SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Faraday Future buduje továreň na elektromobily v Nevade (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

len aby nezaslo

slnko a neprestalo fukat. To by sa Cinania dost hnevali:-)
 

 

Ak prestane svieti slnko tak zanikne zivot. V tej chvili bude jedno ci su Cinania nahnevani. ;-) Mozem ti zagarantovat ze skor ako prestane svieti slnko dojde ropa. Aj toho sa este zdaleka nemusime obavat ale rodiel medzi koncom slnka a ropy je tak sialene obrovsky ze sa o tom nema zmysel ani bavit. Fotovoltaicky panel nie je modelka. Moze sa opalovat aj ked nesvieti priame slnko. Len klesne jeho ziskovost. Elektricka energia sa nikde a nikdy nebude vyrabat iba zo Slnka alebo vetra. Na to by sme potrebovali zburat vsetku sucastne elektrarne (vodne, jadrove aj uholne).
 

ale trocha srandy nezaskodi

elektricke auto s bateriami nie je buducnost. To sme tu mali snad este pred spalovacim motorom. Je to len to cenie sa v bludnom kruhu. Musk a spol na tom jednoducho vytahuju len dotacie.

Tu je nieco, pri com museli aj mysliet, nie len pajcnut stare zaprasene riesenia:

http://www.nanoflowcell.com/

Bohuzial nemaju vizionara a tak nemaju ani 300.000 nezavaznych objednavok. Musk je jednoducho spicka v obkecavani, i ked musim uznat ze projekt Paypal mu vysiel
 

to je sice pravda

ale casom s tym budeme musiet nieco urobit . ropa raz dojde a realna cena energii bude taka aka je dnes z takzvanych obnovitelych zdrojov , proste vsetko bude limtovane dostupnostou zdrojov
 

 

Nanoflowcell už prezentuje ich technológiu najmenej 5 rokov, ale stále nechcú zverejniť údaje o čo vlastne ide, aká je tam energetická účinnosť celého cyklu, koľko vlastne bude stáť výroba takého auta, koľko presne dobíjanie a ostatné detaily. Ak by to bolo také skvelé tak ako to naznačuješ tak chceš povedať, že napriek tomu, že sa to na internete pohybuje už minimálne 5 rokov, by sa nenašiel nejaký miliardár, ktorý by do tej firmy neinvestoval ako napríklad Waren Buffet do BYD? Chceš mi povedať, že Musk je jediný kto dokáže zainvestovať do novej technológie a potom to s úspechom odprezentovať na burze a získať miliardy od investorov?
BTW Muskovi vyšli aj iné veci ako Paypal, Tesla, Space X a Solar City. Bol napríklad jedným z prvých investorov v deepmind, ktorú kúpil Google.
 
Hodnoť

nový koncept mobility...

... by asi nemal vyzerať tak, že stavajú športové, takmer pretekárske autá s výkonom stovky kW. Takto sa uberajú aj Tesla, Nanoflowcell a iní. Keby radšej popracovali na vývoji normálnych elektromobilov s výkonom 50-100 kW a hlavne ich batérií, či iných bezemisných technológií. Osobne čakám na spoľahlivú 100 kWh batériu v malom rodinnom aute (či dojazd 1000 km, ako mám teraz s naftou.).
 

 

Nemyslim, podla mna prave cesta drahych luxusnych aut je ta spravna na masove rozsirenie.
Tak isto to bolo pri kazdej novej technologii ze ju mali najprv bohati, a az ked oni zaplatili vyvoj tak sa to rozsirili pre masy.
Elektromobil je drahy zo svojej podstaty, cize drahe baterie. Na ich vyvoj potrebujes cas a prachy, ale zatial mozes predavat elektromobil ako luxusny tovar(lebo proste je). A postupne znizovat cenu.
Dolezite je ale aby to auto vyzeralo dobre a malo spravny imidz.
Preto sa nedari nissanu leaf podla ocakavani, lebo je proste skarede. A pritom stale stoji to co pekne pohodlne kvalitne auto.
 

 

Tesla Model 3 ma uz 325 tisic objednavok.
Chevrolet Bolt EV bude v predaji uz koncom roku.
 

fajn len tie batérie...

by potrebovali vylepšiť - byť ľahšie, mať vyššiu kapacitu a životnosť. Batérie sa zatiaľ zakladajú na dosť vzácnom materiáli - lítiu, ktoré sa vyskytuje v Zemi tak jedno promile z jedného percenta. Možno existuje iná cesta, žeby Flowcell? Ale je pravda, že Chevrolet Bolt je rodinné auto. Takýchto modelov by malo byť na výber viac. Bolo by škoda, keby sa podarilo vyriešiť problém akumulácie energie, ale nebolo by dosť modelov pripravených na masovú výrobu.
 
Hodnoť

Az na to ze!

FF spolocnost ten sportiak urobila ako navnadu pre ich dalsie auta ... Uz v reklame na elektro auta od nich. Bolo vidiet aj FF sedan a aj SUV a spol! Kto vidi za horizont vie co ho caka na konci ...

https://www.youtube.com/watch?...
 

???

Ale no tak, rusáčik, čo to tu na nás zase skúšaš!
A zalez volakde !
 
Hodnoť

 

aky je to "nový model vlastníctva auta"
 

 

Napriklad sharovanie vozidla. U nas to nie je velmi rozsirene. V CR Skoda podporuje niekolko takychto projektov.
 
Hodnoť

 

Mna by zaujimalo ci automobilka planuje aj nejake normalne auto lebo na vyrobu FFZERO1 im staci garaz. To auto si kupi tak 100 ludi maximalne. Par milionarov co chcu exotiku do zbierky.
 

 

Tak urciteee. Na sto aut nepotrebuju tovaren za 1000000000 dolcov.
 

hlavne

nie archaicke pouzitie baterii...Baterie nie su buducnost, ale omyl. Pred 120 rokmi by sme mohli hovorit o inovacii, ale dnes?
 

 

Tak prva bezne pouzitelna li-ion bateria bola vyrobene v '91. Odvtedy sa technologia znacne pozmenila. Cize skutocne to nie je tak, ze ked exististoval napad pred 100 rokmi, ze dnes sa to vyraba presne tak isto a uz sa to nema ani ako vylepsit. Pojmy a dojmy su casto rozdiel.
 

princip

uskladnenia energie zostal ale podobny a ked baterie do tesly vazia cca 700kg, pokrok to teda nie je. Vyssie som daval link na firmu zo Svajciarska, ktora to velmi elegantne poriesila. V podstate tankujes podobne ako pri spalovacich motoroch a nepotrebujes velke baterie. To je genialne a nie vozit 700 kilo baterii. Je uz asi jedno, ci olovenych ako pred 120 rokmi, alebo li-ion-ovych.

The Quant E production car was launched in March 2014 Geneva Motor Show The production version of Quant E was launched in mid 2014 which runs on salt water battery technology. Quant E is powered by four electric motors delivering 920 horsepower with a all electric range of 372 miles. Quant E performs 0-62 mph in 2.8 seconds with a top speed of 217 mph. The car power system using the Flow cell technology under which Liquid electrolytes are kept in two tanks and connected through the cells. A membrane separates the two electrolytic solutions when electrical charge passes between the cells, it produces power to the drive-train. Flow cell technology provided high charge and performance density with lesser weight. It is environment friendly as it contains no harmful substances and energy efficient.
 

 

Nemam nic proti inym technologiam, len pri tomto inom principe sme este len v uplnych zaciatkoch. Asi nieco take ako boli tie li-ionky v 60 rokoch. Casto byva dlha cesta od laboratornych vysledkov ku komercnemu vyuzitiu. A nie je vynimka ze sa to nakoniec do toho komernceho vyuzitia ani nedostane. Preto bol by som opatrny pri predcasnom hodnoteni nejakych nie celkom overenych technologii.
 

ale baterie

su krok spat a keby sa tie peniaze investovali do prave tych novych technologii sme dalej. Takto oprasujeme len stare veci.

Jednoducho masove pouzivanie elektromobilov je nemozne bez dalsich velkych investicii do energetiky a rozvodnych sustav. To uz nehovorim o surovinovej narocnosti vyroby baterii a ich recyklacii. To uz nehovorim o trhu s jazdenymi elektromobilmi. Mala bateria do priusu dnes stoji prijatelnych ccy 1500euro, aale to je hybrid. kolko bude stat nova bateria do Tesly?

Jednoduchsie je jazdit na slanu vodu...

https://www.youtube.com/watch?...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto