SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autosalón Ženeva: Z Alfy Romeo Giulia na šoféra "dýchajú" emócie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Naaadhera... Ten interier je fantasticky. Vzdy som chcel Alfu, no nemal som zatial odvahu :)
 

Asi tak :)

Este by ma zaujimalo, co spravili Taliani v oblasti spolahlivosti, lebo prave tam nemaju prilis dobre renome :)
Inac vsetko super, ale 4-valcovy diesel by som tam asi nedaval vobec. Diesle 4-valce su strasne traktory. Tie by som daval maximalne tak do ludovych vozidiel (VW, Fiat, Francuzi).
 

s tou

spoľahlivosťou je to že každy si to svoje haji, ja som mal 156SW a teraz mam 159SW a nič tragicke som neriešil a menim len spotrebne veci ako brzdy, olej a pod.
Skor ako spolahlivost pri novej Alfe vidim problem v cene, pokial pri základe to bude okolo 29 000 libier ako som sa dočítal tak pochybujem ze aj ojazdená bude cenovo dostupná
 

To je mozne.

Cital som, ze Alfe trochu pokazili meno twin spark motory. Tie vraj boli trochu problemovejsie.
 

...

Vdaka "dodrziavaniu" servisneho manualu a vcasnej vymene oleja - a uz aj ak, tak nespravneho. Jedno je vsak pravda - poddimenzovane mazanie.
 

 

Aj tu mozeme vidiet, ako je dizajn subjektivna zalezitost.
Jeden sa rozplyva, aka nadhera, druhy detinsky vola "mnam", zatial co treti sa pyta:
Kedy konecne z interieru aut zmiznu tie odporne a lacno vyzerajuce plastove tubusy na pristrojoch, vystupujuce z pristrojovej dosky?
Kedy konecne budu skarede a lacno vyzerajuce okruhle vyduchy vzduchu nahradene hranatejsimi?
A specialne k tejto Alfe: To kto na stredovy panel pridal tie dve nemozne vyzerajuce bocnice?

K exterieru:
Podotykam, ze plati vseobecne, nejde len o tento konkretny model Alfy:
Kedy konecne z aut zmiznu skarede sikme tvary zadnych svetiel?
Kedy konecne z aut zmiznu skarede azijske tvary prednych reflektorov?

A este otazka do diskusie: Komu sa, preboha, paci gulovy tvar radiaciej paky na tenkej tycke, pouzivany hlavne (iba) v sportovych autach? A tusim vyhradne v cisto kovovom vyhotoveni, aby bola v zime neprijemne studena?

Autor clanku ma pravdu, z tohto auta na cloveka dychaju emocie. Len hned treba dodat, ze vobec nie len pozitivne.

P.S. Alfisti, prosim vas pekne, v reakcii na moj prispevok (ak sa vobec odvazite) si laskavo odpustite hlupe kecy o tom, ze auta znacky Alfa Romeo maju dusu. Pekne prosim.
 

...

Odkial mas tieto reakcie? Mas v sebe nejake protichodne myslienky a nevies sa vysporiadat? Pytam sa slusne.

Aku nahradu si predstavujes miesto tubusov? Elektronicke hranate displaye ako su v Audi? Tubusy su jedna z veci, ktore tradicne odkazuju na modely spred desiatok rokov a ktore sprevadzali alfy takmer VZDY. V alfe boli riesene vzdy vkusne a tak, aby boli ako citatelne, tak stylove. Niektori medzitym kritizovali, ze su utopene, asi by chceli ukazovatele ako na skode 120, ini si chvalili, ze su krasne citatelne a viditelne iba pre vodica. Myslim si, ze tieto tubusy su OK a podstupili vkusnu inovaciu so zakomponovanym displayom v strede.

Chces hranate vyduchy? Je ich dost v koncerne a u inych znaciek. Alfa tu opät poukazuje na inovaciu starsich modelov a to konkretne mala presne takto riesene vyduchy Alfa 156 s inym umiestnenim stredoveho, tu je to delene pod display a ponad palubovku - akysi "treti" vyduch, tiez standardne u alfy - v smere na cestujucich je ofuk aj pomedzi celne sklo a priamo vedenych na pasazierov. Za mna je len vyhrada v masivnosti krajnych okruhlych, tiez ich krizove delenie - pripomina mi ine znacky.

K exterieru - je to vec osobneho vkusu, Giulia celkovo nadväzuje viacerymi liniami na Alfu 166 vratane zadnych svetiel, aj menej bystrejsie oko si to vsimne.

A k tej pake - mne sa paci. Tvary v Alfe 156, 166, 147 bolo vzdy trochu mimo. Nie len tvarom, ale hlavne vyskou radiacej paky. V benzinovych verziach Alfy GT bola akasi retro paka - dlha tenka tyc s gulou na vrchu. Mozno nie oku lahodiace, ale urcite hlavica vkusna, pekna, padla dobre do ruky a mne osobne sa s nou radilo vynikajuco. Alfa 159 - tu radsej vynecham, dost neergonomicke a radenie navyse vyzaduje dost sily, po zvyku celkom ok. Giulietta ma podobnu paku ako tu, tu je radenie presne, ma kratke drahy a vyborne padne do ruky, ako je pisane. A ze bude v zime chladna? Nos rukavice.

Otazka na zaver, jazdil si nejakou Alfou?
 

 

"Mas v sebe nejake protichodne myslienky a nevies sa vysporiadat? Pytam sa slusne."
Nie, nemam. Ja nemam utrhnute nervy. Ty ano? Pytam sa slusne.

"Aku nahradu si predstavujes miesto tubusov?"
Jednoduchu - dat ich prec a ponechat len pristroje.

"V alfe boli riesene vzdy vkusne"
Neboli. Nikdy. Ani u jedneho auta, nielen u Alfy. Lebo su skarede, tak nemozu byt vkusne.

"Chces hranate vyduchy?"
Ano. Okruhle su skarede a tieto v Guliete zvlast.

"Giulia celkovo nadväzuje viacerymi liniami na Alfu 166 vratane zadnych svetiel, aj menej bystrejsie oko si to vsimne. "
A co ma byt? Radsej mohla nadvazovat na nieco krajsie.

"A k tej pake - mne sa paci."
Moze byt. Ja som chcel vediet, komu sa, preboha, paci gulovy tvar radiaciej paky na tenkej tycke. Teraz uz viem - tebe.

"A ze bude v zime chladna? Nos rukavice."
Iste. A capicu a sal a kabat a cizmy... Dakujem, neprosim si, ja mam pohodlne auto, nepotrebujem si davat rukavice, aby mi na paku neprimrzla ruka. Dakujem pekne za take auto.

"jazdil si nejakou Alfou?"
Nie. A ani ma to nelaka. Existuju krajsie a lepsie auta. Chcem ale ppovedat, ze zvonku je tato Gulieta asi najkrajsia zo vsetkych Alfa Romeo.
 

...

Pre mna si niekto, kto nema sajnu o com pise a k akej znacke sa vyjadruje.. ak je tvojim umyslom za kazdu cenu nasmerovat znacku Alfa Romeo tam, kde sa to paci tebe, tak vedz, ze touto cestou Alfa Romeo nikdy nepojde.

Pre teba - ziadaca jednorazoveho obycajneho povozu z bodu A do bodu B je tu Fabia s hranatymi vyduchmi. Pripadne ine - lepsie a omnoho krajsie auta ako je nova Giulia.
 

cokohodomna_

keby si trocha poznal historiu talianskych aut, nikdy by si nenapisal taku hlupost. Tie tubusy na pristroje su typicke pre talianske sportove auta a teda aj pre Alfu. Pozri si Alfu Spider a ine.

http://bringatrailer.com/listi...
http://bringatrailer.com/listi...
http://www.asaf.co.il/alfa/ima...
http://bringatrailer.com/2008/...

2 velke tubusy, velky tenky dreveny veniec volantu, kruhove vyduchy a mohutnejsia stredova konzola. Ta radiaca paka bola vysadou napriklad Ferrari. A gentleman jazdy v jemnych kozenych rukavickach ako tu uz bolo spomenute. Vyhrievany volant bude asi pre inu skupinu panov:-) Mimochodom aj prva generacia Golfu prerazila prave tvarom radiacej paky v tvare golfovej lopticky - len bola pre znizenie nakladov plastova.

Dokonca aj Superb II mal dva mohutne tubusy

http://www.carbuyer.co.uk/1473...
http://www.carbuyer.co.uk/1473...

a kruhove vyduchy su vysadou sportoveho Audi TT, ale aj celej trojkovej rady Audi. Podobne riesenie prevzala aj Mazda, ale aj Mercedes napriec triedami - napriklad.

Suhlasim. designe je velmi subjektivna vec. Tiez si myslim, ze Alfa uz mala daleko lepsi design, ktory viac vystihoval znacku Alfa. Casto aj kontroverzny, ale bola Alfa. Tato nova Giulia je taka trocha umiernena a nie az tak typicka Alfa. zadok by mohol byt kludne Audi a predne svetla a tie mohutne vyduchy sa mi osobne tiez na tejto alfe nepozdavaju. Ale mozno facelift to poriesi a tiez sa mi zda ta bezna Alfa trocha lepsia ako ta nadupana.

Co je ale potesujuce, ze konecne je nova Alfa na predaj. A to je super.
 

mirocco,

volakedy davno som tvoje prispevky kvitoval, aj ta podporoval v sporoch s VAG hejtermi.
V ostatnom case to uz nerobim. Lebo ked prestali s hadkami VAG hejteri, tak ti zrejme chybaju a preto ako keby si v kazdom svojom prispevku musel vyvolat flame ty.

"keby si trocha poznal historiu talianskych aut, nikdy by si nenapisal taku hlupost"
Ja som ziadnu hlupost nenapisal. Naopak, ty hlupo a konfliktne reagujes.

Ja nikde netvrdim, ze tubusy nie su typicke pre sportove auta. Ja sa pytam, kedy konecne z interieru aut zmiznu.

Ja netvrdim, ze gulova radiaca paka na tenkej tycke sa nikde okrem Alfy nevyskytuje. Ja sa pytam, komu sa, preboha, toto paci.

Ja netvrdim, ze kruhove vyduchy su vysadou Alfy. Ja sa pytam, kedy budu nahradene hranatejsimi.

Ty necitas prispevky. Ty nereagujes na napisane. Ty hned najezeno skaces do druhych s cielom slovnej inzultacie. Zrejme, ako pisem vyssie, ti chybaju skarede hadky v diskusiach. Ty navyse chces vyvolat polemiku aj tam, kde ziadna nie je.
Poriadne si precitaj prispevok a potom pis - vyhnes sa napisaniu hluposti.
Ak nevies, ako na to, precitaj si prispevky (nie len tu) od lanoes.
 

Ako si preboha

prisiel na tie vyduchy? Ze okruhle su skarede?

Okruhle vyduchy ma Ferrari, Bentley, Rolls-Royce, Maybach a dalsie. Hranate ma Skoda Fabia. Nech sa paci :) A asi aj Lamborghini, kedze tam je hranate vsetko.
 

 

"Ako si preboha prisiel na tie vyduchy? Ze okruhle su skarede?"
Nebudes mi verit, ale celkom jednoducho, nie je v tom ziadna veda: Uvidel som ich a hned sa mi znepacili.
 
Hodnoť

krasny dizajn exterieru

ale kde vlastne bude znacka (ECV) vpredu?
 

Ta bude...

... asi trochu bokom, ako to byva u Alfy zvykom... alebo bude pretrcat cez naraznik a zakazdym ju vodic odtrhne :-)... Inak dizajn mnam, ale ako uz napisal Xenon28, zaujimava je aj (pre mna z dlhodobeho hladiska viac ako dizajn) spolahlivost a tam Taliani su dost na p...
 

kde si

videl pretrčat ECV na Alfe ?? Je zaujimave že spolahlivosť Alfy riešia hlavne Tí čo ju nevlastnia :) už som písal vyššie mam najazdených 186 000 km a nič nevŕzga, nebúcha a v servise riešim len olej a pod. Ked bude nova Alfa stáť okolo 25 000 tak kludne idem do nej a ked by som radšej počkal na SW verziu
 
Hodnoť

Ja som

To auto videl v jeseni vo Frankfurte. Je velke skoro ako BMW 5 - rady. To bol prvy sok.
Ferrari motor k takemu autu die, ale nie je pomer ceny k hodnote.
200 PS benzinove 4 valce a 180 PS diesel je malo, an to Auto.
Ja som stale snival a hned by som kupil Julia veklosti, ako bola niekedy, vsetky auta "narastli", povedzme dnes velkosti Skoda octavia s cca 250 a viac-tesne nad 300 PS.
Toto nie je Julia, o ktorej som snival!
 

malo?

Malo na 1370 kg? Pamätas si vobec kolko vazila 156tka a co s nou dokazalo robit uz 88 kW? Zväcsovanie je dnesny trend (tiez u mna velmi nevitane), ale pokial ide dolu vaha, myslim si, ze je to OK. Giulia je fantastickym znovuzrodenim Alfy a prajem jej, aby sa jej predalo v stovkach tis kusov.
 
Hodnoť

 

Skutočne by som veľmi rád privítal, aby sa k dizajnu vyjadroval každý, ale k spoľahlivosti len relevantní diskutujúci. Inak povedané len tí, čo s Alfou majú reálne skúsenosti. V našej širšej rodine sa vystriedali mnohé Fiaty a Alfy, od 147 cez 156 až po 159 a od 125 Speciál cez Tipo až po Grande Punto.
Ako že sedím za PC, nikdy, opakujem NIKDY žiadny problém okrem pravidelnej ročnej prehliadky v servise a jednej zlomenej tyčky riadenia (za to nemôže Alfa ale slovenské cesty).
Predajca Alfy už má moju vizitku a sväto-svete mi sľúbil, že v deň ako príde prvá do showroomu, mi zavolá.
S dodržaním MPR budem uháňať 200 km, aby som ju videl. Keďže mením autá pomerne pravidelne, ešte rok a Alfa bude v mojej garáži. Benzín, samozrejme.
Názor "cokohodomna" som si pozorne prečítal 2 razy, rešpektujem ho, i keď ja mám iný. Ale o tom to je, že nie sme klonovaní. Pre mňa Alfa Romeo bola, je a bude č. 1. A možno práve preto ja by som termín "duša" nepodceňoval. Sedel som a jazdil som už na nekonečnom množstve áut, o nemeckých prémiovkách najvyššieho radu ani nehovoriac. Majú niečo do seba, nespochybniteľne. Ale pocit, ktorý mám na sedadla Alfy, je naozaj o duši.
 

 

"Názor "cokohodomna" som si pozorne prečítal 2 razy, rešpektujem ho, i keď ja mám iný.
Tvoj postoj ma neprekvapuje - na diskusiach sa vidime uz dost dlho na to, aby som vedel, ze nie si konfliktny typ. A som tomu rad.

"pocit, ktorý mám na sedadla Alfy, je naozaj o duši. "
Urban legend. Autosugescia. Co sa babe chcelo, to sa babe prisnilo. Ktore z toho sedi najviac? ;-)
No flame, samozrejme.
Moj znamy ma (mal?) Alfu 156. Cervenu. Kupil ju jazdenu. Cely bol stastny - lestil ju, stale a kazdemu o nej rozpraval... Proste urobil si radost.
Aj mne o nej rozpraval. A aj to, ze to auto ako Alfa ma dusu. Tak som sa ho pytal, ze ako to citi, tu dusu. A on ze to sa tak o Alfach hovori.
No co k tomu dodat? Urban legend.
Ale aby bol moj postoj k tomuto jasny: Ak Alfa, ci uz ta, alebo henta, urobi niekomu radost, aj s mozno falosnym pocitom jej duse, tak potom je vsetko v poriadku - dotycny si kupil to prave auto prenho.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto