SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda Tudor: prvý povojnový model automobilky využívala aj diplomacia či armáda (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

takýto supersport

ze by okolo 200 km/h ? A to bez zbrojného pasu ?
 

 

Hlavne asi bez pudu sebazachovy.
 
Hodnoť

Mali sme ho ako partia študentov

Niekedy sme sa v ňom a na ňom viezli aj desiati zo zábavy zo susednej dediny. Na predných blatníkoch sa celkom dobre sedelo, len tam hodne fučalo.

Keď sme ho kupovali, tak nám ho predchádzajúci majiteľ chválil aké má ešte zdravé bukové stĺpiky.
Kŕmili sme ho aj pol na pol naftou. Vpredu pod palubovkov bol ventil od nádrže. Dolu kopcom sme ventil zatvárali. Nádrž bola aj tak vždy prázdna. Benzín stál tušim 2,10 Kčs a liter vína 11. To bola vždy dyléma, benzín alebo víno?
 
Hodnoť

Čo bolo na koncepcii Tudora pokrokové?

Veď to bol predvojnový Popular, s úplne konzervatívnou konštrukciou. Také Aero Minor, to by sa dalo označiť za pokrokové.
 
Hodnoť

Supééér!

V tomto aute som vyrástla, prvé auto, ktoré si pamätám. Vpravo vpredu dolu bol ventilátorček, akože kúrenie. My, deti, sme sedávali vzadu a tam teda bola kosa! Bývali sme zakrútené v dekách. Ale jazdilo spoľahlivo, mali sme ho až po moju strednú školu.

Ešte jedna spomienka na toto auto. Keď prišli Rusi na tankoch, boli sme na dovolenke v Dudinciach. A utekali sme najkratšou cestou domov. Nebyť ocinovho šoférskeho majstrovstva, tak nás jeden rusák zrámuje.
 
Hodnoť

Za poslednych 70 rokov

urobili aute obrovsky pokrok v roznych oblastiach, vykon, komfort, spolahlivost, bezpecnost, okrem jednej kde je sotva viditelny. Je to samozrejme spotreba. Vtedy 8,5 s primitivnym motorom s karburatorom a dnes s turbom, pocitacom riadenym vstrekovanim v realnej premavke bezne 7 aj viac hovorim o benzine, co je znizenie ale viac symbolicke ako viditelne. Clovek by ocakaval ze pri takom technickom pokroku by to nemalo byt viac ako nejake 3l.
 

 

Myslis, ze ten technicky pokrok, bezpecnostne a ekologicky prvky, rozmery a vaha sa vozia zadarmo?
 

re: pokrok

ten isty zadok, ta ista hlava, 4 kolesa
ale uz uplne ine kolesa , s omnoho VACSOU dotykovou plochou - a teda aj ODPOROM
ANo, motor ma skoro rovnaku spotrebu, ale aky je rozdiel v dostupnom a VYUZIVANOM VYKONE (ten vyuizvate aj pr KAZDOM rozbehu na krizovatke), nielen pri 130+ GPS na dialnici (to je rychlost, na ktoru ten Tudor nemal ani v clanku spominanej sportovej verzii.

Nehovoriac o tom, ze z vykonu ODOBERA (a teda na ZVYSENEJ potrebe sa podiela) mnozstvo pridavneho prislusenstva - najviac samozrejme KLIMATIZACIA, mnozstvo elektrovybavy...

Technicky pokrok poznate napríklad pri celnom naraze do 50km/h. V Tudore by ste boli MRTVY.
V dnesnom aute mate velmi dobre sance na vyviaznutie bez TRVALYCH následkov - vdaka vyskopevnostnym oceliam v konstrukcii, vystuham, bezpecnostnym pasom s predpinacmi, airbagom .. hej to nieco VAZI a tu HMOTNOST je potrebne (opat na KAZDEJ krizovatke) uviest do POHYBU.... co stoji ENERGIU

P.S. no a samozrejme "EKOLOGIA", zistite kolko paliva schlamstne napríklad pri maloobjemových "HTP" motoroch chladenie katalyzatora (cize palivo sa doslova leje do vyfuku, bez akehokolvek UZITKU ...)

Zájdite si na nejaky veteransky zraz a üzite"si ten smrad - z niekolko desiatok automobilov ... a predstavte si, ze ich okolo vas prejdu desattisice ....
 
Hodnoť

prvého povojnového modelu českej...

"...prvého povojnového modelu českej automobilky..."
no ja neviem, ale podla mna to bola vtedy ceskoslovenska automobilka.
 


Najčítanejšie na SME Auto