SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štát investoval do ľudovej "embéčky" miliardu korún (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Motor poháňaný

zadnou nápravou. Jednoducho geniálne. Nie motor poháňa nápravu, ale náprava motor. Som vďačný za tieto články do technickej histórie ale vyložené kiksy , hlavne jazykové by nemuseli byť. Tá embéčka na fotke tiež nie je tá prvá Škoda 1000 MB.
 

Máš pravdu mali sme ju od 1964 1 séria

vydržala 27 rokov a potom ju otec predal chlapcom na sídlisku.

Vtedy to bolo FÁRO v okresnom meste to bola 2 há EMBÉČKA.Ako perlička suseda žena policajta , ktora sedela s matkou na lavičke pred domom a priviezli z Mototechny auto ta sa prestala s matkou na dlhý čas rozprávať.

Taká to bola doba. Oktávia zopár Felícií /najvydarenejšie auto MB na tú dobu /a staré Moskviče a Volgy ktoré žrali ako tanky.

Potom prišli Simky a Taunusy z TUZEXU.

Pravá Škoda 1000 MB roku 1964 mala úplne iné mriežky na nasavanie vzduchu pre chladenie motora.
Inú prednú masku len asi 35 cm nápis ŠKODA a okrídlený znak.

Zadné stlpiky úzke a na nich Vonkajšie blinkre ako kalíšky frťany .
Iné zadné sklo.
 

ta na fotke je posledny model

presne v tejto farbe sme mali doma. Najazdila cca 400.000km. Na obrazku su ale pod puklicami este okrasne hlinikave medzikruzia z modelu Deluxe a k tomu bola este lestena hlinikaova lista po celej dlzke podbehu. Tu je link na Skodu 1000MB roadster - len prototyp:

http://auto.idnes.cz/skoda-roa...
 

 

S tým počtom kilometrov si sa nepomýlil? Lebo naozaj si neviem predstaviť, že by ľahko hrdzavejúca karosérie embéčky prežila toľké kilometre a motor, ktorý potreboval generálku aspoň každých 100 tisíc km, aby to zvládol. Ja som mal otcovu Š-100 z r.1971, nebola to ani zďaleka taká krásavica, ako Š-1000, hrdzavela statočne, hoci bola niekoĺko-krát na kolíske, aby sme ju odhrdzili a natreli ochranným náterom, ale nikdy ma nenechala v štichu a postavil som na nej ešte aj dom.
 

nie v povodnom stave

tolko nevydrzala. Iba skelet zostal povodny. Ale musim povedat ze otec bol velky pedant a pravidelne vymienal motorovy olej, premazaval podvozok a pred kazdou jazdou vsetko kontroloval. Snad 5x nas odviezla do Juhoslavie, 2x do Berlina. Prvu generalku motora urobil otec zo zvedavosti po 100.000km. Vtedy to nebol problem urobit v garazi. Potom sa robila snad este raz a potom sa menil motor za 1100 a neskor sa prerabal na 1147 kubikov s bombirovanymi piestami, dostala dvojkomorovy karburator, alternator, halogenove predne svetla z autobus SM11, komplet novu elektriku a novy lak. To auto bolo daleko lepsie ako nove...
 
Hodnoť

Zlatá MB 1000

v roku 1982 som ju kúpil za 5000 Kčs od kamaráta ,mala už skutočne za sebou toho veľa, s tým že nejaké dva roky sa na nej povozíme s malými deťmi na dedinu k rodičom,vydržala ešte 8 rokov a to šla do výslužby ešte pojazdná. Na svoju dobu to bolo dobré auto a nebola ani tak náchylná na hrdzavenie ako jej nástupkyňa Š-100.
 


Najčítanejšie na SME Auto