SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zrodil ich komunizmus a stali sa ikonami ciest (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

A kde je maluch?
 

myslím

sa do CSSR nedovázal
 

ale

dovážal minimálne medzi 83-86. , ale cena bola relatívne vysoká.
 

Volgu mali dať novší model

chýba tam viacero ikonických aut, autor tam dal hlavne 70-80 roky, nuž a vtedy Volga už vyrabala nový model.
 
Hodnoť

Nie som hejter...

ale s vynimkou Tatry 603 boli vsetky vymenovane auta cisty ŠIT! Vratane Nivy, ktora sa komfortom jazdy priblizovala tanku T-55. Ach jaj...
 

Odporúčam.

Daj si do googlu Tatra 603A a nebudeš veriť vlastným očiam.To auto existuje iba v jednom kuse,ale bolo dokončené v roku 1961 !
A ešte jedna perlička. Skús si dať tak isto do googlu Tatra 600 cabrio. A tiež sa budeš diviť. A tento /opäť prototyp vyrobený iba v jednom kuse v roku 1949/ darovali Stalinovi........ Ja som sa o ňom prvý krát dozvedel niekedy v roku 1968.
 

 

Hej, hej. A potom prisli kvalitky ako T613 elektronik alebo Skoda 1203 :-D
 

 

To bude asi tym, ze Niva nebola konstruovana na komfort, ale na pracu mimo spevnenych ciest. Skus zajst do terenu (myslim ozajstny teren, nie Sancovu v Blave)! Tam, kde sa sucasny takzvany off-road "rozplace", tam Nivou prejdes aj s prstom v nose. Jedine co sa jej dnes pomerom cena/vykon vyrovna je Duster...
 

 

No ale preco, preboha, neurobili to auto komfortnejsie? Resp. moznost objednat si ho v komfornejsej verzii za priplatok. Ved komfort a off-road vlastnosti sa nevylucuju, dokazom su Toyoty alebo Jeepy.
 

 

pretoze to nie je potrebne
keby tam dali komfrtnejsie vec to auto by stalo o 1/2viac
trosku nechapes ze Nive o komfort vobec nejde, ale o nieco ine, kde je spickou vo svojej triede
 

 

Pred par rokmi som vyhral Nivu v jednej sutazi. A nic horsie som v zivote nesoferoval. Motor OTRASNY! Objem 1.7, spotreba v meste 12-13 litrov a skutocne MIZERNY vykon. Aspon motor by mohol byt trocha na urovni doby. V tom aute vsetko vrzgalo, o to malo najazdenych 5km, ked som ho dostal. Stierace som musel nechat opravit po 2 pouzitiach. Radenie rychlosti bolo neuveritelne zle, pripominalo mi to stare Ikarusy. Auto som daroval jednemu pribuznemu - polovnikovi do lesa, no po 1000km zacal z auta kvapkat olej a chladiaca kvapalina - opravene v ramci zaruky, ale mesiac to opravovali. Nakoniec aj pribuzny sa auta zbavil a na jazdu v lese si kupil ojazdeny Suzuki Vitara, ktory bol lacnejsi ako nova Niva a nevie si vynachvalit. Nivu odporucam len najhorsiemu nepriatelovi, aj na jazdu v terene.
 

porovnavas neporovnatelne

clanok je o autach zo sociku. Ten skoncil pred 26 rokmi.
Takze skus pochopit ze Niva bola pred 30 rokmi ozaj kralom a ako pracovne auto v tazkych podmienkach nemala konkurenciu.
 

...a nebyt "89

kralovala by v Ostbloku dodnes :))
 

 

myslim si, ze v terene aj kraluje, nieco podobe ako stara V3S-ka :)
 

 

skus sa opytat rybarov alebo polovnikov aj dnes, ci im chyba komfort, alebo uprednostnuju jednoduchost a prejazdnost v terene, kde dnesne "SUV" nemaju sancu. PS: za sociku som si za pol dna na skodovke 100 vymenil klukovku s loziskamy, dnes neviem vymenit ani ziarovku v prednom svetle, ale auto mam "komfortnejsie" :-)
 

 

No, ja som velmi rad vymenil moznost opravit si auto sam za komfort a bezpecnost :)
Mimochodom Niva je nielen nekomfortna, ale aj nespolahliva (vid moj prispevok vyssie).
 

starsi clanok...

Komfort a bezpecnost niekde v lese, kde nieje signal pre mobil su na dve veci ...

http://autobild.cas.sk/clanok/...

Medzi najextrémnejšie oblasti sveta určite patrí Antarktída, kde Niva od roku 1990 slúžila na ruskej výskumnej stanici Bellingshausen. Jasnočervený lak pred koróziou chránil špeciálny vosk, olejovú vaňu pred vyčnievajúcimi kameňmi dodatočný kryt a kabína dostala ďalšiu vrstvu zateplenia.

Niva sa z Antarktídy nikdy nevrátila, pretože ruskí polárnici po ôsmich mesiacoch testovacej prevádzky požiadali VAZ, aby im ju ponechal. Návštevy Rusov na polárnych staniciach iných krajín boli presvedčivejšie než akákoľvek drahá reklamná kampaň. Červené auto vďaka jednoduchej konštrukcii a rovnako jednoduchej údržbe slúžilo 15 rokov a v jednej z najnehostinnejších častí sveta najazdilo tisíce kilometrov.

https://en.wikipedia.org/wiki/...
Transmanche-Link, the commercial consortium that built the Channel Tunnel between England and France, used a fleet of 45 Nivas to aid in the enormous project. Each Niva accumulated in excess of 70,000 kilometres (43,000 mi) off-road during its employment, and after construction had been completed in 1993, the fleet was sold off to a local dealer.
 

 

Mozno tym polarnikom tu Novi nejak specialne upravili, aby tolko vydrzala. Tu je iny clanok, ktoremu 100% doverujem vzhladom na vlastne skusenosti s tymto autom:
http://peterchovanec1.blog.sme...
 

 

tu 'kvalitu' Oltcitu popisal Soko Tabacek..nemal som, neviem, ale vyzera to byt 'zaujimave' vozidlo :))
https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť

boli to

rakve na cestach, predavane ako technicke nebo
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto