115 000 dali zalohu bez videnia auta
To hovori samo za seba....
Vela ludi nevidi vyvoj v baterkach a z coho vyplyva cast ich averzie k elektrickym autam:
-Za poslednych 5 rokov sa zvysila kapacita bateriek o 65%
-Tesla ma od vcera hotovu novu fabriku ktora vyprodukuje rovnake mnozstvo bateriek ako vsetky fabriky sveta doteraz.
Rychlonabijacky tesly v cz a sk uz tento rok?
Spacer
a teraz si predstav, že si kopa
magorov si kúpi Teslu. Som zvedavý, kolko budú stáť v rade pri tých cca 40 nabíjačkách v SR a CZ aby si nabili auto. PS: Čím viac tesiel, tým vyšší prebytok ropy a jej nižšia cena. Budem sa zo svojho auta a cenou benzínu 0,80 EUR chechtať radám pri nabíjačkách na teslu.
Joker BA
ako povieš
A dom majú každým smerom a každých 250 km. Nefetuj. Jazdia sa aj dlhšie trasy ako 250 km. A teda nenabíjaš len doma.
Joker BA
nehovoríme o nákupných centrách
hovoríme o dlhších trasách a teda do úvahy pripadajú pumpy zväčša na dialnici. Ak si väčší počet ľudí kúpi teslu a hrajme sa ako nás to na ekonomickej učili s predpokladmi a nemennými parametrami, tak ak teda si 10% obyvateľov kúpi teslu, je možné predpokladať, že to budú zväčša ludia z velkomiest. Ak títo pôjdu napríklad v piatky na chat, či inde, tak budú vyťažené po 16:00 nabíjačky na výpadovnách z mesta, povedzme od 180 -250 km. Nemyslím si a isto ani ty, že by na 1 pumpe bolo viac ako 3 -4 nabíjačky (v chorvátsku sú nabíjačky a dtto 3 na benzinke, či odpočívadle. nie viac). Teda tam začnú vznikať rady stojacich tesiel, čakajúcich na uvolnenie nabíjačky a následné nabitie a nedajú si len kávu, ale aj kompletný olovrant, či večeru a ešte stihnú aj návštevu kina (tu som to jemne prikrášlil). A natankovanie trvá cca 5minút. A držím luďom palce, nech kupujú tesly, a čím viac, tým lepšie. Budeme lacno tankovať a bude nám to potom jedno či elektrina, či nafta, či benzín. Ja len tolko.
Joker BA
Joker a pokrok
neignorujem pokrok, ale na rozdiel
ďalší mudrlant!
nie nekúpim
A niekde si videl, že sa tým tápim? Len som to komentoval. Tak skludni hormon zasran.
v dejinách ľudstva bolo množstvo ako Ty
Upresnim,
A hoci svet zaspal, v CSSR zaciatkom 70. rokov dokazali v tunajsich podmienkach vytvorit mestske vozidlo EMA 1, ktore doslova predbehlo dobu, bohuzial, osudnym sa mu stalo spiatocnicke myslenie "pokrokoveho RVHP", kedy v ramci idealu rovnosti padlo rozhodnutie, ze elektromobily budu robit Bulhari ( a dneska je Bulharsko elektromobilova velmoc... ) a CSSR sa ma na to vykaslat. Skoda, mestske elektromobily maju neskutocny potencial vyriesit problemy so smogom v metropolach, avsak ked clovek cita tu skepsu... :-/
Nech rátam ako rátam...
http://auto.sme.sk/c/8161994/r...
A ostatní sa budú chechtať
Nemecka ..
Ale kdeze,
Toto je take standartne tvrdenie krachujucej firmy, ze prave ziskali rozpravkovu objednavku.
tesla nema know-how na vyrobu litiovych baterii
celu technologiu vyroby baterii ma na starosti panasonic a aj tu cast sam financuje
a ci to bude uspech tak to sa uvidi az neskor lebo zatial cela tesla komercne uspesny projekt nieje
tie baterie co budu vyrabat v gigafactory niesu nic prevratne, ale su to "obycajne" li-ion baterie a tym dieru do sveta neurobia
cena litia raketovo rastie
http://openiazoch.zoznam.sk/cl...
Či lítium stúpa je ZATIAĽ jedno - stále je cena tak nízka, že sa ani neopláca ho recyklovať (myslené z ekonomických dôvodov - z ekologických dôvodov sa recykluje). navyše ložisiek je celkom dosť - aj toť u susedov v ČR je obrovské nálezisko a zatiaľ nie je cena tak vysoko aby sa ho oplatilo otvárať.