SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda Octavia: Kľúčový model značky sa začal vyrábať pred 20-timi rokmi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Zabudli ste na niečo

Octavia 1.4 MPi 44 kW ,katastrofa na kolesách ,problém bol na tom predbehnúť rozbehnutú aviu ,poznám jedného dnes už starého uja ktorý to má stále v garáži ,má na tom najazdené niečo cez 16 000 km a ešte pôvodné pneumatiky :-)
 

opakom bola verzia GT

s vykonom 193 koni, ktora sa ale u nas nepredavala.

http://www.autoforum.cz/fascin...
 

 

a nepreda? Co by za to pripadne chcel?
 
Hodnoť

zabudli ste na

2.0 mpi v skode octavia 1 facelift, ked v tom clovek sedel sam bolo to celkom svizne auto:) inac moje prve auto ako 18rocny, krasne spomienky
 
Hodnoť

Katastrofálny článok

nech sa na mňa autor nehnevá, ale keď už chce napísať nejaký príbeh, tak by si mal naštudovať fakty a model ako Škoda Octavia by si určite zaslúžila kvalitnejší článok, nie tento patok.

Octavia 1:
- chýba motor 1,4 mpi
- nikde nie je spomenuté, že prístrojovka pred fl bola iná ako po ňom (resp zhodná len z najnižšou výbavou)
http://bestcarmag.com/sites/de...
- motor 1,9 Tdi bol okrem verzie 90 koní aj v silnejšej verzii 110 koní, ktorá priniesla slávny výraz "turbokopanec"
- O1 mala aj verziu 4x4, pričom pohov všetkých kolies fungoval len pri jazde dopredu
- o1 sa u nás ponúkala až do roku 2009 súbežne s O2

O2:
- tu chýba všetko podstatné, napr že dlho sa nedal objednať automat so štvorkolkou
- O2 RS v kombíku a TDi-čku je sen každého športovo založeného mladého muža..:D:D:D
- ak sa niekto chcel rozhodovať racionálen, tak siahol radšej po Seate Exeo, ktorý bol za lepšie peniaze, aj keď to bolo staré Audi A4
- 2,0 TDi PD drúhým menom prúser
- atď, atď.
 

len doplnim

ze pri OI by sa patrilo spomenut aj dalsie motory. 1.4 16v od VW, 1.6MPI bolo viacej verzii, okrem 1.9TDI 66kW a 81kW s klasickym cerpadlom pribudli neskor aj 1.9TDI PD s vykonom 74kW pre verziu 4x4 ( myslim tychto bolo tiez viac verzii a aj 77kW ) a napokon vrchol dieselovej verzii s vykonom 96kW a 6 stupnovou prevodovku. To bol ozaj super motor a vdaka sestkvaltu aj rychle auto:

Pokud jde o náběh turba a tím i nárůstu tahu motoru, tak ten se dostavuje přesně v 1800 otáčkách, kdy dojde přímo k "explozi"srovnatelné s šokem, který zažijeme u Imprezy WRX o dva tisíce otáček výše... Krátce za sebou "naskládané" stupně šestistupňové převodovky je pak nutno měnit ve velmi rychle. Na jedničku, dvojku i trojku je možné protáčet kola...

http://www.auto.cz/skoda-octav...

No a samozrejme benzinove RS-o a uz spomenute poladene RS-o ako 193 konova Octavia GT predavana v Grecku.

Plus samozrejme dalej OII.

To 2.0 TDI PD sa montovalo v mnohych variantoch a nie kazda bol pruser. vylozeny pruser bola asi najsilnejsia varianta v dieselovom RS-e tusim 135kW. Ten bol prvy vymeneny za variantu CR, ktora uz bola ok. Pruser boli aj niektore varianty z motora 1.9TDI 77kW a to podla casu vyroby. Ale zasadny pruser bolo dodrziavat dlhy vymenny interval oleja. Viac menej to bola pricina vela poruch tychto motorov. 15.000 interval vymeny oleja istil, ze motor nabehal bez problemov niekolko stotisic km, pokial mu teda nevyletela ojnica v dosledku zle dotiahnuteych ojnicnych lozisk na kluke:-)

Exeo bolo pekne male auto v porovnani s Octaviou II, ale co sa udrzby tykalo, nahradne diely v cene Audi poriadne dokazali vyprazdnit vacky majitela. A niektore diely jednoducho casom menit treba...

Ale samozrejme, zasluzilo by sa napisat obsaznejsi clanok.
 


Najčítanejšie na SME Auto