SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda predstaví v Ženeve svoju elektrickú budúcnosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Dizajnový mix rôznorodých prvkov - svetlá pripomínajú Jeep resp. Citroen. Mriežka Peugeot. Zadné svetlá štýlu Audi.
Môže to byť zaujimavý globálny model, ale cenovka pri ňom nebude malá.
 

 

Nuž tak ono je to kategória Volvo XC90 T8 (môj amatérsky pohľad), nízka cena sa akosi neočakáva. Mne sa to celkom páči a budem sa tešiť na sériové auto a reakcie naň.
 

ceny by mali kopiraovat

cennik noveho Superbu. To je hranica, ktoru je zakaznik ochotny zaplatit este za auto s logom Skoda. A Superb sa predava celkom slusne. Tento koncept Vision S sa rozmermi priblizuje k velkosti prveho Tuaregu, takze je to dost velke auto a na rozdiel od Tiguana 7 miestne. Sedem miestna verzia pride neskor aj z Tiguanu, podobne ako kupe, ktore by malo byt aj zo Skodovky. Atece bude konkurovat dvojca Yeti a to bude aj konkurent pre Sportage, Tucson, Qashqai, Kadjar, Vitaru...

Napriklad uz som to tu spominal - top motorizacia Sportage 2.0CRDi 185 AWD s automatom stoji v Nemecku 36.290euro a podobny Tiguang ale len so 180 konovym benzinom Tiguan 2.0TSI 4Motion DSG 34.450euro pricom Tiguan ponuka 615 litrovy kufor - Kia iba´503l, Tiguan dosiahne 208km/h a zrychli na sto za 7,7s, Kia sa rozbehne len na 201 a stovku da za dlhych 9,5 sekundy.

Ako rozumna volba k obom autam sa jasne javy Octavia RS TDI 4x4, ktora stoji 35.550, kufor ma 605 litrovy, stovku da rovnako ako benzinovy Tiguan za 7,7s ale maximalku ma 224km/h a to vsetko pri daleko nizsej spotrebe 5,0 litra nafty. Tiguan si vypyta 7.3 litra benzinu a Sportage 5,9 litra nafty.
 

 

Parádne info. V tom prípade to bude v pohode.

Ja budem auto riešiť tak o dva-tri roky, kedy snáď zoženiem práve to Volvo XC90 za príjemnejšiu cenu. Nebudem sa však brániť ani Škode, ak bude dobre urobená a cenovo dostupnejšia.

Octavia RS 4x4 tiež stojí za zváženie.
 

 

Skoda je auto za rozumnu cenu s kompromismy. T.j. Superb nema v opcii LED stretavacie svetla. Nema v opcii ani tolko asistentov co Passat ci nedajboze Audi. A ked sa ide do deatilu, Skoda nema ani taku tuhost ocele, ako jeho nemecki pribuzni ci zavesenie naprav.
S cenovkou 30.000€ by som uz zvazoval z viacerych variant aut na trhu (neriesim "jazdenky").
Ja osobne som velmi skepticky k autam 5+2.
 

Samozrejme

ideal je Passat, ale tam sa s cenovkou lahko dostanes uz do 50.000 a to je uz teritorium, kde kupis aj slusny Mercedes C, alebo Audi A4. Vsetko si treba zvazit a premysliet, ci potrebujes len to naj, alebo sa daju urobit aj kompromisy. myslim, ze pri Superbe ten kompromis az tak neboli, hlavne ked znamy kupil Superb 2.TSI 280PS 4x4 DSG vo vybave Laurin & Klement za 36.000euro. To ti za tu cenovku neponukne nikto.
 

 

Paradoxne Passat sa dá dobre cenovo porovnávať so Superbom. Rozdiel v cene je naozaj nepatrný. Pri Audi A4 to neplatí...Ja som síce u nás v rodine dal do áut 50.000, ale rozložil som to na dve autá - 30.000 a 20.000. Vtedy sa už musí robiť kompromis...
 

aspon tak sa o tej cene

vyjadril predchadzajuci sef Skodovky, ked sa ho pytali, kolko je ochotny za nove velke SUV zaplatit zakaznik. Mne sa to zda celkom rozumne. Samozrejme zakladna cena bude asi vyssia, ale v lepsich vybavach by to nemalo prekracovat ceny Superb v podobnych vybavach. Samozrejme priplatkova vybava Skodovky bude ako vzdy bohata a da si za nu aj dobre zplatit, takze vyskladat sa bude dat hocico a cena bude atakovat oblohu:-)

Rozhodne treba pockat nejaky rok dva, ako to bude s kvalitou a spolahlivostou. predsa len prve auto od Skodovky v tomto segmente a Volvo uz tradiciu ma. A Volvu XC90 asi sedi viac Tuareg, ale najlepsie je porovnat skutocne auta, ked bude velke SUV od Skodovky v showroomoch a bude mat za sebou aj prve porovnavacie testy s konkurenciou. Zatial je to vsetko len v teoretickej rovine.
 

 

Nové Yeti asi začne na cenovke 14.490,- - ale len pri prednokolke a výbave na zaplakanie.
Tu je otázka, či sa bude robiť tiež aj prednokolka. Keďže ide o Škodu, asi áno. Cenovka by tak mohla začať na 18.990,-. V 4x4 to bude asi od 24.990,-. Ale to je skôr len odhad na ich cenotvorbu.
 
Hodnoť

nie som

expert na dizajn, ale spodok ostrorezané hrany a vrch, kabína, guľatá ako sputnik, táto nesúrodosť bije do očí.
 

 

Presne tak to aj ja vnímam.
 

 

je to podvozok z tiguana, vrch kabiny asi tiez... tak aby sa aspon torchu od neho odlisovalo, zmenili par plechov...
 
Hodnoť

...hmm..

...VisionS se nezapře nedostaky, ale věřím, že pan Kaban z tohohle modýlku stvoří krásu s velkým K. Kaban je majster a fakt rullezzz....

ostravak :)
 
Hodnoť

By som opravil nadpis

nie "Škoda predstaví v Ženeve svoju elektrickú budúcnosť", ale "Audi predstaví v Ženeve elektrickú budúcnosť značky Škoda" :D
 
Hodnoť

To auto vypadá

perfektně a nepochybně to bude prodejní hit. Velikost Tuaregu a cena Superbu, to nebudou stíhat vyrábět. Jedinou vadou je, že už tu mělo být tak o rok dřív.
 
Hodnoť

re:

ako u skody byva zvykom, verzia ktora zide z linky nebude mat s tymito obrazkami nic spolocne
...
simply never
 

velmi objektive

ako keby ostatne automobilky vyrabali presne to iste ako vyzeraju ich studie.
 

no vidis

a ludia co uz to auto videli hovoria ze 90% bude rovnake...Spomen si na studiu Montreux zo Zenevy. Hotovy Superb 1. generacie. Samozrejme koncept sa robi rucne a mozes urobit co chces. Seria musi zodpovedat technologickym moznostiam za co najnizsiu cenu. A to plati u kazdej automobilky. Zober si len Kiu Optimu Kombi studiu a teraz predstavene realne auto, alebo studie Subaru a seriove modely. Kazdy, kto sa trochu vyzna vo vyrobe vie preco.
 
Hodnoť

...

Čo dodať, podarilo sa ...
 
Hodnoť

Cez tie dve "megadiery" v zadnom

nárazníku " elektrickej škodofky" budú vypadávať erteple?
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto