SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo by mali ministri urobiť pre motoristov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

čo by mali urobiť?

ZRUŠIŤ PRÍCESTNÝCH VÝPALNÍKOV!

To bude prvé znamenie pomalého nástupu civilizácie (za 20 rokov vonku ma len tak na kontrolnú kontrolu nezastavili ANI RAZ), keď sa tento pozostatok boľševicko-eštébáckych manierov zmizne.

A potom sa pomaly môže začať aj menej kradnúť, a bude aj na tie tankodromy čo máte miesto ciest... som mal tú česť minulý rok.
 
Hodnoť

kupte im bicykle

...
 
Hodnoť

re 1/3

napr by sa mala zrusit automaticka pokuta v pripade neplatnosti EK a TK. Najde sa mnoho ludi, ktori vozidlo vlastnia, ale nepouzivaju ho a nechcu ho docasne odhlasovat.
Samozrejme, ak je taketo vozidlo zistene v premavke, pokuta je opravnena. Zistovanie v premavke nie je problem, kedze uz je vacsina policajnych vozidiel vybavena citacim zariadenim, ktore platnost STK a PZP overuje v databaze.

Mal by sa aj zmenit sposob vyberu mytneho pre osobne vozidla a to konkretne znizit minimalnu platnost na jeden den. Taktiez by mala byt moznost menit ECV podla potreby cloveka, ktory dalnicny poplatok plati. Ved predsa kazde vozidlo iduce po dialnici je mytnym systemom zachytene, t.j. ak vozidlo po dialnici nejde, na co ma mat platnu "znamku"?
 
Hodnoť

Bod 6

S bodom 6 nie som stotožnený, naše dialnice sú tak rozbité, úzke, zle klopené, pri daždi slabo odteká voda , že 160 km/hod je nebezpečná. Skúste to našlápnuť na dianici pri Martine, veď to je jedna roleta. A koľko je v prevádzke? Ani jeden rok.
Skôr by sa mali cestári , policajti a starostovia obcí zamyslieť ako skrátiť omedzenia rýchlosti za obcami. Porovnajme to napríklad s Rakúskom. Za posledným domom je tabula. U nás máme záhumenku , pole , PD a až potom je koniec dediny. A v kríku stojaceho policajta a merá rýchlosť. Alebo výpadovka na Terchovú zo ZA alebo Cadcu.
Alebo Stopka na železničnom priecesti ktoré je ako zeleznicna vlecka a používa sa 1x do mesiaca. A za hodku tam musi zastavit 100 aut. - Banovce /Bebr.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Neviem či je v aute? Ale išiel som tam Audinou a Meďakom. Vadiť to ??? to nie je správny výraz , no roleta , ale išli sme malinko viac ako je povolená. Ale určite nie 180.
 

 

Čo máš proti výpadovke zo ZA na CA? Je tam max. 70 km/h, čo je na tej ceste tak akurát.
 

 

No vidíš, 100 ľudí 100 chutí, mne sa tam pýta trocha pridať. Ale. na Terchovú by sa taká 60 - 70 mohla dať.
 

 

Na konci ZA v smere na Terchovú by sa zišla vyššia rýchlosť než 50 km/h, to súhlasím. Nejazdím tade pravidelne, ale pokiaľ viem, policajti tam tú 50ku zneužívajú na výber pokút. Na druhej strane je tam tesne pred mostom cez Váh nešťastne urobený priechod pre chodcov, už som tam videl človeka zrazeného autobusom. Ten priechod by mal byť výraznejšie vyznačený, keď už je na takom mieste.

V smere do CA jazdím denne, tam je na Estakáde, cez Budatín až po koniec ZA 70 km/h, čo je podľa mňa OK. Potom nasleduje cca 2 km 2+2 prúdovka okolo Brodna, kde donedávna bolo 100 km/h, ale teraz v súvislosti so stavbou diaľnice kvôli vychádzaniu a vchádzaniu vozidiel stavby tam dali 70 km/h, čo je podľa mňa málo, aspoň v ľavom pruhu mohlo byť 90 km/h, veď tie autá sa pripájajú do pravého pruhu. Za križovatkou Brodno bývala tiež stovka, teraz ju dali dolu, takže tam platí 90 km/h, čo môže byť, pretože na konci tej štvorprúdovky pribudla odbočka do Vrania, kde je 50 km/h (možno mohlo byť 70 km/h, ale je to tam dosť úzke na dva pruhy plus odbočovací do Vrania). Takže asi tak.
 

 

Ak "diaľnica" nevyhovuje pre vyššiu rýchlosť, tak by to nemala byť diaľnica, ale "cesta pre motorové vozidlá". Možno by stačilo len prehodnotiť, čo je diaľnica a čo je cesta pre motorové vozidlá podľa skutočnej kvality cesty. Maximálna rýchlosť nie je "predpísaná", takže nie je problém jazdiť pomalšie. Práve preto sú tam 2 pruhy.

Význam by malo tiež zrušiť mnohé nezmyselné obmedzenia rýchlosti, prípadne ich upresniť dodatkovou značkou "za mokra". Aj mojom okolí pribudli úplne nezmyselné 60-tky, ktoré zbytočne brzdia premávku. Možno tam niekdy vznikla nehoda, ale určite nie na suchej vozovke pri rýchlosti do 90 km/hod.
 

 

na nasich dialniciach sa da fakt v pohode ist viac nez 130, mozno nie vsade, za kazdeho pocasia a za kazdeho casu ale na to uz predsa mame tu vec medzi usami aby sme sa prisposobili podmienkam. Zo zvyskom co si napisal suhlasim.
No realita je taka, ze tak ako v kazdej oblasti zivota aj v motorizme sa moze statna buzeracia hybat vzdy len jednym smerom: Smerom k horsiemu. Proste nejest toho boha aby si uradnik obmedzil vlastne pravomoci ci sam seba dokonca prepustil.
 
Hodnoť

 

Bod č. 1 by mal byť zrušenie súčasnej buzerácie s TK a EK. Zjednotiť TK a EK do jednej kontroly a predĺžiť intervaly (3 roky?). Zrušiť nehoráznu pokutu za "1 deň po platnosti TK a EK" a stanoviť širší časový interval na ich absolvovanie, ako 1 deň. Napr. určiť termín na absolvovanie kontroly na jeden kalendárny mesiac s rovnakým termínom platnosti (napr. apríl 2016, nie konkrétny deň). Ak automobil nejazdí, malo by postačovať túto skutočnosť oznámiť, nie vyraďovať auto z evidencie.

Druhý najzávažnejší bod je buzerácia a výpalné na cestách. Rýchlosť sa meria na nezmyselných úsekoch a pokuty sú vyššie ako v krajinách s oveľa vyššími platmi. Priestupky by sa mali evidovať a výška pokuty by sa mala stupňovať podľa ich početnosti. To by reálne postihovalo "cestných pirátov" a neruinovalo by rozpočty ľudí žijúcich z priemerných zárobkov.

Mnohé by sa dalo riešiť mimo "opatrení pre motoristov".
Diaľnice - stačilo by priemysel a "podporu zamestnanosti" riešiť celoplošne a nesústreďovať všetko na západnom Slovensku. Tým by obmedzilo pravidelné "sťahovanie národov" z východu na západ a späť, za prácou. Pre nákladnú dopravu podporiť železničnú dopravu, čo by bolo aj ekologickejšie.

Oprava ciest - obmedziť mezmyselné megalomanské mýto, ktorým štát presmeroval časť nákladnej dopravy na cesty 2. triedy, ktoré na to nie sú stavané. Mýto sa premietlo do vyšších cien tovarov a služieb a zarábajú na tom "schránkové firmy". Štátu pribudli výdavky na opravu ciest.

Elektromobily ekológiu neriešia, nie je dôvod ich podporovať na úkor iných. Energiu na ich pohon aj tak treba vyrobiť, len sa presunie jej výroba mimo miest. V mestách by bolo vhodnejšie skvalitniť a zefektívniť hromadnú dopravu.
 
Hodnoť

najlepšie by spravili

keby sa hneď zbalili a išli do r i t i
 
Hodnoť

 

Problem s prihlasovacim poplatkom na jazdene auta je celkom jednoduchy. Akonahle by ho zrusili by vela ludi kupovalo auto v zahranici a potom ho len prehlasilo.
Mozno dokonca by na to vznikli specializovane firmy ktore by toto papierovo dokazali oklamat. A teda aj leasing by nebol problem.
Problemom je samotny poplatok. Vobec by nemal existovat.
 

 

Ten poplatok je iná kravina :( Zrovna si chcem kúpiť auto, má však 133 kw a len na tej poondiatej dani vyvalím 790€ :(
 

 

No podla nasich zakonov si uz tazky milionar. A ludia s prijmom 400eur ti tu dan z hlbky srdca praju:)
 

 

...milionár... ale ja nechcem A8-mičku, alebo 7er... Chcem len obyčajnú C5-ťku... :(
 


Najčítanejšie na SME Auto