SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla predstavila Model 3, svoje štvrté auto v poradí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

115 000 dali zalohu bez videnia auta
To hovori samo za seba.... Vela ludi nevidi vyvoj v baterkach a z coho vyplyva cast ich averzie k elektrickym autam: -Za poslednych 5 rokov sa zvysila kapacita bateriek o 65% -Tesla ma od vcera hotovu novu fabriku ktora vyprodukuje rovnake mnozstvo bateriek ako vsetky fabriky sveta doteraz. Rychlonabijacky tesly v cz a sk uz tento rok?
Spacer
a teraz si predstav, že si kopa
magorov si kúpi Teslu. Som zvedavý, kolko budú stáť v rade pri tých cca 40 nabíjačkách v SR a CZ aby si nabili auto. PS: Čím viac tesiel, tým vyšší prebytok ropy a jej nižšia cena. Budem sa zo svojho auta a cenou benzínu 0,80 EUR chechtať radám pri nabíjačkách na teslu.
Joker BA
ako povieš
A dom majú každým smerom a každých 250 km. Nefetuj. Jazdia sa aj dlhšie trasy ako 250 km. A teda nenabíjaš len doma.
Joker BA
nehovoríme o nákupných centrách
hovoríme o dlhších trasách a teda do úvahy pripadajú pumpy zväčša na dialnici. Ak si väčší počet ľudí kúpi teslu a hrajme sa ako nás to na ekonomickej učili s predpokladmi a nemennými parametrami, tak ak teda si 10% obyvateľov kúpi teslu, je možné predpokladať, že to budú zväčša ludia z velkomiest. Ak títo pôjdu napríklad v piatky na chat, či inde, tak budú vyťažené po 16:00 nabíjačky na výpadovnách z mesta, povedzme od 180 -250 km. Nemyslím si a isto ani ty, že by na 1 pumpe bolo viac ako 3 -4 nabíjačky (v chorvátsku sú nabíjačky a dtto 3 na benzinke, či odpočívadle. nie viac). Teda tam začnú vznikať rady stojacich tesiel, čakajúcich na uvolnenie nabíjačky a následné nabitie a nedajú si len kávu, ale aj kompletný olovrant, či večeru a ešte stihnú aj návštevu kina (tu som to jemne prikrášlil). A natankovanie trvá cca 5minút. A držím luďom palce, nech kupujú tesly, a čím viac, tým lepšie. Budeme lacno tankovať a bude nám to potom jedno či elektrina, či nafta, či benzín. Ja len tolko.
Joker BA
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

 

co ak dojdu z kina alebo olovrantu a zistia, ze im ich auo niekto odpojil nabil si svoje a ich cakaju este dve hodiny nabiania
 

 

S týmto rizikom sa počítalo, takže na Slovensku sa to nebude predávať ...
 

 

Zakon dopytu-ponuky nepusti. Ked bude malo nabijaciek postavia sa nove - rovnako ako dnes su benzinky pomaly na kazdom rohu. Bude to rovnaky biznis, len bude cerpat elektrinu.
 

Joker a pokrok

Joker ty zvlastnym sposobom uplne ignorujes pokrok. Napriklad bezdrotove nabijanie takychto aut pocas jazdy po dialnici je technicky vraj vyriesene, poznam ludi z tejto oblasti priemyslu (kym sa to zavedie, to je uplne ina otazka), potom ty budes stat na benzinke sam a znovu ti bude hej. tvoje odhodlanie smrdiet nam s benzinovym neefektivnym autom co najdlhsie a podporovat rusov a arabov nakupom ropy nie je vobec obidvuhodne. ani ja si nemyslim, ze bude tesla vsade za 3 roky, ale nemam odvahu predikovat pokrok v technologii nabijania za 5 rokov ani nahodou, pretoze sa nic nevyvija linearne ale skoro exponencialne, uz za tri roky sa mozno budeme velmi cudovat. Kazda automobilka uz ma hybrid, to je samozerjme chaby a opatrny zaciatok vyvoja, ale zaciatok. nemienim si este 3 roky kupit hybrid a teslu, ale potom sa na to dost tesim, najma na tu akceleraciu a cistejsi vzduch v mestach.
 

neignorujem pokrok, ale na rozdiel

od teba PAVEL734 som realista, viem kde žijem, čo za k+ tu riadia štát. Ten pokrok, čo bude v japonsku za 3 roky, v usa za 5 bude na slovensku tak za 15. A v 60tke mi to bude na dve veci.
 

ďalší mudrlant!

si múdrejší jak rádio.ty si Teslu nekúpiš, takže sa netráp tým, kde a ako si iní budú nabíjať auto
 

nie nekúpim

Bolo by trápne chodiť cez týždeň teslou a cez víkend by ma manželka musela na Land Cruiseri odviesť na chatu.

A niekde si videl, že sa tým tápim? Len som to komentoval. Tak skludni hormon zasran.
 

v dejinách ľudstva bolo množstvo ako Ty

hovoríš magorov, ktorí nechápali pokrok, resp. sa ho báli, lebo cez svoje obmedzené chápanie sveta si neuvedomili, že pokrok sa nedá zastaviť a že ako taký slúži ludstvu. Chvalabohu, že už nemáme stredovek, aj keď z Tvojho príspevku je zrejmé, že Tvoje zmýšľanie sa v stredoveku zastavilo ;)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Upresnim,

elektromobil bol dokonca prvym vozidlom, ktore prekonalo rychlost 100 km/h. Avsak zaciatkom 20. storocia sa objavili 2 faktory, ktore elektromobili skoro vyhubili. Prvym bola pasova vyroba Henryho Forda, ktora dokazala stlacit cenu auta z 3000$ na 800$ ( v 20.-tych rokoch sa predaval Ford T dokonca uz za cca 400$ ). Druhym vynalezom bol vynalez starteru, vdaka comu sa nemuselo uz startovat auto pomocou kluky. Tieto dva vynalezy spravili z klasickeho benzinaku nieco, co sice bolo hlucne a smrdelo, ale startovalo sa to jednoducho a bolo to lacne...

A hoci svet zaspal, v CSSR zaciatkom 70. rokov dokazali v tunajsich podmienkach vytvorit mestske vozidlo EMA 1, ktore doslova predbehlo dobu, bohuzial, osudnym sa mu stalo spiatocnicke myslenie "pokrokoveho RVHP", kedy v ramci idealu rovnosti padlo rozhodnutie, ze elektromobily budu robit Bulhari ( a dneska je Bulharsko elektromobilova velmoc... ) a CSSR sa ma na to vykaslat. Skoda, mestske elektromobily maju neskutocny potencial vyriesit problemy so smogom v metropolach, avsak ked clovek cita tu skepsu... :-/
 

 

Auto si nemusis nabit iba na rychlo nabijacke. Mozes nabijat auto pomaly v noci doma. Chce to iny pohlad na vec. Nakoniec to auto je vecou rozhodnutia. Chces - kupis. Nechces - nekupis. Nikto neocakava a ani Elon Musk nie ze zajtra bude jazdit pol slovenska alebo nebodaj sveta na elektromobiloch. Postupne budu pribudat rychlonabijacky - a nielen Tesla a svet sa tomu zacne prisposobovat. Ale stale tu bude moznost vyberu.
 

Nech rátam ako rátam...

115.000 (počet vozidiel Tesla) / 88.000.000 (počet všetkých vyrobených vozidiel) mi dáva slabú desatinu percenta. Takže asi taký vplyv to bude mať na svetové ceny ropy (pokiaľ odhliadnem od všetkych ostatných faktorov...)
 

A ostatní sa budú chechtať

takým magorom, ktorých "ofúknu" v meste aj na diaľnici. Pardón zabudol som, že do mesta iba každý druhý deň.
 

Nemecka ..

Asi je to buducnost. Nemecka vlada schvalila dotacie na kupu elektromobilu pre FO 5000 eur a 3000 eur pre PO. Mne sa vidi ze od 01.01.2017
 

 

Cena auta 35000 EUR (ono je to USD to je vlastne jedno). 5000 EUR ti zasponzoruje stat ako FO. Auto za 30000 EUR nie je dnes ziaden zazrak navyse ak porovnam vybavu (autonomne riadenie...atd) tak pri tejto cene je to velmi zaujimave. Jediny problem vidim v tom dojazde na jedno nabitie. Stacilo by 800 km. Tesla Model S je niekde tesne pod 500 km dojazd takze to az tak nerealne nevyzera. Snad mozno pockat este par rokov a aj s beznym vyskumom bez nejakych extra objavov by to mohli dosiahnut. To budem akurat menit auto.... :)
 

Ale kdeze,

to len majitel krachujucej firmy tvrdi, ze vraj dostali 115 000 objednavok.
Toto je take standartne tvrdenie krachujucej firmy, ze prave ziskali rozpravkovu objednavku.
 

 

Tesla je krachujuca firma? A toto tvrdenie si postavil na zaklade toho ze Tesla ma 115 000 objednavok? BTW na powerwally mali podobne mnozstvo predobjednavok a pokial viem tak uz dodavaju a maju vypredane do polovice roka 2016. http://thenextweb.com/gadgets/... Podla tvojej fundovanej ekonomickej analyzi uz ale mali byt davno v krachu. Ci v tomto pripade to neoplati? A co Muskov SpaceX? To ma za sebou uz tusim 11 let na obeznu drahu aj ked sa mu nepodarilo pristat bez poskodenia. Co takto dat sancu a nepindat ked sa iny snazia nieco dosiahnut?
 

 

tie baterie ale nebude vyrabat tesla ale panasonic :)

tesla nema know-how na vyrobu litiovych baterii

celu technologiu vyroby baterii ma na starosti panasonic a aj tu cast sam financuje

a ci to bude uspech tak to sa uvidi az neskor lebo zatial cela tesla komercne uspesny projekt nieje

tie baterie co budu vyrabat v gigafactory niesu nic prevratne, ale su to "obycajne" li-ion baterie a tym dieru do sveta neurobia
cena litia raketovo rastie
http://openiazoch.zoznam.sk/cl...
 

 

Hm ... lenže je to "troška" inak - Gigafactory je spoločný podnik Panasonicu a Tesly a preto spoločný, lebo v nej budú sídliť aj firmy vyrábajúce časti batérií pre Panasonic (katódy a podobné veci).
Či lítium stúpa je ZATIAĽ jedno - stále je cena tak nízka, že sa ani neopláca ho recyklovať (myslené z ekonomických dôvodov - z ekologických dôvodov sa recykluje). navyše ložisiek je celkom dosť - aj toť u susedov v ČR je obrovské nálezisko a zatiaľ nie je cena tak vysoko aby sa ho oplatilo otvárať.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto