SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto vám najlepšie poradí pri výbere jazdeného auta? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

zaruka na baterie

"Najväčším otáznikom pri výbere šesťročného hybridného Lexusu je spoľahlivosť a výdrž batérii. Na tie sa už nevzťahuje záruka a ich výmena stojí okolo 3000 eur"
Toyota a Lexus majú na batériu záruku 11 rokov...podmienka je každý rok (alebo15000km) si ju dat skontrolovať, vždy sa potom záruka predĺži o 1 rok.
 
Hodnoť

VOLVO NEBRAT!!!!!!

Veľká Británia a Nemecko sú hlavnými trhmi pre švédsku automobilku Volvo, na ktorých predala väčšinu zo svojich 59.000 vozidiel s chybným softvérom v palubnom počítači. Informuje o tom BBC na svojom portáli. Celkovo sa mali dostať tieto autá do 40 krajín.

Chyba sa objavuje na autách minuloročnej výroby s piatimi valcami vyrobenými v polovici roka. Prejavuje sa tak, že dochádza ku krátkodobému zlyhaniu motora, ktorý po chvíli znovu naskočí a hladko funguje ďalej. V čase poruchy sa však nedá auto ani brzdiť, ani ovládať.

Otrasny servis v Bratislave na Roznavskej, na ktory sa stazuju vsetci majitelia Volva, Jaguaru a Roverov...
 

 

zas na druhu stranu, na ktory servis sa u nas nestazuju ?
nepoznam servis, kde by boli ludia spokojni. vsade su nejake prusery, problemy alebo menej chapavy
 

 

Sutaz o najhorsi servis na SVK uz davno vyhral zilinsky citroen.
 

 

Nuz asi mam stastie, alebo chodim zasadne do servisov, kde autam rozumeju, ale som spokojny. Menovat nebudem, lebo ma hned budete podozrievat, ze tam sefujem.

S autom manzelky dokonca chodim opakovane do autorizovaneho, sme tak spokojny, aj ked si vedia dost toho navymyslat :)
 

 

kedysi sa hovorilo ze Honda ma spickovy servis a ludi, neviem ale ci to este plati. ak by sa to potvrdilo, hondu by som zvazoval realnejsie, lebo prave so servisnymi ludmi a kvalitou nie som zrovna spokojny.
 

 

Musím reagovať. Po prvé on písal rok 2010, pričom tá chyba čo si napísal sa týka roku 2015. Volvácky motor do XC60 by som bral určite skôr D5 ako D3. D3 je síce tiež 5valec ako D5 ale D5, je neden z najspoľahlivejších motorov čo má Volvo v ponuke. Pri normálnom servise a správaní sa k tomu motoru/autu ten motor bez problémov zvládne pol milióna km. Na čo si treba dávať pozor je u AWD modelov, DEM modul, ktorý riadi pripájanie zadnej nápravy. Zvykne chytať koróziu (ktorá prejde časom až na plošák), kvôli tesneniu ktoré po čase chytí únavu. Treba to včas podchytiť a nanovo pretesniť, a potom je auto bez závad. Inak z tých dvoch áut by som siahol po XC60ke s D5 motorom.
 
Hodnoť

Folklor

Podla mna je hlavnym zdrojom problemov, okrem tradicneho folkloru s pretacanim kilometrov, zakorenena predstava Slovakov, ze si kupi jazdene auto za polovicu alebo tretinu ceny noveho a bude do neho liat iba benzin a vodu do ostrekovacov. Ak ma do toho kupit 6 litrov oleja tak ho ide roztrhnut od zlosti a lakomosti. Za vyraz "bez investicii" by som vesal za gule do prievanu. Nakoniec, aj to pretacanie ma povod niekde v tejto predstave.

Pritom realita je presne opacna: kazde auto, aj tie novsie, potrebuju svoju starostlivost. A tym teraz nemyslim sedlacky tuning vyfuku :) S tym proste treba ratat. Kto sa chce vozit, musi platit. Kazda suciastka v aute ma svoju zivotnost, cim viac kilometrov tym blizsie je kazda suciastka ku svojmu opotrebovaniu a bodu kedy ju treba vymenit.
 

 

dobre napisane. ked niekomu poviem aby si pozrel weltauto kde su auta ktore prejdu kvalitnou servisnou prehliadkou a opravou a este dostanu aj zaruku ako na nove auto, tak ma kvoli cene niekam poslu a idu tvrdo po cene ked im v bazare taraju o tom, ze auto ma malo kilometrov lebo ho vlastnila mniska.
 

ani weltauto

nie je zaruka, ze dostanes poctivy kus. Ale aspon prehliadnu auto poctivo. Vsetko ale neuvidis a niektore diely mozu fungovat perfektne a zaroven mozu byt na uz 95% svojej zivotnosti. A vymena ta neminie. Treba pocitat s horsim scenarom pri kupe jazdenky. A nerozculovat sa, ked ti o mesiac nieco vypadne.
 

 

suhlasim, treba pocitat s horsim scenarom, ale nie je pri weltaute aj zaruka? jasne, ze nemusia vidiet trebars opotrebovane lozisko ale dany model poznaju a vedia co malo zvolavacky a co sa kazi. ja ked som predaval cez dilera golfa s 92 tisic kilometrami tak objavili sami vsetko o com som vedel ze je vadne na vymenu navyse do weltauta sa nedavaju nejake stariny aby hrozili skryte opotrebenia. neviem aka je zaruka, ale napriklad gebrauchtwagen plus su audiny na ktorych jazdili manazeri koncernu, dostali tu najlepsiu starostlivost, cena je zaujimava a davaju dvojrocnu zaruku ako by to bolo uplne nove auto aj ked moze mat uz desiatkytisic kilometrov....skratka nekupovat jazdenky z pochybnych zdrojov s pretocenymi kilometrami a rozpravkami o mniskach.
 
Hodnoť

 

fakt, ze kasardu netreba citat a pocuvat dokladuje aj tento clanok, jeho neobjektivna poznamka ohladom predpojatosti voci nemeckym autam, len nech auto nie je nemecke??? to co ma byt?
takyto clovek by nemal robit novinara, navyse sa autam nerozumie, resp. ho automobilky platia evidentne (citroen). doporucujem citat www.auto.cz pisu objektivne, na rovinu, detailne hodnotia auta, viete co citate, je to porovnatelne so zahranicim teda pravy opak toho co momentalne predvadza rubrika o autach na SME obzvlast tento M. Kasarda, pravnik z kosic co nevie pisat resp. pise subjektivne ako ****.
 

zrejme

si pomätenec, dvakrát som si prečítal tento článok, ale nikde som sa nedočítal, "len nech to nie je nemecké"
a zrovna prečo by ho mal zrovna platiť citroen, tak to ďalšia Tvoja perlička.
 

 

pomatenec som asi taky, ze som narazal na tuto vetu:
Jurajov vkus sa nám páči, keďže nevyberá z tradičných - opozeraných - nemeckých značiek.

no a ked tak rad citas, precitaj si vsetky recenzie a clanky tohto autora od zaciatku roka, vratane diskusnych for aby si pochopil co je tento chlapec zac.
 

veď hej

autor sice je aký je, tiež ma nenadchol. Ale v tomto prípade s ním súhlasím. bežný pozorovateľ ani nezsisti rozdiel napr medzi Polo, Golf, Pasat, detto škoda. pokiaľ nestoja vedľa seba a nemáš meter, tak medzi fabiou , rapidom a oktáviou sú minimálne rozdiely, a veľmi ťažko určíš čo je čo. Bežný človek ani nepotrebuje vedieť či je to to alebo ono, ale v konečnom dôsledku to vnímaju ako jedno auto, a z toho vzniká ta opozeranosť. Čiže výnimočne s týmto súhlasim s autorom, a nie je to vôbec o nejakej nevraživosti voči nemeckým autám, ako sa to znažíš naznačiť, ale je to proste holý fakt.
 

 

inteligencia cloveka sa prejavuje aj tak, ze rozoznava i jemnejsie rozdiely, teda ma kognitivne funkcie, ktore toto podporuju. to co hovoris teda znamena, ze bezny clovek nie je inteligentny eventualne je aj farboslepy a nevie citat. nemeckych aut je kvantum znaciek uz len a este aj VW si drzi siroke produktove portfolio.
 

veď hej

inteligencia, je tiež o tom, že človek si dokáže vytriediť podstatné/dôležité informácie, od menej dôležitých. Priemerne inteligentný človek vníma auto ak spotrebný tovar, rozoznáva dizaj, ktorý triedi na vkusný a nevkusny. To či auto vyhohuje jeho potrebám, alebo nie, či zodpovedá jeho ekonomika jeho predstavám a možnostia. Ale či je to nemecké, francúzske, alebo hoci aké auto nie je preňho podstatné, a už vôbec nie je podstatné či je to Rapid alebo oktávia. Čiže s Tvojho uvažovania vychádza, kto si nevyberá nemecké autá je menej inteligentný?
 

 

inteligentny clovek rozozna dopravny prostriedok a poziadavky na jeho funkcne vlastnosti od nepodstatnych funkcii a vlastnosti, je jedno ci je auto zlte aleco dvojfarebne ak jazdi nafigu alebo sa kazi povedzme ako volvo alebo si vyberie prave volvo preto, ze je vraj najbezpecnejsie na svete, ak si niekto vybera auto ako spotrebny tovar, teda riesi skor iracionalne faktory tak je podla mna menej inteligentny ano.
 
Hodnoť

tu kocku co utahuje

skrutku ramena mohli pomalovat opacne. Pri oprave zvyknem mat najspinavsie ruky - dlane a prsty a najcistejsiu tvar. U nej je to opacne. A ten prsten na ruke....
K clanku: kto kupuje jazdenku musi pocitat s opravami. Akehokolvek druhu. Preto je cena jazdenky nizsia. Potom sa da kupit nove auto v zakladnej vybave od dacie, pripadne podobnych lacnejsich vyrobcov.
treba si vybrat.
Ulohu moze zohrat aj dostupnost ND na ciernom trhu, pripadne neznackove diely.
 

 

to vies, ona je asi zvyknuta robit vela veci ustami :-)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto