SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj mravce sa na ceste správajú rozumnejšie ako ľudia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

zakladna zasada v zapche je

Nezastat, ist stale ist co i len ako pomalicky ale pohybovat sa, zial vela ludi sa nahrnie niekde a myslia si ze sa premysickuju neviem kam, zvycajne skoncia na hromade s inymi autami a zapchaju celu kolonu...

krasne je to vidiet v londyne alebo v inom velkom meste tam sa uz naucili jazdit v zapche.

Dalsia vec je, kedy si samospravy uvedomia ze povolovat velkostavby sa neda donekonecna, ze treba aj nejake cesty budovat, a nepredavat len pozemky pre budovy.
 

Za 3. odstavec davam ++

Mozeme sa tu hadat, ako sa co najefektivnejsie a bezrizikovo spravat v zapche. Avsak, treba sa vzdy zamysliet, ako problem odstranit, nie ako sa s nim naucit zit.
Nech mi nikto nehovori, ze tak obrovske (roztahane - od DNV po Vrakunu a suburb) a riedko obyvane mesto (450k) nedokaze po komunistoch rozsirit cestnu siet pre potreby 21. storocia. Aha, ibaze by ti komunisti este stale neodisli...
 
Hodnoť

 

No co bratislavaci, jako je to? :)
 

 

Preco myslis ze len v ba sa toto deje? V presove a kosiciach som uz x krat stal v slusnych zapchach ktore si mozu ruku podat s bratislavskymi.
To sa deje na celom svete, akurat niekde viac niekde menej.
 

 

Ved jasne... Ja som len chcel, aby sa niekto vyjadril k tej konkretnej situacii pri zjazde na gagarinku. Inak ja sa vzdy radim aj do druheho pruhu, ked je volny.
 
Hodnoť

 

Ano, tiez mi pride ze za polovicu dlzky zapchy moze spravanie samotnych vodicov, ci uz odpajanie a pripajanie sa, alebo proste idu pomalsie ako ti pred nim a brzdia, potom x krat ked uz vodic vie ze prejde na semafor tak si ide pomalicky(aj ked predtym stal na tom semafore 5 minut), alebo blikne oranzova on je 10m pred semaforom a nmesito pridania zabrzdi.
O tom ze v zapchach je najviac tukancov lebo sa ludia nesustredia ani nehovorim.
Presne toto by dokazali autonomne auta, minule tu bol priklad krizovatky keby sa riadili auta autonomne a ta priepustost bola vyborna.
Inak preco sa neriesi rozsierenie pristavneho mosta a lafranconi? Ak spravne chapem tak nosnost na to nema, ale je mozne ju zvysit aby mohli byt tri pruhy?
 

 

ak si 10 metrov pred semaforom a blikne oranzova tak to iste znamena ze tomu z ineho smeru budes zavadzat presne v strede krizovatky pri jeho zelenej...najma pri rozlahlejsich krizovatkach...
 

 

Z 50-ky na 10 metroch nezabrzdíš ani pri zanedbaní reakčného času.
 

 

v zapche ides 50? ci nebavime sa cely cas o nej?
 

 

Vies dobre ako som to myslel, nech proste vodic ked vidi ze to stihne(oranzova je celkom dlho) tak namiesto zastania radsej nech prida. Jasne ze nema prechadzat na cervenu.
A ak mas trochu odsledovane krizovatky, tak medzi tvojou cervenou a inou zelenou je par sekund kvoli bezpecnosti.
 

 

nie je...v KE na mieri mas krizovatku kde ked prechadzas na oranzovu tak v strede krizovatky sa stretnes s autom sprava...pri VSS mas rozlahlu krizovaku ked ides na oranzovu tak s autom iducim zlava sa stretnes uprostred kolajnic...najma ak ta tam brzdi nejaky kamion..pripadne zavadzsias elektricke...a btw tusim sme sa bavili o zapche aspon tak som to pochopil...
 
Hodnoť

 

Asi by sa malo vyhláškou zaviesť povinné zipsovanie a nejakou osvetou by sa malo zabrániť predčasnému pripájaniu, lebo to spomaľuje voľný pruh. Pruhy by sa maximálne využili, boli by rovnako rýchle a nik by sa necítil tak, že ho niekto predbieha. Komplikovaniejšie je to ale tam, kde sa zlučuje viac pruhov (nepárny počet) do jedného. Pri troch by sa muselo zipsovať 1-2-3 a neviem, či by takú disciplínu vodiči u nás zvládli, neviem ako sa to rieši inde.
 
Hodnoť

 

bingo...dnes rano kosice...plynuly rad aut si to siel peknou 60-kou....potom sa z druheho pruhu prirutili dvaja ignoranti ktori celu kolonu predbehli...vopchali sa dvaja!! (dufam ze vedia ako sa pouziva zips...ak nie nech davaju na WC pozor pri zapinani)...samozrejme cela kolona bola nutena zastavit...tym padom narusenie celej plynulosti...a pritom stacilo nevopchat sa az uplne nakoniec na zvodidlach ale 2-3 auta skor kde boli medzery ktore by celu kolonu nezastavili...ale ked ma niekto v hlave menej ako mravec tak tak to vyzera...
 
Hodnoť

 

viem co sa deje a ze fico 10 rokov nestavali ziadne dialnice ani nove cesty
 
Hodnoť

 

zasadna vec je nedrbat semafory vsade kam sa da, budovat odbocovacie pruhy, co najmenej krizovatiek a nie ze kazda ulica co sa postavi ma kolizne vyustenie na hlavnu bez odbocovacich pruhov.
Mozme nahanat zapchy, mozme vymyslat nezmyselne eko normy, mozme merat hluk a emisie, ked zaklad je zly, odkonca francuzi(no kto iny) prisli s blbostou na Ntu, cervenou vlnou
 
Hodnoť

 

hovorím si: super článok, logický a zrozumiteľný a dá sa podľa neho jazdiť....až do chvíle, ke´d som si prečítal, že to všetko predpokladá dokonalé zipsovanie. na Slovensku?????????????????????????
 
Hodnoť

Perfektne fungujúce pravidlo

"zipu" je možné uplatniť iba za predpokladu prekážky na komunikáciii, alebo príslušného zvislého dopravného značenia. V tomto prípade vodiči v ľavom pruhu nemajú právny nárok na obmedzenie vodičov v pravom pruhu, a ak nechcú donútiť vodičov k zmene rýchlosti alebo k zmene smeru jazdy (teda dopustiť sa priestupku) musia čakať až skončí kolóna v pravom priebežnom pruhu. Čitateľ ktorý za trúbenie označuje aroganciu vodičov v pravom pruhu, len zle identifikuje nebezpečenstvo ktoré mu hrozí, keď plánuje porušiť ustanovanie o prednosti v jazde.
 


Najčítanejšie na SME Auto