SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla predstavila Model 3, svoje štvrté auto v poradí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6

Hodnoť

Tak Model 3 mam na nakupnom zozname

Je to buducnost ... tak Model 3 ej an mojom nakupnom zozname .. a ked ktomu dostename an nejaku podporu statu napr v use $7500+ zlavu pri cene $35000 je to super. A amlo kedy jazdim an aute viac denne ako 500km.
Donesiem si to domov nemusim platit "Ficovu autombilovu dan" a do roboty chodim za mininalnu sumu kedze aj u nas v meste su nabijcie stanice. Zatial zadarmo potom neskor bude elektrika lacnejsia aj tak. Napr taky nocny prud.
Ak niekto nevidi, ze toto je cesta buducnosti tak mi to je luto. Aj ked mam velmi rad hluk motorov budem si musiet zvyknut. Okrem toho downsizing terajsich motorov ich zabija samo. To su tintika nie auta.

Takze hura TESLA je tu ... radujeme sa
 

 

Najvacsou otazkou zostava cena u nas v SR. Na nejaku dotaciu od statu mozeme zabudnut. ved nam vladne sudruh Fico.

Drviva vacsina ludi jazdi do prace a spat po pripade na nakupy max 50km. Ja denne 250km cize pre mna je toto riesenie.

Otazne je kolko to bude stat v zaklade a ako to bude vyzerat v nejakej slusnejsej konfiguracii
 

 

Prečo by to mal štát dotovať ? Módne výstrelky by si mal každý platiť sám. Ani kúpu autobusov na baterky nedotuje štát a to je akože vo verejnom záujme . Teda v záujme výrobcu a predajcu .
 

 

Kúpu elektrobusov na baterky dotuje štát+EÚ dokopy na 80%
http://www.dpmk.sk/node/42073
 

 

a preco by to v ramci znizovania emisii nemohol dotovat? Ked moze USA?
Ked moze dotovat kotle, tepelne cerpadla, solarne panely, kedysi dotoval vykup starych automobilov, dokonca dotoval kupu aut na CNG.

Nevidim dovod, aby dotoval aj elektromobily
 

dotovat

Súhlasím s tebou a dotovať by sa nemalo nič..lenže vieme to zabezpečiť ? Bohužiaľ nie..takže by štát mohol podporiť aj elektromobily..povedzme DPH len z prvých 10 000 eur...
Kto argumentuje že ropáci sa nepodporujú...pripomeniem "šrotovné" a miliardy na výstavbu fabrík na výrobu ropákov.
 

 

Máš pravdu, keď môže dotovať tebou vymenované chobotiny formou balíčkou tak naozaj môže aj toto. Ale so znižovaním emisií to nemá nič spoločné. Skôr s "sociálnou vládou" Ide o to , že toto je naozaj módny výstrelok a marketingový ťah. Čosi podobné ako zvrhlosť od Tesly - hermetizovaná akumulátorovňa pokrývajúca v prípade výpadku el energiu domácnosti počas 24 hod.
 

 

Preco by to nemalo byt priamo spojene so znizovanim emisii? Ci opieras sa o fakt, ze v Malajzii neuznali, ze Tesla ma nulove emisie, lebo vyroba elektirny je neekologicka?
Bude sa opierat o tvrdenie jedneho statu z cele zemegule? Ako tu bude na Slovensku pri vodnych elektrarnach a atomovych? Ked si doma pripojim na solarne panely tesla stanicu, tak potom tiez to bude neekologicke?
Zaratava sa do vypoctu znecistenia aut na fosilne paliva aj rafinacia, dolovanie spod povrchu zeme, preprava atd?

Formou balickov sa dotuju ine blbosti, tie balicky su uz tri.
 

 

1. Na solár nikdy Teslu nenabiješ. Funguje len keď Oskar svieti a nabíja sa to v noci. naviac pri 100% tnej účinosti by si 60kWh baterku nabíjal pri výkone soláru 5kW asi 12 hodín. To nie je cesta. Naviac výroba batérií a panelov je mega neekologická a likvidácia problematická
2.Nulové emisie má aj vodík s palivovým článkom a dojazd je len otázka veľkosti nádrže , či 6 alebo 12 litrov ( 6 asi 1,5x dojazd Tesly)- odpad je dihydrogénmonooxid a tankovanie trvá ako u bežného auta
3. To že sa dotujú formou balíčkov 3 blbosti, neznamená že treba aj štvrtú
 

Ja si ho doveziem z USA aj s dotaciami

Teda ak sa mi to podari ... a aj v zakladne vybave bude lepsie ako hoci ktore porovnatelne auto. rychlenie pod 6 sec maju take BMW 335i ci M3 a cena je neporovnatelna. Takze podla mna aj v zakladne vybave to bude super. Ma to mat autopilota (ak jed obmedzeneho), vsetky bezbecnostne featury zabranujuce kolizii ... takze super.

Ja sa tesim .Viezol som sa v Modeli S s ludicorous modom ... rozpravka ...

Nie je to ziadny modny vystrelok ako tu niekto pisal. Internal combustion engine ... zabudnite zbytocne komplikovane, ale ich zvuk milujem. To mi bude chybat.
 
Hodnoť

 

Nechcem byť zlý, ale toto je slepá ulička vývoja. Nikto zákazníkom nepovedal B , keď už povedal A. Kúpte si, je to super, budete jazdiť zadarmo. Celé zle. Ľudia sú schopní skočiť na akúkoľvek ftákovinu, keď sa im to správne podá.
1.Nič nie je zadarmo a auto stojí rádovo viac ako ostatné.
2.Počet nabíjacích cyklov batérií je konečný
3.Kapacita batérií používaním klesá
4.Rekuperácia znižuje počet nabíjacích cyklov, pokiaľ neide o olovené trakčné batérie
5.Neekologická výroba akumulátorov
6.Budúca ekologická záťaž
Cestou je skôr vodíkový pohon s palivovými článkami. Japonci technológie poskytli myslím už pred dvomi rokmi grátis . Cena el. energie a jej dostupnosť je v obidvoch prípadoch nezaujímavá. Je jej prebytok.
 
Hodnoť

24 hodin po ...

Sa pocet predobjednavok zdvojnasobil na 232 000

Myslim ze dalej netreba komentovat mozme to zhrnut navstevou 135kwh supernabijacky na D1 U BENZINY pri Humpolci...dovidenia :)
 
Hodnoť

tipujem

ze marketingovy magovia zase zariadia ze auto co malo stat 35.000 bude v skutocnosti stat 70.000 a viac...
 
Hodnoť

fakty fakty fakty!!!

existuje nejaka nemarketingova a seriozna studia a porovnanie, do akej miery zatazuje zivotne prostredie klasicke auto a elektromobil? nielen emisie, ale aj vyroba komponentov, a samotna prevadzka... Dalej vyroba tych baterii a nasledna likvidacia...a recyklovatelnost alebo skor nerecyklovatelnost... neviem nic o tejto problematike ale sedliacky rozum mi hovori, ze lithium a dalsie derivaty sa recyklovat asi moc neda... Ide o to, aby sa tu nehralo na nieco a pritom elektromobily su neekologicke zo svojej podstaty...
 

O takej studii neviem,

plati ti ale zhruba pravidlo, ze celkova ekologicka zataz (energeticka spotreba a tazenie surovin) je umerna cene. Pokial je cena a prevadzka elektromobilov vyrazne drahsia, indukuje to aj vacsiu ekologicku zataz.
 

<< < 1 2 3 4 5 6

Najčítanejšie na SME Auto