SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Špecialisti sluchom odhalia konkrétne chyby motora (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Neviem potvrdit ze je to pravda

ale udajne v minulosti kazde nove auto Rolls Royce specialisti pocuvali dokonca stetoskopom aby sa uistili ze je vsetko OK. Ale co viem potvrdit je ze pomocou stetoskopu jeden udrzbar v tehelni kde je vela pasovych dopravnikov a kazdy dopravnik ma vela lozisk dokazal lokalizovat tie ktore este este tocili, ale v kratkom case im uz hrozilo zadretie takze ich zacali menit preventivne a pocet nutenych odstavok linky z tohto dovodu sa znizil takmer na nulu.
 

toto som robil cca 7 rokov

v jednom nemenovanom koncerne - vola sa to vibracna diagnostika. mali sme sice sofistikovanjesie cudo ako stetoskop, ale princip bol rovnaky - poskodene lozisko vydava cinkavy zvuk, na zaklade frekvencie sa da dokonca urcit, ktory kruzok (vonkajsi alebo vnutorny) ci teliesko je poskodene
menili sa pocas planovanych odstavok -> riziko neplanovanych kleslo na minimum
 
Hodnoť

 

u nas na dedine su tiež mechanici čo radi počuvajú ako rozoberajú, dokonca som videl zavesení špec. stetoskom -asi so sondou do otvoru kdesa kotroluje olej. Know how sa len tak neprezráza, hlavne treba mat napočuvane a následne reálne rozobrate či sa teoria predtím potvrdila
 

.

mne pocuvali rozvody, ked som si nebol isty, ci ich byvaly majitel vymenil :)
 
Hodnoť

Kazda automobilka ich ma

pozicia sa vola akusticky inzinier.
 

nie tak uplne

akusticky inzinier sa vola skor NVH engineer (Noise, vibration, and harshness - https://en.wikipedia.org/wiki/... ) a ti sa skor zameriavaju smerom na psychoakustiku (ako ty sa v aute citis vzhladom na vibroakusticky komfort)

no a potom su tu condition monitoring/reliability engineers a ti sa prave hraju s tym co vibroakusticke spravanie danej masiny hovori o jej stave (cize nielen akusticka ale aj vibracie sa meraju). a netreba len usi. da sa to aj automatizovat (citlivym) mikrofonom, FFT/CPB/Capstrum analyzatorom a s trochou alchymie vie zistit ako poskodeny zub prevodovky (kmitanie na zubovej frekvencii - nasobok otackovej hriadela ;)), nevyvazenost, nesuosovost, problem prevodoviek, etc sa pekne da vycitat z frekvencnych/kvefrencnych charakteristik uz roky. Dakujeme pan prof.Randall :))

no a teraz s akustickou kamerou dokonca hned dany inzinier najde zdroj 'zvlasneho'/nechceneho zvuku za chodu masiny. cool vecicka :))
 

A čo Hyundai?

Páni v servise nepočujú klepanie motorov ani keď rachtajú ako kosačky.
 

mám na mysli i20 benzín. Čo s tým?

mám na mysli i20 benzín. Čo s tým?
 
Hodnoť

To je objav!

Tak to fungovalo od začiatku motorov... furt.
To iba digitálni "odborníci" (čo majú ebanking len preto že platia ŠTÝLOVO MOBILOM) si mysleli že digi vyrieši všetko na svete.
 

 

No problém je, že aj v naších servisoch už prevládajú takýto digitálni odborníci nie len v novinach...
 
Hodnoť

Moj otec

si trocha privyrabal opravovanim aut, este pred revoluciou. Pamätam si, ako za nim raz prisiel jeden nas znamy ktory bol (aj je ) velmi znamy hudobnik, takze ho este nechame v anonymite a hovori mojmu otcovi : pocuvaj, ten motor isiel stale v C-Dur, ale nieco sa tam stalo lebo teraz znie v g-mol.:-))) ( pokial si dobre pamätam nieco sa mu stalo z rozvodovym remenom na Lade )
 
Hodnoť

 

Nejaký takýto expert by sa zišiel aj do slovenskych autorizovanych Ford servisov v ktorych ked im diagnostika rovno nepovie čo majú vymeniť (t.j. keď nieje záznam v pamäti závad) tak nevedia čo s tým je a nevedia to opraviť. O pokročilom využívaní diagnostiky, t.j. žeby sledovali hodnoty a ich priebehy, ani nechyrujú Dnešní "servismani" sú len meniči súčiastok ktorí nevedia zistiť problém...
 

 

Ani mi nehovor. Kvoli vymene repra som tam musel ist dva krat. Najskor si chceli overit, ze naozaj chrci (aj ked som im hovoril, ze som robil swap test), potom ho objednali a vymenili na zaruku. Vymena trvala 3 hodiny (mne to trvalo asi 20 minut a to som to robil prvy krat v zivote).
Takze autorizovany Ford servis nikdy viac.
 


Najčítanejšie na SME Auto