nie je tak jednoduché , ako si to predstavuješ. Podľa katalógu na moje auto predávajú 15"-16"-17"-18" disky. V TP mám zapísané 15" a 16". Rozhodol som si kúpiť si 17" disky, kúpil som si originál,. reku žiaden problém, ale "chybička se vloudila". Importer odmieta dať potvrdenie na 17" , s odôvodnením, že som si mal kúpiť auto rovno so 17", lebo ináč sa to nedá., Kolega pre zmenu má to isté auto, ale od nova má 17" , na zimu chcel zapísať 16" smola nejde to, iba ak by si bol kúpi auto so 16" kolesami. Proste slovensko. A ešte jeden bonbónik na záver, v TP mám zapísané 15" kolesá, ale tie na môj model sa nedajú namontovať, lebo mám elektronickú brzdu, a na tento model sa 15" nezmestia. No a teraz raĎ.
mal som nehodu, ktoru som sposobil ja a policajt okrem ineho kontroloval ja spravnost pneu. a par dni na to zase prisiel obhliadac z poistovne UNION a zase, jedna z prvych veci co pozeral boli gumy... cize nemesis mat ale STK alebo taketo problem za to nestoja.
ako je mozne, ze v USA, alebo aj tu v UK si ludia nahodia na auto hocijaku kofotinu a jazdia na tom aj s SPZ! V Amerika si cernosi namontuju 28-palcove kolesa a pohodicka.. V UK niekedy vidim, ze clovek ma trojkolku, zadna cast je stary VW Golf a predna cast motorka. A normalne to ma SPZ. Potom clovek pride na Slovensko a policajti sa idu zosr*kakat, ze niekomu precnieva pneu poza blatnik. Prosim, mohol by mi to niekto vysvetlit?
To je lahke. V civilizovanych krajinach nie su pokuty vybrate od vodicov vopred planovane v zakone o statnom rozpocte. Na Slovensku sa prislo na to, ze je to relativne staly a pomerne pohodlny zdroj prijmov do kasy, ktory sa da cez tendre nasledne prerozdelit do spravnych ruk. Vodic je preto apriori povazovany za zlocinca, ktoreho cielom je zabit ostatnych a nie cestovat do prace za obzivou. Pre objektivnost ale treba povedat, ze slovenski vodici naozaj jazdia ako prasce.
re "ako je mozne, ze v USA, alebo aj tu v UK si ludia nahodia na auto hocijaku kofotinu a jazdia na tom aj s SPZ! V Amerika si cernosi namontuju 28-palcove kolesa a pohodicka.. "
zalezi od statu, napr. Tennessee v podstate ak ramy s pneumatikami zmestia a neskru okolne plechy, tak tam mozu byt. samozrejme, pri havarii je to zhorsujuca okolnost....
ale presne tak je to možné, ako je možné že v SR (CZ,PL,H)je nulová tolerancia alkoholu a v okolitých civilizovaných krajinách 0,5 - 0,8 prom. No prečo, lebo keby u nás bolo povolené 0,5 (aby som si pri 90kg mohol dať po dobrom obede jedno pivko) tak by sme my, SK.. prasatá jazdili s 2,5 +, lebo s NULOU dokážu niektorí v poho jazdiť cez 1 prom,, také sme my ošípané..
tak, aj tuna sa deju rozne veci, napr. pojazdny lab na meth a pod...
ale v podstate jazdi sa menej agresivne (teraz hovorim o juhovychode teda nejake TN, GA, NC, SC, VA, LA, AL, FL) a s vacsim respektom voci inym. ani neviem kolko promile alkoholu je povolene v krvi, je to viac ako nula. urcite sa jazdi agresivnejsie niekde v skutocne velkych mestach. trebars ked sa ukazem ako vidiecan z Tennesee v Atlante, tak me nechaju tak, nikto na mna netrubi. v takej BA mi to nechaju vyzrat (auto pozicane v ZA so ZA spz), a krasne ma vytrubia....
alebo, ked sm este bol slobodny, tak sme chodili partia kazdy piatok na pizzu a pivo. ja som bol dobrovolne "designated driver", pekne som vzdy povedal casnicke, ze ja dve piva a dost, ostatni kolko chcu. po niekolkych navstevach sa pri nasom stole zastavil manazer a povedal mi, ze u nich "designated drivers" maju zadarmo nealko napoje, kolko chcu. a tak som tam dalsich 5 rokov vzdy pil dve piva a potom nealko podla mojho vyberu. koly som vypil tolko ze uz ju ani nemozem vidiet :)
praveze som zazil ako pri administrativnej STK zistili nesulad medzi kolesami na aute a v TP a to bolo 1 den po KO , zistilo sa ze policajti zabudli dopisat rozmery podla KO , a riesit to s nimi je hotova katasrofa
ŠKODA