SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Už aj Seat má prvé SUV, volá sa Ateca a predávať sa začne na jeseň (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Nuda

To auto je strasna nuda tak z vonku ako aj z vnutra.
 

tak

toto by som určite nekúpil , viac si vážim svoje peniaze, ako ich dať za tento črep.
 

 

Ako mozete vediet aky crep to auto je ked sa este ani nezacalo vyrabat? To ste zistil na zaklade prilozenych fotiek a tych par riadkov textu?
 

vôbec nie

stačí, že je to 2 triedny VW, Interier ala SEAT, čiže nič moc. Miesto motore smradlavá zdochlina, ktorá funguje ako olejnička, s praskajúcou retiazkou, a keď nie retiazka, tak hlava, no a chodiť do servisu, kôly erbegom, tiež nie je žiadna sláva. No a ešte aby som nezabudol, davať si zákazníkom zaplatiť výrobné vady, nie ďakujem neprosí.
 

 

No hlavne, ze ten 1. triedny origo VW je strasna dizajnerska nuda. Ja by som zas nedal ani cent za Golfa alebo Passata, ktore na moj vkus vyzeraju hrozne. Tym nechcem povedat, ze si kupim niekedy Seat, len som porovnal tento dizajn s inym.
 

tak sa podel

s nami, za co by si dal svoje peniaze? Nech vedia aj druhi, do coho investovat. Bohuzial investicia do kazdeho bezneho auta je jedna z tych najhorsich investicii vobec - teda okrem tych byvalych nebankoviek, co slubovali hlupym 40% vynosy. Tam mohol vlozit peniaze len...

Ale aj tak sa pochval, za cim ti srdce pisti.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

dalsi mudry

co hned vie, ze to bude crep:-)

Riesi sa tu trieda malych SUV. Ci sa mi tato trieda paci, je mi momentalne jedno, lebo osobne som proti vsetkym takymto SUVeckam. Kombi s pohonom 4x4 je daleko rozumnejsie a ekonomickejsie riesenie.

Kedze riesime konkretnu triedu vozidiel, chcel som od neho pocut, co by kupil, lebo pise, ze vie, do coho radsej vrazit svoje peniaze. Je to problem, aby sa podelil s dobrou radou?
 

miroco

vôbec nie je problé, sa vyjadriť. V prvom rade SUV nie je trieda, čo ma oslovila. Druhá vec, rozhodne auto nie je investícia. Kéď už mám dať zaň peniaze, tak mám na to určité nároky, čo sa týka pohodlia, využitia, užitných vlastností, a jeden z najdôležitejších argumentov je poruchovosť. Príjemný dizajn a farba je až druhoradá, a je to taký bónus, aby sa človek nemusel dnno denne pozerať na neakú škatuľu. Podľa mojích kritérii, čo sa týka kvality, jednoznačne Japonec, pohodlie , ergonómie zrejme Francúz, dizajn zrejme taliani. Veľmi dobre sú na tom korejci, ktorí pomaly, ale isto predbehnú vo všetkom aj Nemcov. Čiže z toho si môžeš vyskladať, po čo moje "srdce piští". Jedno čo môžem s istotou povedať , nie su to nemci, už len preto, lebo najviac klamú. Ináč, len pre zaujímavosť, v súčasnosti mám Francúza, a som s ním po roku a 20tkm veľmi spokojný, keby som si teraz vyberal auto, asi by som nemenil, jedine ak japonca.
 

mas to pekne rozdelene

VW je crep, lebo je nemecky a Nemci klamu. Vsetko ostatne je ok. Otazka - v com Nemci klamu napriklad v Europe. V USA je to jasne. pouzili sofistikovany softver, aby plnili normu bez dalsich uprav motora. To nebolo pekne. V Europe plnia normu bez problemov, dokonca pri meraniach patria k tomu najlepsiemu a sklana sa aj Mazda.

Spolahlivost - uznam, VW malo problemy ale na druhej strane su to prave auta koncernu, ktore mavaju najvyssie najazdy kilometrov, tym ze vysoke percenta su fleetove auta, tak ich nikto ani nesetri. To je vidiet na nemeckych dialniciach. Dokonca sa aj najviac stacaju kilometre a to nie o tisice, ale niekedy aj o stovky tisic km. Da sa to urobit na crepe, ktory by uz davno nemal existovat.



Ergonomia - asi jedna z najlepsich. Prehladne, jednoduche. Vsetko kde ma byt. Sedadla primerane tvrde, aby sa dalo aj dlhsie cestovat bez toho, ze by bolel chrbat.

Prakticke su tiez, ked sa budeme bavit o Skodovkach. Vzdy auto na pomedzi triedy.

Design - velmi subjektivna vec. Dnes su ale tie casy davno prec, ked diktovalo modu Milano, alebo Pariz. Dnes to moze byt kludne aj Mazda, alebo Opel, alebo Kia. Rozhodne koncernove auta maju nadcasovy design a preto sa aj dobre predavaju aj ako ojazdene.

Nuz a po 20 tisic km by snad clovek mal byt spokojny. To je auto v zabehu. Ja som bol spokojny aj po 275000 a teraz som spokojny po 235000km a dalsie bude asi zasa Oktavia, ked sa bude dat. Spolahlive auto na caste cestovanie, kde vysoky najazd neubera az tak z ceny vozidla a potrebujes ist vzdy, ked sadnes do auta za kazdeho pocasia a z auta musis vystupit relaxovany, nie unaveny.
 

a vidíš

presne o tom píšem, keď sa Ti páči oktávia, tak si ju kľudne kúp, sú to Tvoje peniaze, a Tvoje rozhodnutie, a nebudem Ta presviedčať, aby si si kúpil KIU, alebo niečo iné.
 

ale nepisem

ze ine auta su crepy. To by som si nedovolil, lebo za kazdym autom, lepsim, alebo horsim je kopec ludskej prace a umu.
 

ešte mi nedá

fakt nepochopím, čo Ťa vediet, k týmto bombastickým reklamam na koncern, ale to je Tvoj problém a názor, proste ho akceptuje. Čo musím oponovať, je Tvoj názor na ergonomiu. Fakt by ma zaujímalo, v akom inom aute si sedel, a spravil aspoň pár tkm. že bohorovne tvrdíš, že ergonomia, je jedna z najlepších, to je už fak trocha sila. Už len umiestnenie dotykača, kdesi pri nohách nie je žiadne víťazstvo pre ergonomiu, tvrdé spínače a hodne iných vecí. Tvrdé a krátke sedáky na oktávii, to tiež nie je to pravé orechové, ale budiž. Čo sa týka klamania, tak to je jedno či amerika , alebo europa, proste klamú, keď tebe to nevadí, tak pre mňa je to zásadná otázka. Keď si toto dovolia, tak jednoducho ím neverím. V europe sa to proste ututle, lebo to nemecko jednoducho nedovolí. Ešte čo sa týka kvality, tak to vôbec nie je o tom, že malo problémy, ale je to o tom, že ich stále má ( vid erbegy) a pri tom ich talaku na šetrenie a fakticky klamaní zákaznika tie problémi bude mať stále. VW má jedine navrch, že za ním stojí nemecká vláda, a fakticky nemecký trh je njväčší v Európe. Nemci sú zasa dosť uvedomelí a kupujú proste nemecké autá, čiže ten predaj vôbec neodzrkadľuje kvalitu.
 

paleta motorov nie je sice siroka,

ale to zrejme este nie su vsetky moznosti. Dnes ma litrovy preplnany trojvalec uz aj Honda. A ta o motoroch nieco vie. Jednoducho 3 valce znamena nizsie trenie a teda nizsiu spotrebu a emisie. Automobilky potrebuju v portfoliu ponukat aj taketo motory. A 81kW z litra a 200Nm krutak su celkom slusne hodnoty. Zober si to na 2 litre to je 162kW a 400Nm krutak. To su velmi slusne hodnoty. Kedysi maximalka 200 a zrychlenie pod 10 sekund bolo auto snov. Dnes zakladny model. Podla teba crep. A 140kW diesel je tiez celkom slusna porcia vykonu. Asi aj viac, ako by clovek cakal od crepu:-)

O tych ludoch. No asi preto je tolko SUVeciek od Hyundaiu a Kii:-)

Su ludia, co maju chatu, chodia polovat, rybarcit, sportovat a dokazu ten pohon 4x4 vyuzit, zvlast ked je to pohon, ktory v reale aj funguje.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

V jednoduchosti

je krasa a toto auto bude este po rokoch zaujimave na rozdiel od roznych designovych experimentov. Podobne mechanika auta a pohom 4x4 ho predurcuju k tomu lepsiemu, co bude na trhu.

Ale design je subjektivna vec, takze niekomu sa bude pacit novy Tucson, alebo Sportage, alebo CX3, popripade Qashqai, alebo Kadjar. Kto chce byt naozaj iny, ma Renegade.

Mne osobne predstavuje protipol tomuto ostremu designu prave Qashqai, alebo Kadjar. Samozrejme po stranke designu.
 

 

Kto ma Renegade len kvoli tomu ze chce byt iny, bude poriadne sklamany.
 

tak bude iny

aj v tomto ohlade. Riesil sa tu design a mne Renegade pride ako iny design. Kvalitu neriesim. Ta bude dana asi vyrobcom. A ked sa spoji Chrysler s Fiatom, chyba mi tam prave ta znacka, co by do toho tu kvalitu vkladala, i ked pri pohlade na Renegade aspon zvonka mi to prisiel ako celkom slusny posun v spracovani.
 

 

Ono po prevzati Chryslera Fiatom doslo k masivnemu zlepseniu kvality interierov a da sa povedat ze aj exterierov. Nic z toho s cim som z Chryslerovno portfolio po roku 2009 jazdil (Dodge Avenger, Dodge Caravan, Dodge Charger, Chrysler 200, Chrysler 300, Jeep Renegade Unlimited) bolo zrovnatelne s predchodcami. Plastove interiery zmizli a vyzerali velmi slusne. A to aj napriek tomu ze s vynimkou priatelovho Chargera SRT 8 slo o auta z pozicovni. Cize to neboli top modely a aj tak boli fajn.
Renegade je vsak uplne iny pripad. Je to este stale cistokrvny off-road so vsetkym co k tomu patri. Cize este stale tam su plasty viditelne v interieri, troska problematicky sa do toho nastupuje, treba si pamatat ze pohon prednych kolies treba zapnut rucne a ked planujeme ist rychlejsie treba ho aj vypnut a ze na asfalte nad 100km/h nebude mat ani nahodou jazdne vlastnosti podobne nafuknutym hatchbackom ktorym sa dnes hovori SUV. V januari som ho mal konecne pozicany na 6 dni a zaver je "chcem". Pravda bez tej otrasnej AT a s vedomim vsetkych obmedzeni co prinasa. Ked vsak niekto chce pekne Barbie auticko a na technicke rozdiely oproti mainstreamu nemysli, bude sklamany takmer zarucene.

PS: Znacka co by tam vkladala kvalitu? Nevlastil ich predtym nahodou Daimler-Benz? A ta kvalita bola aka bola...
 

posledna veta

ano, Daimler Benz mal v nedalekej minulosti sialenu kvalitu. Auta sa kazili, hrdzaveli...Nastastie su z toho vonku. Ale aj tak to budu Mercedesy, ktore budu mat najvacsie najazdy kilometrov a budu vyzerat stale dobre.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto