SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kabína Volva V90 bola najpohodovejším miestom celého ženevského autosalónu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Nádhera.

Tak toto sa podarilo.
 
Hodnoť

...a to som si myslel

ze sa mi Volvo nikdy nemoze pacit... parada
 
Hodnoť

 

Och, keby este znova zacali vyrabat nejake seriozne motory, tak hadam to Volvo aj kupim :) Ale so 4-valcom nikdy... Ani keby k temu pripojili aj elektromotor z lokomotivy.
 

6 či 8 valce sú minulosť.

Nik nepochybuje o tom, že viacvalcový motor sa dá lepšie vyladiť a jeho chod je viac kultivovaný. Dnešné technológie však idú jednak pre úspornosť a jednak pre spoľahlivosť inou cestou - menej valcové motory. Takže svojho sna by si sa mal vzdať. Naozaj je to zbytočné. Naviac, každý konštruktér ti potvrdí, že čím viac prvkov má systém, tým je nižšia jeho spoľahlivosť.
Určite si zažil, že ti vypadol jeden valec a slabší šofér si to ani nevšimne. (Nie pri starom Fiate 500, alebo Trabante.) Dnes je tento jav minimálny vďaka elektronike (nie mechanický rozdeľovač s "palcom"). Vyššia kultivovanosť chodu sa dosahuje kvalitnejšími materiálmi, vyššou dimenzovanosťou kľukovky a ďalšími riešeniami. Ale cesta vpred u spaľovacích motorov nie je vo zvyšovaní počtu valcov. Je to neekonomické a nik touto cestou už nepôjde.
 

 

Su vodici, ktorym pri motore v lepsom aute dost zalezi aj na dalsich veciach okrem spolahlivosti, kultivovanosti a vykone. Ty medzi nich evidentne nepatris :)
 

Urcite mas v niecom pravdu.

ale asi nie vo vsetkom... Viac pohyblivych casti? Viac valcov nerobi az taky velky rozdiel, aky je medzi atmosferou a turbomotorom. Preplnanie znamena samotne turbo, ale aj vahy vzduchu a dalsie bludy, samozrejme vyssi tlak. A zivotnost? Urcite viac vydrzi 3.0 V6, nez 2.0 R4. Nehovoriac o radovom 6-valci, ten je este lepsi a prave Volvo donedavna vyrabalo radove 6-valce tak ako BMW, akurat, ze ich montovali priecne (lebo predohrab). R6 je dokonale vyvazeny motor, na rozdiel od V6. Lepsi je uz jedine "zamatovy" V12. A nie len ze su viacvalcove motory kultivovanejsie, ale maju aj krasny zvuk. Obzvlast V8... to je nebo a zem v porovnani so 4-valcom. Ved posud sam - https://youtu.be/bnaMSSXBwwY

Btw, ak si niekto nevsimne vynechavanie valca na 4-valci, tak by asi mal vratit vodicak. A ked ti na takom motore "vypadne" jeden valec, tak ides len na tri. Zatial co pri V8 by si este stale bezal na 7 valcov :D
 

Alebo

ak chces pocut radsej V8 od Volva (a vyladeny Yamahou), tak ten je pouzity v tomto sportaku - https://www.youtube.com/watch?...

Sice donho napchali turba, aby mal 650 koni, ale napriek tomu zvuk ma masakralny. Samozrejme, vyfuk tomu zodpoveda. V nejakom Volvo kombiku by urcite tak neznel :D Ale aj tak by bol super.
 

 

Jemu je jedno, ake ma auto zvuk. Je to zbytocne.
 

Reč je o štandardných autách

nie o športiakoch a špeciálne vylaďovaných motoroch. Ani F1 nečaká trojvalcová budúcnosť.
To si neuvedomuje ani ppttww nad tebou. Hlavne, že je uštipačný.
 

No ved aj pre standardne auta.

Radovy 6-valec by bol super. Ale zalezi aj od toho, ci sa Volvo chce prezentovat ako premiova znacka, alebo nie. Predohraby a 4-valce jednoducho nie su premiovky. Najma ak ten 4-valec je vrchol ponuky a nic viac sa uz neponuka, hoci by clovek bol ochotny priplatit. Toto by som cakal skor od nejaho Francuza.
 

 

Ako majiteľ poslednej generácie V70, nástupca nová V90, je naozaj krásne auto. Tiež cítim nostalgiu za 6 valcom, síce som osobne priateľ benzínu, ale aj naftový 5 valec bol tiež kus motorárskej legendy. O spoľahlivosti a tým pádom ekonomickosti 4 valca dopovaného kombináciou turba a kompresoru možno polemizovať. Bohužiaľ EU jej honba za ilúziou nízkych emisii CO z stále menších motorov nepomôže ani ekológii ani radosti z jazdy. Tajne dúfam, že predsa sa len časom vrátia pod kapoty veľkých a ťažkých aut motory, ktoré dávajú radosť z jazdy a v reálnom svete ich emisie nie sú o nič vyššie ako laboratórne zmerané emisie motorov patriacich do áut o pol tony ľahších. Zatiaľ sa pre istotu obzerám po posledných kusoch V70 s T6, ale tých ozajstných :-)
https://www.youtube.com/watch?...
 

Presne tak :)

Pekny prispevok! Ja som mal 2003 V70, este s tym typickym hranatym zadkom, co sa mi strasne pacilo :) Ked som zaparkoval vedla ineho auta, tak to Volvo bolo siroke a nizke. Krasa.
A motor bol 5-valec 2.4 diesel, ano ten legendarny D5 :)

T6 mali dost vysoku spotrebu, nie? V porovnani napr. so 6-valcami od Nemcov. Ale to by som prezil. V70R by som bral este aj teraz. Najlepsie v tuningu od Heico Sportiv :)
 

 

Reálna spotreba T6 je 11-12 L ale je to ťažké auto + AWD. Úsporná D5 bola realita niekde cca 8 L, ale to nie je AWD.
Porovnateľný motor z koncernu s AWD napr Audi - A6 Avant 3.0 TFSI quattro, 213 kW ma v realite o 1,5-2 litre väčšiu spotrebu.
Takže spotreba T6 je z tých lepších.
 
Hodnoť

 

Skoda no...auto je krasne, ale zvuk je zvuk...
 
Hodnoť

 

vydarene parada.. volvo odjakziva top nie len v dizajne ale ja spolahlivost a zaruka kvality.. prvi majiteli si ich dost strazia celkom je tazkom zohnat aj jazdene v dobrom stave, ze ho sofer nezanedbal.
 


Najčítanejšie na SME Auto