Tato pocitacova doba bude velmi nebezpecna. sak u teraz su dokazi ako sa da hacknut auto a ovladat ho na dialku. Pri kompletnej digitalizacii auta sa uz nebudeme bavit o stocenych odometroch ale o celkom unose auta na dialku aj s posadkou...stare dobre pocitadla...
it doba je vsade, Kit sa stane skutocnostou a budeme sa hadat s autom ze ci ist doprava albo doala a ked sa na nas nestve pri predaji tak si vymysli pocet najazdenych km . bohuzial ani tie terajsie analogove nie su super. klamari so stacanim na kazdom rohu
no veď preto treba oddeliť a zabezpečiť riadiace prvky od tých zábavných v aute.
Mňa napríklad veľlmi prekvapilo, že v autách sa využíva upravené Ubuntu, Mercedes s 500 má v sebe Ubuntu. Dokonca aj Tesla používa Ubuntu upravené firmou Bosch, kde im spravili autopilota.
Ma to rovnaky problem ako digitalky/smartwatch vs. klasicke hodinky. Je to predovsetkym hnusne a posobi narozdiel od poctivej mechaniky lacno + plocho.
keď to bude rýchle a nemrznúce - budiž. A na výber množstvo rôznych skinov a úprav zobrazovania podľa želania - budiž. Lebo ten zrkadlovo otočený otáčkomer ma privádza do šialenstva už teraz....
skús vysvetliť, ten otáčkomer? fakt neviem prečo do šialenstav. V prvom rade na tretí x keď sadneš do auta už to vôbec nevnímaš, a hrozne smiešne vyzerá klasický otáčkomer. Na druhej strane , konkrétne pri "budíkoch" nad volantom, má to aj pragmaticky význam, nie je to len taký módny výstrelok. Ináč, umiestnenia "budíkov", nad volant, je fajn tah, automaticky nepotrebuješ žiadne "HEADUPI" ani premietnaie na sklo. Všetko máš pekne pred očami ako na taniery.
OK, som starý klasik, ručičky tacha aj otáčok majú ukazovať jedným smerom - zľava doprava... má to logiku, lebo keď pridám plyn, zvýšim rýchlosť, aj otáčky... a nie opačne. Dosť ma štve napr. v Mazde3 ten miniatúrny digitálny otáčkomer - proste info o otáčkach (a ešte klasickou formou) pokladám za povinný štandard, aj keď sa riadim samozrejme pri preraďovaní zvukom motora.
Mam opacny otackomer, a je to fajn, zvykol som si na to rychlo, a paci sa mi to ze sa toci naopak ako v kazdom inom aute co som sedel. Skor mi vadil najpr ten maly volant, ale na to som si tiez rychlo zvykol a uz by som nemenil.