SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Red Bull testoval kryt hlavy jazdca F1 v tréningu na VC Ruska (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

A budeme tu mat dalsie Le mans.
 
Hodnoť

F1 = nuda

Ti dochodcovia na cele F1-ky z toho spravili totalne nudny cirkus, bez subojov a napatia...
.
Niekedy vysielalo prenos s F1-ky aj 5-6 TV stanic, teraz mozno 1. Aj to svedci o divackej atraktivite.
 

 

Nielen dochodcovia na cele. Bohuzial aj primadony za volantom, ktore zacali fnukat pre kazdu drobnost. Staci sa pozriet par roov dozadu. Ja si nepamatam, ze by taky Schumacher, Montoya, Hakkinen a pod nonstop fnukali, ze ich niekto zdrzal, vytlacil z trate, tukol do nich.
vacsinou to zhrnuli slovami It's racing.

Dnes staci, ze sa nich niekto krivo pozrie a uz sa to vysetruje.
 

...

Tak veru... Ked jazdil Jim Clark a vyhral pred druhym autom o 4 minuty a 54 sekund to boli tesnotky... Naraznik na na razniku!

Skus si niekedy pozriet starsie zaznamy a budes prekvapeny ake obrovske rozostupy boli medzi jazdcami. F1 o ktorej snivas nikdy neexistovala...
 

 

Iste, boli aj preteky, keď došli do cieľa v rovnakom poradí ako odštartovali. Ale tá atmosféra pretekov bola úplne iná ako teraz. Niečo čo sa nedá presne vyčísliť, tie emócie čo divák zažíval. Stále viac a viac je to o biznise, a to zabíja športového ducha. Nejaký záznam na webe nie je to isté ako živý prenos s celou rodinou.
 
Hodnoť

K veci, priatelia

Úplne iné sú problémy s F1 ako takou (motory, zvuk, "plakanie" jazdcov. Tu ide o bezpečnosť.
My čo pozeráme alebo sledujem F1 už nejaký ten piatok, pamätáme, že neboli všade zvodidlá (keby áno, nezahynul by fenomenálny Jim Clark, keby boli všade ochranné siete, mohlo žiť pár usporiadateľov, keby bola ochrana hlavy jazdcov, mohol žiť Carlos Pace, keby...mohlo žiť veľa, veľa jazdcov. Vývoj v oblasti bezpečnosti napreduje a preto môžeme pozerať síce často nudné preteky, ale všetci jazdci žijú. Dalo by sa písať. A príde čas a aj formuly budú mať, podobne ako Formule E, chrániče - poloblatníky kolies a už nedôjde k nehode ako mal nedávno Fernando Alonso
Iste, pravdu majú tí, čo nie sú za kompletný kryt kabíny, lebo to už bude ako Le Mans. Ale niečo na ochranu hlavy jazdcov urobiť treba, vývoj bezpečnostných opatrení bude stále pokračovať. Netvrdím, že by takýto či podobný kryt kokpitu jazdca zachránil zdravie Bianchimu, ale život možno áno. A o to ide v prvom rade.
 

 

A kolko ludi by este len mohlo zit, keby zrusili celu formulu, no nie? :-)))

Krytom kokpitu sa asi nevyhneme, ale ak zakryju kolesa, tak to bude asi definitivny koniec F1. Prave vdaka "openwheel" konstrukcii (a par dalsim konstrukcnym rieseniam) je formula ako jeden z mala motoristickych sportov - bezkontaktna. Tym mam na mysli, ze kontakt priamo ohrozuje oboch akterov a preto sa mu vsetci snazia vo vseobecnosti vyhybat. Tym je formula jedinecna a napriklad pre mna z automobiloveho okruhoveho motosportu prakticky jedina pozeratelna. Vidiet v inych pretekoch ako sa auta uplne nadrzo vytlacaju a vyhra chlapik, ktory posle rychlesieho supera v poslednom kole priamo do mura je podla mna cisty grc. Takze za mna jedine formula a potom uz len motorky... :-)
 

 

Len je otazne, ci by ti jazdci vymenili dnesnu sprznenu formulu za svoj zivot. Ja si myslim, ze nie, pretoze to boli pani pretekari telom aj dusou. Vedeli do akeho rizkika idu a aj tak boli ochotni ho podstupit.
 


Najčítanejšie na SME Auto