ale plným právom sem patrí akurát Tatra 603, prípadne ešte Škoda 110R a Volga 21. Ale považovať za ikonu Oltcit, ktorý bol už aj vo svojej dobe veľmi zle hodnotený a zaradiť ho do tohoto zoznamu je nielen trúfalé, ale aj nezodpovedné a dehonestuje celý výber..
tou negatívnou ikonou. Mal som dva - starší "čistý Francúz" a novší "rumun" a môžem potvrdiť to, čo píšu v článku o kvalite. "Starec" vytiahol 160 km/h, išiel ticho atd., kdežto "rumun" sa zadrel pri 140 km/h. Konkrétne pri tomto kuse bola náročná aj identifikácia náhradných dielcov. Raz mi mechanik ukázal tri rozdelovače zo slovami - toto je francúzky, toto rumunský a toto váš. Rozdiel videl aj laik. Dnes sa o takých zážitkoch, ako prosenie na kolenách aby auto ráno naštartovalo mladým ani nesníva :-D. Vydať sa s ním na cesty bol adrenalín jak sviňa, človek nikdy netušil, či dorazí do cieľa. :-D To o kvalite mi potvrdil aj kolega, ktorý mal Dáciu z r. 1972 a po 15 rokoch sa rozhodol kúpiť si novú. O rok ju predal (tú novú) a jazdil ďalej na starej.
Švagor mal Oltcita od roku 1988, predal ho v roku 2008. Dovtedy žiadna závada, len bežné prevádzkové údrždy a jedno vyklepanie blatníka, kedy do neho z vedľajšej cesty vbehol niekto nepozorný. Nevedel si vynachváliť, stále na to auto spomína, aj na cesty naprieč Európou po otvorení hraníc. Myslím, že tie pocity z kvality sú silne individuálne a kvalita tých áut bola nepredvídateľná.
musel mat svagor nejaky zazrak. Ja sa stotoznujem s prispevkom nad tebou. Mal som Olcit a od tej doby som nikdy uz nevlastnil horsie auto. Jedine, co na svoju dobu bolo krajsie, to bol interier auta. Ja som mal rumunsku verziu a sudnou cestou som po 1 1/2 rocnej prevadzke auto vratil Mototechne. Ked som prvy krat prisiel s reklamaciou, ze chcem auto vratit, tak som riaditela dostal do kolien a nebolo vacsieho trula na svete, co si vymyslel taky nezmysel. Pisal sa rok 1989. O prevrate este nik nechyroval. Sud trval rok. Nakoniec som vyhral nad statnym monopolom. Bez znamosti a uplacania. Ked som sa bol previezt so sudnym znalcom a dosiahli sme 100 km/h, auto sa roztriaslo. Poprosil ma, aby som uz tak rychlo nesiel, ze mi veri. Neskor to este skumali v dielni. Na zaver som este isiel na STK, kde mi zobrali technicky od noveho auta. Pravny zastupca Mototechny po vyneseni rozsudku mi prisiel podat ruku a povedal, ze by nikdy neveril, ze to mozem vyhrat. Dalo sa aj take v tej cudnej dobe, ked reklamacia topanok mala tak maximalne uspech na vymenu opatkov. Mototechna vyplatila plnu sumu za auto, zaplatili sudne trovy a na vrch 4% za nemoznost plnohodnotneho uzivania auta.
dostupných na čs. trhu. Prakticky všetky (alebo väčšina z nich) mala rodný list zo západných automobiliek. Šesťstotrojka je pravý československý automobil s českými, tatrováckymi koreňmi. Tieto korene siahajú ešte do I.ČSR, kedy vznikol koncept vzduchom chladeného motora, uloženého vzadu, v modernej aerodynamickej karosérii. Po vojne sa podarilo v projekte pokračovať, čoho výsledkom bol typ Tatra T-87 a T-600 Tatraplán. Na T-87-ke robili vynikajúcu reklamu Československu aj cestovatelia Hanzelka a Zikmund na svojej ceste okolo sveta. Úspešný model tatrovky nevznikol vďaka víťazstvu komunizmu u nás, ale napriek nemu a to vďaka úsiliu pôvodného konštruktérskeho týmu. Pretože po víťastve pracujúceho ľudu, zanikli iné, tiež úspešné modely osobných automobilov automobiliek Praga, Aero ako aj úspešná karosáreň Sodomka.
Záporožec. Videl som ho vždy len v NDR a vždy ma rozosmial ten pragmatický dizajn ovojživelného vozidla. Viac ma v NDR upútala taká stromódna aerodynamická IFA, tú som u nás tiež nevidel. A samozrejme ma dostávali do kolien Trabíky opravované izolepou (prisahám) - asi tradičná dederónska metóda.
nauč sa konečne písať číslovky a neprodukuj už také zvratky ako: ...60-te a 70-te roky... čo sa píše normálne ako 60. a 70. roky, ...3-stupňová prevodovka... napíš hádam radšej ako trojstupňová, ...2,4-litrový motor, 640-tisíc kusov, 4-stupňovú prevodovku, 40-percentný podiel, 1,6-litrový benzínový štvorvalec, 1,1-litrový motor, 130-tisíc exemplárov, 1,2-litrový štvorvalec, 156-tisíc kusov....... Ty kokso, nevieš tvoriť číslovky bez toho idiotského spojovníka? Choď vážne robiť niečo iné ako "novinárštinu".
V (bezcennom) článku mi chýbajú: - ceny popisovaných áut v porovnaní s platmi rôznych spoločenských skupín v Československu 1948 -1989, - popis existencie a fungovania tzv. poradovníkov na kúpu áut počas komunistického režimu, - kupovanie áut za bony v Tuzexe, - a kde je popis napr. R8 a R16, Fiat 600 a Fiat 850 a iných áut, ktoré sa dali po rôznych trampotách a podvodoch kúpiť na československom tzv. trhu?
A prečo je článok bezcenný? Pretože ani slovom nespomína pre mladú generáciu neuveriteľné podmienky, za ktorých sa tieto autá v komunistickom Československu predávali, prevádzkovali a medzi motoristami predávali.
Hmm
Zigulak bolo asi najlepsie auto, co sa dalo za komancov kupit. Specialne model 1500, alebo 1600 ....
Doslova lietadlo v tej dobe ;)
Skoda ze tu zabidli dat Simcu...krasne auto na tu dobu...