SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Premiéra pri jazere, rekord na Nürburgringu. Zoznámte sa s VW Golf GTI Clubsport S (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Osobne Golfa nemusim, povazujem ho za moc vsedne, nudne, fadne auto s dizajnom krabice. Ale... Neviem cim to je, tento clubsport sa mi velmi paci. Asi sa perfektne vyhrali s roznymi malymi detailami... Je to po rokoch prvy VW, s ktorym by som vazne rad po vikendoch santil na okreskach (na denne jazdenie je nepouzitelny, nema ziadne odhlucnenie, zadne sedacky a vraj je extremne tvrdy).
K tomu casu na Ringu sa opomina jeden podstatny fakt. Ring prednedavnom presiel zmenami, Na Flugplatze zrusili ,,skok" a na dvoch usekoch je novy povrch. Hothatche tam teraz jazdia o 2-3 sekundy lepsie casy, takze porovnavat tento cas s casmi Megane a TypeR je mierne povedane neferove... Nie ze by mi na tom zalezalo, je to len marketing a sekunda hore dole na Ringu nehra v realnom zivote ziadnu rolu. Tam su tieto auta co sa tyka rychlosti maximalne vyrovnane a rychlejsi bude vzdy len lepsi vodic, bez ohladu na to, ci bude sediet v Megane, Civicu alebo Clubsporte.
 

tak vieš, folcvágen

ešte by im musel niekto uveriť že na tom aute nič neod rbkali ako majú vo zvyku... je to nejaký nezávislý test kde si tester vyberie povedzme 3 náhodné vozy povedzme z 50 vyrobených sérioviek a všetko skontroluje? alebo len reklamná srač ka

lebo viete, aj dacia raz vyhrala Pikes Peak :-)
 
Hodnoť

 

Dobre si mastia brucha, vsade navesat ako dali rekord, ale uz nikde nespomenu ze sa skratila trat , co cakat od VW ako klamstva ....
 

o kolko sa skratila

ta trat? Pokial viem, len sa opravovala, ale nic sa nskracovalo. Hladal som to,ale nic som konkretne nenasiel. Takze budem rad za kazdu informaciu. Vopred dakujem.

1.4 sekundy na vyse 20 kilometroch nie je ziaden rozdiel. Golf je rovnako rychly ako Honda a Renault. Ibaze Golf je produkcne auto a Honda bola prototyp. Preto sa v niektorych tabulkach nespomina. Mne len pride divne, ze Honda potrebovala tolko cingrlatok na karoserii a vzadu velky kempingovy stolik a ten Golf je uplne bezny. Inzinieri z Hondy tvrdili, ze je to nevyhnutne kvoli aerodynamike a pritlaku ku vozovke...asi to je len marketing to bojove samurajske prevtelenie. Ale klobuk dole pred tymito rychlymi predokolkami. Ked si clovek pozrie statistiku a vidi, co vsetko jazdi za nimi...
 

 

Nesktratila sa ani o centimeter, hoax....Akurat sa jazdia vdaka tym upravam co som napisal o par sekund lepsie casy...
clubsport S by som za bezny Golf neoznacoval... Iba predne sedacky, vzadu hlinikova klietka, supertvrdy podvozok, ziadne odhlucnenie, ziadna klima, ziadne koberceky, ...
Honda na to isla trosku inak, aerodynamikou. Je to jedine seriove auto schopne produkovat pozitivny pritlak.
Ale sekunda na 21 kilometrovom Ringu je naozaj absolutne nic... Len by som nehovoril o Clubsporte ako o aute, ktore prekonalo latku. Koli upravam trate by som povedal, ze nastavilo novu latku a uvidime ake casy budu ine dalsie auta v tomto suboji.
 

 

Je to jedine seriove auto schopne produkovat pozitivny pritlak v triede Hatchov aby som sa upresnil...
 

ale ved

zadne sedacky nemala ani Honda, ani Renault. Rovnako upraveny podvozok, brzdy, semislicky. Samozrejme chybajuca klima. Ten obluk je predpisany. Jednoducho je to auto zo 400 kusovej serie a teda sa bude dat kupit, podobne ako Renault. Tu Hondu co jazdila na Ringu si kupit nebude moct nikto, lebo to nebolo produkcne auto.

A zvonku je to uplne bezny Golf. Ziadne specialne cingrlatka. Kedze zajazdil Golf bez pridavnych aerodynamickych prvkov na chlp rovnaky cas, zanamena to, ze bud ma lepsie optimalizovanu karoseriu, alebo ma lepsi podvozok a dokaze lepsie vyuzit vykon motora kedze Honda potrebuje dodatocnu optimalizaciu aerodynamiky. Ale skor si ymslim, ze je to len marketing typu rychlo a zbesilo, aby sa to lepsie predavalo.

Ta trat sa opravuje priebezne a potom by nemala existovat ziadna tabulka na porovnavanie, lebo vzdy budu casy pred a po. Rozhodujuca je zmena dlzky okruhu, nie opravy asfaltu.


Na Pike Pikes je dnes kompletna asfaltova cesta, ale ta nebola vzdy. A casy sa rataju...
 

 

Lenze tie zadne sedacky nedostanes v clubsporte ani ked si ho kupis... Jednoducho sa predava bez nich. Alebo sa mylim? Clubsport je hlavne o vyse 100 kilo lahsi ako typeR, podvozkom to asi nebude. Podvozok typeR vychvaluju vsade ako to najlepsie co tu doteraz v triede HH bolo. Tie upravy asfaltu plus zrusenie ,,skoku" svoju rolu zohraju, aj ked len malu...
 

nedostanes

lebo tam nie su rovnako ako v Megane. Kupujes si predsa limitovanu seriu, nie beznu dialnicnu stihacku. Honda poslala na ring predprodukcne auto a slubila este v tom istom roku, ze posle seriove auto, ktore cas este vylepsi. Nestalo sa tak. Mozno aj pre to, ze na cas bolo zakazane na ringu nahananie sa za rekordmi, ale teraz moze Honda potvrdit svoje tvrdenia a poslat seriovy Civic porazit cas Golfu. Mimochodm Honda nemala ani sedadlo spolujazdca a mala tiez vymontovane radio, tiez nemala klimu a mala plny ochranny ram, ktory zvysuje tuhost karoserie. Golf a Renault mali ram len vzadu.

Nuz je len na Honde, aby dokazala ze aj jej produkcny Civic je rovnako dobry ako predprodukcny.

Skor si ale myslim, ze uvidime rekord noveho Meganu ako Civic na ringu.

Linky uz radsej nebudem davat, lebo zasiahne admin a znova zrusi konto. Tu je to uz ako za sociku. Klamat je normalne, uvadzat zavadzajuce fakty je tiez normalne a ked chce dat clovek veci na pravu mieru linkom na oficialnu statistiku, stranku, tak mu zablokuju konto. Nuz tak sa tu vsetci klamme...
 

 

No ved prave... Pokial tam nebudu nejaky nezavisli pozorovayelia, ktori potvrdia, ze sa jedna o seriove auta, neda sa to brat vazne a su to len take marketingove natahovacky o sekundy... Nikto netusi ani to, ci tie auta nemali zdvihnity vykon a podobne... Len blbec by si podla toho vyberal auto
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Mozno by si mal menej okato protezovat VAG ;-)))

Ale nie... Ved toto je tematicky zamerane forum, tak tematicke linky by mali byt akceptovane. A kedze sa bavime o autach, tak znacky aut k tomu patria, To je akoby na formulovych strankach bolo zakazane spominat Red bull alebo Hondu. Cele zle. Nepoviem, keby si do zenskej debaty o strave prilinkoval skodovacky konfigurator :-)

Vacsina ludi cita diskusie preto, ze sa v nich dozvedia casto viac ako z clanku. Ochudobnovanim diskusii sa ale kvalita hlavneho clanku nezvysi. Akurat sa mozno trochu zakamufluje fakt, ze stoji za staru belu... Fakt super riesenie.
 

no vidis

uz som zasa porusil kodex diskutujuceho a to bez linku...jednoducho som na ciernej listine:-) Uz som s tym chcel seknut a zrusil som aj piano, ked sa takto spravaju, ale este skusim.

Inac som sa zabudol podakovat za ten prvy prispevok. Padlo to velmi dobre, ked sa ta niekto zastane aj napriek tomu, ze nemusi mat rovnaky nazor. A o tom asi diskusie su. Viem, viem, som asi zaujaty, ale inac sa snazim. Viem, ze casto mavam iny nazor, ale aj ja mam rad ludi, ktori oponuju, lebo to cleveka nuti sa zamyslat, hladat...ale aj sa menit.

Nuz adminovi prajem pokojny a kludny den, aby si mohol s kludom dnes lahnut a povedat si - dnes som urobil dobru vec!
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

dakujem etse raz

ze si sa ma zastal, ale vidis. Zastal si sa ma a admin ti zrusil prispevok. Tu to naozaj nie je normalne. Pripomina mi to divoke roky meciarizmu na Slovensku. Tak na to prosim ta kalsi, aby si si nerobil zbytocne problemy. Dakujem este raz a velmi si to vazim!

pre Potkancok:
ako sukromna osoba naozaj nepotrebujes. Staci sa pozriet na zostrih tychto magorov. Je len zazrak, ze ti, co vypadli z auta to prezili bez ujmy...

https://www.youtube.com/watch?...

Ale ked si chces pozicat auto priamo na ringu, ma kazde ochranny obluk ako malo aj kazde auto jazdiace na ringu podporovane priamo fabrikoU. Ochranny obluk mal Renault, mal ho aj Seat, mala ho aj Honda a aj Golf. Nikto nebude riskovat zbytocne zranenie jazda. A zaroven Honda to vyuzila a pouzila plny ochranny obluk, ktory naozaj zvysuje tuhost karoserie.
 

 

Tazko to bude len marketing a pozlatka, ked je to prvy a jediny HH na svete, ktory na vozovku vyvyja pozitivny pritlak...
 

 

lenze seriova honda ten cas nezajazdila a o tom ti tu stale hovoria.

Pri Honde to zajazdil prototyp ktoreho konfiguraciu si ani nahodou nemozes kupit kedze islo o specialne upravy pre ring kdezto tu u VW teoreticky dostanes take iste auto na predajni (teda ak veris VW co tu riesit nemienim).

Pre Honda fans pripadne VW hejterov tazko prekusnut, ale je to tak
 

 

Ved ja suhlasim... Aj mna Honda sklamala, ze Ring nezopakovala s uplne seriovym autom ako slubovali... O rychlosti a kvalitach noveho typeR ale nemoze nikto pochybovat. Vsetky recenzie hovoria jasnou recou... Ale hovorim ze to je cele aj tak nezmysel. Pokial tie casy nebude jazdit niekto nezavisly s autami priamo z predajne, nedaju sa brat vazne.
 

 

Aky obluk je predpisany ? Na Ringu ? Tam jedine, co mas predpisane su zapnute pasy. Nemusis tam mat dokonca ani helmu a ked chces, mozes tam ist jazdit snad aj na traktore... Dalsie predpisy su predbiehanie iba zlava, ziadne zastavovanie a podobne veci...
 


Najčítanejšie na SME Auto