SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Od roku 2020 budú mať všetky nové autá v USA systém núdzového brzdenia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

A ked moje auto nudzovo zabrzdi a v dosledku toho dostanem smyk, ktory sposobi horsie nasledky, kto bude vinny?
 

No neviem, či taká situácia nastane

Keďže to bude "sledovať premávku pred autom", tak keď už sa ten systém zapne (ak bude prekážka dosť veľká aby ju system zaregistroval), tak to bude na 99% určite skôr, ako by si čokoľvek spravil ty. A náraz do hocičoho bez brzdenia je väčšinou horší ako náraz po pribrzdení, čo aj v šmyku.
A keďže to bude spolupracovať so všetkými protišmykovými systémami, tak za normálnych okolností by sa bočný šmyk nastať nemal (teda myslím taký šmyk, pri ktorom otočíš auto o 90 stupňov pokračuješ tak proti prekážke)...
 

 

A ked vsetko dobre dopadne, tak ta nakoniec ten z druheho auta zastreli, pripadne ti policajti zastrelia dieta na zadnom sedadle. Automaticke brzdy su ti nanic, ked nemas kver.
 

Co ak???

Co ak bude za tebou v danej chvili plne nalozeny kanion?

Budes chciet vybocit a napalit to radsej do stromu pri ceste... Jednoznacne zvysis si tym sancu na prezitie (nikde nie je napisane, ze naberies prave strom) S kamionom za sebou pri takejto situacii Tvoja sanca na prezitie je nulova...

Kamion za tebou nema sancu ubrzdit, hlavne ak nedodrzuje vzdialenost, co je takmer 99% ich vodicov,... Teba tak budu zoskrabavat z plechov aj tvojho auta aj kamiona...

Aj by si chcel vybocit (ci uz do priekopy, ci uz do stromu, na luku,... skratka mimo cestu), ale ako na potvoru auto vtedy automaticky brzdi...

Este raz... aj ten kamion moze mat system automatickeho nudzoveho brzdenia (ak uz nim bude vybaveny), ale neda sa porovnavat hmotnost osobneho auta a hmotnost kamionu... Ich brzdne drahy budu uplne odlisne...
 

O pár príspevkov nižšie je odpoveď

Nenapíšem nič lepšie, ako to už spravil "nacomije" v odpovedi na príspevok od "ivanman", tak odporúčam prečítať ak chces odpoveď na svoje teórie ;)
 
Hodnoť

Francúzi sa klasicky nechytajú? :)

Zaujímalo by ma, či sa len "nestihli pridať", lebo majú klasicky na všetko čas, alebo to proste chtiac-nechtiac museli odignorovať, lebo ako Peugeoty (resp. ich Citroeny) tak aj Renaulty nejak nestíhajú ísť technicky s dobou...
 

 

clanok je o 20 automobilkach, ktore posobia na americkom trhu. neviem o tom, zeby tam francuzi (PSA, Renault) predavali auta.
 

 

ja osobne by som si za daco podobne do auta priplacal nechcel... neverim az tak podobnym systemom. vid volvo a jeho slavne video s automatickym brzdenim... nevraviac o tom ked to napriklad pre daku chybu zacne brzdit pri predbiehani apod.
 
Hodnoť

 

Ten chlapik mal dostat pokutu, nevenoval sa riadeniu.
 

Tiež to vnímam ako princíp

kolektívnej viny. Pár chruňov nedáva pozor, nedobrzdí a celý zvyšok sveta si bude priplácať pár tisíc peňazí za systém automatického brzdenia. Hlavne, nech sa peniaze točia...
 

 

Nikdy nevies kedy ty budes v pozicii toho chruna, pan genialny a neomylny. A vlastne, naco su nam airbagy, pasy, ABS a pod. ked za kazdu nehodu si vlastne moze kazdy sam, podla tvojej logiky.
 

Máš pravdu.

Celkom ti to myslí. Presne tade vedie cesta. Aby jedinec musel čo najmenej rozmýšľať. A buďto mu necháme elektrinu zapnutú a budeme mu mozog vymývať ďalej, alebo mu ju vypneme a nebude mať v slúchadlách: "...nadýchnuť, vydýchnuť, nadýchnuť,...!
 

mas pravdu za kazdu nehodu si mozes sam

mas uplne pravdu za kazdu nehodu si mozes sam - nemla si liezt na cestu.

A teraz mi ti genialny povedz ze ak mi ta posrata elektronika zabrzdi a do mna zo zadu napali kamion tak co z toho budem mat. Videl si uz niekedy ako vyzera autiak po prevalcovani kamionom?
 

 

Tak si vymontuj airbag a daj si do stredu volantu navarit 20cm ocelovy hrot, ked si taky frajer. To uz radsej nie, co? :-)))

Kazdy taky system je urceny len pre pripad krajnej nudze a vacsina normalne a slusne jazdiacich ludi ho mozno za cely zivot neuvidi aktivovany. Podobne ako napriklad vacsina ludi nikdy neuvidi vlastne airbagy a nebyt zimy a snehu ani navie, ci ich auto ma ASR/ABS/ESP alebo nie. Ale ked ti nejaky ozraty ***** neda prednost, tak budes rad, ze tam tie airbagy mas a ak automaticke brzdenie dokaze zareagovat 5x rychlesie ako ty, tak zrejme tiez budes rad, ze ho tam mas. A ak by ti ten ***** napriklad vbehol do protismeru, tak by ta urcite potesilo aj to, keby take automaticke brzdenie mal aj on.

Co sa tyka 40t kamionov - uprimne neviem, ako to jazdis, ked sa ti na kufor lepia plne nalozene kamiony, ale povedzme, ze sa to teda stane. Ano, kamion ta potom prevalcuje. Prevalcuje ta plus-minus rovnako, ako by ta prevalcoval aj keby si neubrzdil a narazil do prekazky pred sebou. Pocas brzdenia sa samozrejme zatacat da, takze ak mas cas riesit, kam inam to pichnut, tak to kludne mozes urobit.
 

 

Skoda im to vysvetlovat a na tie ich argumenty sa tazko hladaju rozumne odpovede. Este stastie, ze oni neudavaju smer v automobilovom priemysle.
 

 

Zabudol si este spomenut situaciu, ked ti to auto nahle zabrzdi a zrazu na teba spadne orbitalna stanica. Asi tak... V pripade, ak Ti to bude nahle brzdit, tak na to bude mat dovod a mozes si kludne vybrat, ci to chces radsej napalit do prekazky pred tebou alebo byt zozadu nabrany tym tvojim kamionom. Ale da sa predpokladat, ze ten vodic kamoionu asi tiez zbada prekazku a bude brzdit. Inak tento system nudzoveho brzdenia sa uz testuje aj v kamionoch.
 

 

To automaticke brzdenie bude musiet mat radar alebo nieco podobne. Bezny clovek sa nato spolahne a venuje sa riadeniu este menej. Vsak samo zabrzdi keby daco.
 

 

Ano, ma to radar + laser a dalsie snimace - vid. City Safety od Volva. Tu nejde o to, ci sa clovek na to spolahne alebo nie, ale o to, ze taky system dokaze omnoho rychlejsie zareagovat na prekazku ako clovek. Ci sa to niekomu paci, alebo nie, automobily speju plne k automatizovanemu riadeniu. Jedine eliminaciou ludkseho faktora sa da zvysit bezpecnost celeho systemu a znizit pocet mrtvych.
 

 

"Jedine eliminaciou ludkseho faktora sa da zvysit bezpecnost celeho systemu a znizit pocet mrtvych. "

Ano, ale na to nie je nutne automatizovat auta. Stacilo by nevydavat vodicaky retardom, ktori by nikdy nemali drzat v ruke ani preukaz do kniznice.
 
Hodnoť

 

Co v pripade, ze je prekazka v zakrute mimo vozovky, radar zachyti prekazku, ale v skutonosti auto by islo do zakrutya vyhlo sa prekazke. Zabrzdi ho zbytocne? Bude sledovat cestu podla GPS? A co ak na vozovke je opravovanie a objazd je presmerovany cez usek mimo cesty, nejaky autobusovy jazdny pruh? Atd. Atd.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto