to sa neda, jeden ide ako ***** pridava, brzdi, turuje motor, iny ide s vyuzivanim zotrvacnosti voza, jeden pouziva auto na dennu cestu do prace 30 km tam a spat, iny len po meste na rozvoz zasielok - realna spotreba bude dvojnasobna medzi nimi.

takze, ti co nadavaju na zle automobilky ze neudavaju realnu spotrebu, neudavaju ju preto, lebo sa to neda...

auta tvoria asi 14 percent celkoveho znecistenia ovzdusia v europe, domacnosti skoro 30 percent - reguluje niekto co napchame doma do piecky? Aj krb ma udavany vykon a spotrebu paliva, ale je to vysusene drevo s 8 percentamui vlhkosti, to tym kto kuri a meria si vlhkost? A kto vsetko vie, ze 15 najvacsich lodi sveta ma rovnaku sumu emisii ako 780 milionov vsetkych vozidiel na svete? Kto vie co tie lode spaluju a reguluje nejaky predpis ich emisie? Nereguluje!

hlavny problem je, ze kazdy by chcel mat vykonnejsi motor, vacsie auto, sirsie a nizkoprofilove gumy, automaticku klimu - vsetko veci zvysujuce spotrebu a emisie.
kazdeho ucia v autoskole povinne obviazat zlomeninu - s tym sa realne stretne jeden z tisica.
ale jazde na nizku spotrebu = nizke emisie - to neuci nikto a uz vobec nie povinne.

viete tu niekto o tom, ze u motorov zameranych na plnenie predpisov tvorenych od stola ludmi bez znalosti problematiky vacsinou stupa realna spotreba motora? neobnovitelne fosilne paliva....

ale, preco akurat v tejto oblasti by som mal ocakavat rozum, vsakze...

zaujimavost : rok predtym, nez sa zaviedli povinne detske autosedacky umreli na cestach CR 4 deti. detsku sedacku si musel kupit minimalne milion oteckov. kolko deti by za rozumnejsie vynalozene peniaze neumrelo hladom alebo na banalne choroby?

kalkulacka mi hovori, ze stacionarne pasce na "cestnych piratov" - inak to sme my vsetci - stoja tolko, ze by na rovnakom pocte miest mohli stat policajti s platom kilo eur v trojsmennej prevadzke viac nez 5 rokov...
 

 

Praveze bohuzial, aj to napchavanie do piecky sa zacina regulovat, minimalne v CR, o Slovensku neviem presne. Za chvilku budeme moct jest len certifikovane jedlo (nic doma pestovane!), chodit po certifikovanych chodnikoch v certifikovanych topankach...
 

 

tie lode spaluju tazky vykurovaci olej alebo inak mazut. je to svinstvo na ntu. ale maju aj slusne rozne filtre na vyfukoch. no a co je najpodstatnejsie, tak kolko taka lod zozerie paliva na 100 km a odvezenu tonu nakladu. kedysi som videl jeden dokument a tam to cislo bolo a je naozaj smiesne male. Vsetci co studovali dopravu vedia, najefektivnejsie je velku dopravu robit lodami, vlakom, kamionom a az nakonci su male auta. len pri lodiach je problem cesta.

Ked americania vedia zmerat realnu spotrebu a mat ju deklarovanu tak preco nie europa? Potom je tu podvod hybrid. U nas sa meria evivalent (kolko sekund zrychlenia ci jazdy) s nabytymi baterkami a s podporov elektromotorov. A na zaklade tychto sekund sa vypocita spotreba. Choreeee!!! Ved vacsina hybridov ma dojazd od 5 do 30 km na elektriku. Najcastejsie pouzije elektriku len pri rozjazde a jazda je len na cisty benzin/naftu. Tu je realna spotreba uplne mimo. Mala by sa merat iba jazda na spalovaci motor a nemiesat do toho elektriku.

plati, ze cim inteligentnejsie auto tym nerealnejsia spotreba a tym aj emisie.
 

 

re "Ked americania vedia zmerat realnu spotrebu a mat ju deklarovanu tak preco nie europa? Potom je tu podvod hybrid. U nas sa meria evivalent (kolko sekund zrychlenia ci jazdy) s nabytymi baterkami a s podporov elektromotorov. A na zaklade tychto sekund sa vypocita spotreba. Choreeee!!! Ved vacsina hybridov ma dojazd od 5 do 30 km na elektriku. "

tak si predstav, ze americania ten hybrid pomerali
Camry Hybrid; http://www.toyota.com/camryhyb...
city: 43mpg;
highway:39mpg
realna http://www.fuelly.com/car/toyo...

median spotreby niekde okolo 38 az 39 mpg....

Prius
city: 51mpg;
highway:48mpg
realna
http://www.fuelly.com/car/toyo...
medias spotreby niekde okolo 48-49mog...

bezny hybrid utiahne na bateriu tak 1 az 2 km max, potom dojde stava. vidno, ze si v ziadnom hybride nesedel...

to co pises "Ved vacsina hybridov ma dojazd od 5 do 30 km na elektriku" to je cisty blud.

totiz, nabijat sa daju a plug-in hybridy a tych je teda zo vsetkych hybridom strasne malo.
vid https://en.wikipedia.org/wiki/...
"Annual sales of other Prius family vehicles by year between 2011 and July 2015"
vsetkych priusov sa predalo 1,737,031medzi rokmi 2011 a 2015. z toho PHV (plug-in hybrid vehicle) 73,590, co su nejake 4%...

re " Najcastejsie pouzije elektriku len pri rozjazde a jazda je len na cisty benzin/naftu."

opat, blud, hybrid rekuperuje kineticku energiu auta, tu kineticku energiu co bezne auto zmeni na teplo pri brzdeni, tak cast tej kinetickej energie hybrid zmeni na stavu v baterii, co potom pouzije kedykolvek pri zrychleni alebo jazde do kopca.
 


Najčítanejšie na SME Auto