SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla predstavila Model 3, svoje štvrté auto v poradí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

A stale sa pise ,ze auto bez emisii.A tie baterky sa nabijaju same od seba.Cital som jednu studio,ale to je uz asi dva roky spat a udajne nabijanie produkuje viac emisii ako kvalitny benzin.Teda ak elektrina je z tepelnej elektrarne.
milosdva
Tesla, EV a strechy
Trocha to otočme na bilanciu. priemerný rodinný dom s časťou strechy 70m2 vyhradenej pre fotovoltické panely dodá ročne v podmienka SR/ČR 10MWh elektriny , čo predstavuje pre EV auto so spotrebou 14kwh/100km cca 71 000 km jazdy ročne. A to uvažujeme súčasnú účinnosť fotovoltických panelov okolo 15%. A to nespomínam budovanie špeciálnych solárnych parkovísk, ktoré budú poskytovať elektrinu majoritne zo slnka. Aj za cenu dvojitej akumulácie. LiFePO4 baterie majú účinnosť cyklu nabitie-vybitie min.95%. Nehovoriac o tom, že pri rozvoji technologie baterii ,s čím Tesla od začiatku kalkuluje, ľudia budú ochotní mať doma nielen EV ale aj battery bank pre maximálne zbierane elektriny zo svojej strechy.
FreEnergy789
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

A nezrazil si sa s koňom?

10MWh z jednej strechy za rok? To by si potreboval z 1m štvorcového asi 1kW výkonu počas celej doby čo svieti slnko. To si rádovo mimo realitu.
 

na 70m2

sa dnes dá bežne umiestniť 10kWp PV panelov, ktoré za rok vyrobia 10MWh. S koňom si sa zrazil ty hlavne preto že ponižuješ a to je jedno či si si tie fakty overil alebo nie.
 

V poriadku,

svit dopadajuci na strechu vacsieho rodinneho domu by mohol byt schopny utiahnut energeticku spotrebu jedneho auta. Velka cast ludi ale zije vo viacposchodovych bytoch, kde slnecny svit na ich podiel plochy uz auto neutiahne.
.
A pritom hlavna otazka ostava: preco by si mal niekto nabijat zo solarneho panelu, ked si moze kupit elektrinu zo siete za niekolkonasobne nizsiu cenu? Preco by mal za presne ten isty 1 kWh elektrickej energie zaplatit niekolkonasobne viac?
.
Marketingove vyhlasenia majitela firmy, ktorej zivot zavisi na predaji ich baterii (s fotovoltavikou) nemozes brat ako nezavisle.
 

tvoje uvazovanie

je hodne ocenenia "občan strednej europy 1.triedy". nebudem vysvetlovať prečo. časom na to prídeš sám. Aj na technické veci(ktoré sú u nás dlhodobo zamlčiavané - a môj posledný záver je že nie cielene, ale z prirodzenej a podporovanej neznalosti, veď náš priestor je v tom historicky tradične známy ) aj na ekologické veci. Poviem len , že Elon Musk to má ako ekonóm a fyzik správne ujasnené a nechce sa mu vysvetľovať takým ako si ty ale radšej ako slobodný človek v USA koná. Ja to nazývam prechod ľudstva na slnko online z doterajšieho offline režimu.
 

Ja uvazujem racionalne. A ty?

Elon Musk to má ako ekonóm a majitel firmy nepochybne ujasnene. Bude hovorit, to, co mu prinesie zisk. A zopar ludi, co to vo fyzike ujasnene nemaju mu na to naleti - ako napriklad aj ty. Skoda, ze ako slobodny clovek kona proti slobode ostanymch obcanom USA, ktori mu musia zo svojich dani povinne prispievat na jeho aktivity (to je take podnikanie ala Babis).
.
Jedna sa o prechod ludstva s racionalneho rezimu do iracionalneho. Neexistuje jediny rozumny dovod, preco dotovat prave elektromobily a fotovoltaviku - vsetko je to len o emociach.
 

isteže

lenže EM to mal ujasnené predtým než si vybral v čom ide podnikať a podľa toho sa rozhodol v čom ide podnikať a to je ten rozdiel oproti napríklad špeciálne strednej európe. ale keď sa EV definitívne presadia, tu bude najviac mudrákov tvojho typu , ktorí bohorovne budú tvrdiť, veď to je jasné že EV. Dobrý hokejista nenaháňa puk ale miesto, kem puk smeruje. A to my naozaj historicky nevieme a nemáme na to "hudobný sluch". Tí, ktorí čo len trocha mali na také myslenie a vlohy, z tohto územia zutekali(Stodola, Banič, Behýľ, Murgaš..Tesla) , resp. boli zutekaní do dveta. Ale to sa týka obecne aj slovanskej populácie. A to je hlavný dôvod prečo vždy budú Slovania zaostávať za napr. Anglosasmi. Oni majú lepšiu organizáciu spoločnosti, my žiaľ nie. Ty si síce "veľký realista" ale inak troll, lebo by vedel že EM je Juhoafričan miešanec rôznych EU národov. Tvoja veta o dotáciach Ťa demaskovala, lebo by si vedel, že jadrová energetika ,aby sa rozbehla požrala také dotácie o akých sa ti ani nesníva a požiera ich dodnes. Keby pred 60 rokmi niekto povedal, že neexistuje žiadny dôvod na jej dotáciu, tak by si to bol jedine ty. Navyše všetky dotácie Tesla predčasne vrátila vláde USA. To máš tak. Keď je múdro riadená spoločnosť , dotácia sú investícia do budúcnosti. Ale tĺci z východnej európy nikdy historicky dokázateľne nevedeli predvídať budúcnosť. Aj železnica v Rakúsko Uhorsku bola 130 rokov po západe. Tak je to proste so všetkým u nás.

A rozumný dôvod na dotáciu fotovoltiky je veľmi jasný. Slnko svojim hodinovým(stačí 53minút) prísunom energie na Zem dodá energiu rovnú spotrebe celého ľudstva za rok.

množstvo dopadjúcej energie ročne je v danom zemepisnom pásme kvázi konštanta, meniaca sa len málo, podobne ako sa mení priemerná ročná teplota

na Slovensku je to cca 1MWh/m2/rok, dnes z nej vieme do zásuvky 230V/50Hz dodať cca 0,15Mwh/rok . O pár rokov to môže byť kľudne 0,25MWh/m2/rok.
 

Cim dalej ty viac z cesty.

Elon Musk vedel presne dopredu, ako bude pokracovat technologicky vyskum akumulatorov a fotovoltaviky? Pri pokuse o obhajovani neobhajitelneho pises coraz vacsie hluposti.
.
Skusim este raz specialne pre teba pomaly: ak chces zistit, ci maju elektromobily buducnost NEMOZES to zistovat od tak brutalne zaujateho cloveka, akou je majitel tovarne na elektromobily. Tak ako nepojdes zistovat do banky, ci je ich pozicka vyhodna - VZDY ti povedia ano.
.
Pokial sa chces dopatrat pravdy potrebujes NEZAVISLE stanovisko - napriklad nezavislu vedecku studiu o ekologickej zatazi elektromobilov, ktrej sa tu dozadoval napriklad nick eskes.
.
A teraz sa skus sustredit: rozumne je dotovat technologiu, o ktorej vieme, ze ma buducnost. O fotovoltaike to nevieme (o jadre to napriklad vieme).
Ano, nejake veci nas nadchynaju viacej nez ostatne - ale je nerozumne vyhadzovat peniaze na zaklade emocii.
 

ty si ale hluchý jak poleno

je jasné, že nemáš hudobný sluch a chceš sa baviť o kvalite spevu speváka. Práveže si EM uvedomil energ. bilanciu tejto planéty, možnosti stavu a rozvoja vedy a techniky a práve preto išiel do pre teba nepochopiteľného rizikového bisnisu, čoho generácie v našej lokalite nie sú schopné 500 rokov. tomu sa proste hovorí vizionár. keď sa to ovšem prevalí, práve tí najväčší tĺci tvojho typu budú vykrikovať, no veď jasné že tak, nijako inak. podobne ako so smarfonmi dnes, ovšem keď ho Steve Jobs v 2007 predstavoval v podobe iPhone, najväčší odborníci si ťukali na čelo. o tom tvojom jadre sa pred 60 rokmi ako dalo vedieť, či má budúcnosť ? tak je to dnes presne s fotovoltikou, takže pindy na dotácie sú scestné. keď to nejaká skupina vedcov prepodkladá , netreba ich zhadzovať. tým že sa vynašiel internet, kniha nezanikla ani nezanikne takže kľud.
 

 

LOL typicky slovak... Neda sa je to hlupost atd. potom ked na tom niekto zbohatne tak zavidiet a okradnut ho najlepsie.

Toto je prave rozdiel pristupu ludi v USA a na Slovensku. Kto cestuje po svete viac nez len na dovolenku (vyvalovat sunky na plazi) tak to az bije do oci.
 

Ach tie pocty

"na Slovensku je to cca 1MWh/m2/rok, dnes z nej vieme do zásuvky 230V/50Hz dodať cca 0,15Mwh/rok ."
.
"Zabudol" si odratat energiu potrebnu na vyrobu fotovoltaickych clankov a akumulatorov za dobu zivotnosti. Obavam sa, ze by vyslo, ze viacej energie minieme, nez sme schopni dodat. Co je aj dovod preco sa fovoltaika nikde (okrem dotacii a zariadeni mimo dostupnost elektrickej siete) nevyuziva.
 

si uplne mimo

maš čo doštudovať. pri životnosti fotovolt. člankov sa bilanica otača v prospech článkov. a čo sa týka jadra tam sú náklady dodnes nevyčíslené, nakoľko likvidácia jadra nás môže stáť násobky jeho výstavby alebo "holý život". choď sa zakopať späť do jaskyne a nie tu kritizovať Tesla zakladateľa, na ktorého nemáš mäkké f. Môžeš byť rád, že on ako neslovan vzdal poctu najväčšiemu slovanskému vedcovi celej histórie.
 

Je to pre teba prilis komplikovane.

Tak este raz a este pomalsie:
Ked chces vypocitat energeticky zisk, musis od vykonu opocitat energiu spotrebovanu na vyrobu deleno dobou zivotnosti.
VYPOCET, rozumies? Ni nejake tliachy o tom, ze sa bilancia otaca.
.
Skutocnost je taka, ze fotovolatvika sa nikde komercne nevyuziva (nikde, kde nie je dotovana alebo kde je dostupna elektricka siet). Akurat Elon Munsk to predat zopar hlupakom, ku ktorym sa ty tak vehemetne hlasis.
 

ty si vážny imbecil

čo sa robí za múdreho. tu študuj ako sa nikde nevyužíva :

http://www.pv-magazine.com/#ax...

http://solarprofessional.com/

ked tu nadavaš do hlupákov ty korunovaný idiot, koľkože máš patentov z oblasti obvodovej elektrotechniky registrovaných na európskom patentovom úrade, ktoré sa dajú 2 klikmi preverit ?

ja tri. tak tu nemudruj , slovenská žumpa.
 

Takze som mal pravdu.

Tvoje primitvne invektivy a pastovanie nezmyselnych reklamnych linkov svedci o tom, ze mam skutocne pravdu:
.
Tvoje tvrdenie o udajnej vyhodnosti fotovoltaviky NEDOKAZES potvrdit vypoctom.
 

Ako som si vsimol

tak nielen ze nedokazes odpovedat na uplne jednoduchu otazku od huncuta, ale navyse argumentujes ne-argumentami, odpovedami na inu otazku a este neustale urazas.
V podstate som si vsimol, ze rozhodne si nikoho v diskusii svojimi citovymi vylevmi nepresvedcil ani nahodou, aj ked mas tri patenty ;)
Skus sa nad sebou zamysliet.
 

 

Dalsia vec je ze pri elektroautach do emisii ratas emisie pri vyrobe paliva (elektriky).
Ale pri spalovacich autach (benzin/diesel/plyn) emisie pri vyrobe paliva uz neratas !!!!
 

Spalovacie motory vypustaju jedovate

plyny, ktore zabijaju tisice ludi. Vobec za to nie su zdanovane. V mestach sa vytvara smog dokonca niekde az tak velky ze ludia nevidia ani poriadne slnko. Ano elektrika sa sice moze vyrabat aj okrem ineho z uhlia, alebo inych latok, ale stale je to jeden velky zdroj ktory produkuje energiu na jednomn mieste. Aj keby sa elektrina pre EV vyrabala z ropnych latok tak jeden obrovsky agregat je asi daleko efektiivnejsi nez ked si kazde auto spaluje pohonne hmoty samostatne a to v meste. V dnesnej dobe uz maju tepelne eltrarne velmi dokonale filtre. Netreba zabudat ze pokial sa samotny benzin dostane na pumpu tak sa este spotrebuje dalsie mnoztvo energie na jeho vyrobu z ropy prepravu a pod. Cize v podstate jenutne porovnat ako sa znecistuje planeta ked sa musi ropa tazit na druhom konci sveta z pod morskeho dna, potom prepravovat, rafinovat, upravovat presuvat az k tvojej cerpacej stanici. Napriklad elektrinu na Slovensku dokazeme vyrabat aj z jadra cize Elektromobily na Slovensku by konzumovali energiu vyrobenu u nas a neplratili by jej producentom ktory su niekde v zahranici. Koniec koncom energiu si ludia dokazu vyrobit aj na streche domu. Dost na to aby sa autom dostali do prace a spat.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

No neviem, v UK platim kazdy rok cestnu dan 300 libier za svoje auto, ktora sa rata podla mnozstva CO2, ktory auto produkuje. Viem, je to spr0stost, lebo CO2 je relativne neskodny plyn v porovnani s toxickymi NOx, ktorych diesel produkuje viac nez benzin. Ale v EU je diesel zvyhodneny, lebo zase produkuje menej toho neskodneho CO2. Idiocia EU nepozna hranic.
Btw, palivo je zdanovane tiez pokial viem.
 
Hodnoť

Dalsi hatchback...

To nemozu spravit aspon jeden pekny sedan? Tie hatchbacky sa mi vobec nepacia (velka *****
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto