SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autonómne taxíky prinesie Lyft do jedného roka (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

nech

mi niekto , ale úplne rozumne vysvetlí, prečo keď sa píše o GM, dajú v sme ilustračnú snímku WV??. tak toto mi hlava neberie, alebo je to len skrytá reklama na nemenovanú nemecké DAS auto. (viem že das auto už neexistuje, ale nedalo mi.)
 

 

Toto zostava uplne mimo mojho chapania, suhlasim... Asi maju nejake povinne kvoty na obrazky od VAG
 

je to kvoli tym fuzom

co ma to auto, aj ked na druhej strane, na nete je obrazkov kopa, neviem preco vybrali prave tento ked normalny clovek si ich ani nevsimne ak by to nenapisali.

Chevrolet Bolt by tam bol asi o nieco vhodnejsi, aj ked bez fuzov :)
 
Hodnoť

 

Kde mozem stavit, ze skor bude postavena dialnica do Kosic ako toto?
 

tu stavku by si vyhral

aj keby si ju napisal pod clanok o ludskej ceste na Mars
 

 

preco by to nemalo byt skor? Vsak autonomne aute sa uz testuju v prevadzke, teraz v nich pribudne iba dalsi clovek, pasazier. Vodic, zaloha tam je aj doteraz. Takze nic nove
 

 

Prave preto, ze sa neda logicky zdovodnit, preco to nedokazu, tomu veria. Chyba im zmysel pre realitu.
 

Existuju pravne prekazky

Len pred desiatimi rokmi musela honda obmedziť systém autonómneho brzdenia koli nejakej dohode podľa ktorej systém v aute nemôže rozhodovať samostatne ale až po rozhodnutí šoféra. Musia byť opatrný aj koli tomu aby verejnosť takéto autá neodmietla. Ja osobne v tomto vidím budúcnosť. Zníženie množstva áut a hromadnej dopravy v mestach keďže dobre zvládnuté autonómne taxislužby budú môcť cenou konkurovať mhd
 

 

Myslim, ze stacia prve vacsie havarky, aby sa autonomne auta zatrhli. Nie preto, ze by havarovali castejsie ako clovek, ale preto, ze je nevyriesena (a nevyriesitelna) otazka, kto ma ist za to do basy.
 

 

Ono plne autonomne dopravne lietadla tu mohli byt uz davno, je to jednoduchsia uloha ako autonomne auto, ale napriek tomu letecke spolocnosti platia pilotov, stoja ich vela penazi a asi vedia preco.
 

Nenamietam

Podľa môjho je odpor verejnosti to čo je najväčší problém u lietadiel. U áut to platí dvojnásobne.
 

 

tie autonomne lietadla su tvoj vymysel? Lietadlo je podstatne viac sofistikovany stroj, aby dokazal byt riadeny od vzletu po pristatie autonomne. Ani drony nie su autonme, ale riadene zo zeme. Tvoj nazor, ze to nie je este pravne osetrene, je iba slovenska mentalita, ktora nema rada pokrok. Je to esetrene uz davno a preto nasadenie je iba otazka casu
 

 

Nie je to pravne osetrene a ani sa to osetrit neda, pretoze niekto musi niest trestupravnu zodpovednost. Takyto pokrok zastavi sam seba.
 

 

a ked spadne lietadlo, kto nesie zodpovednost? presne tak je to osetrene
 

 

Nemoze to tak byt osetrene :) Ked spadne lietadlo kvoli poruche, zodpovedna je letecka spolocnost - ta plati obetiam odskodne. Pokial pilot spravi chybu, ide do basy.
Mas len 2 moznosti: bud bude trestany vyrobca softveru pre to auto, alebo ty ako majitel. A tu to narazi na odpor verejnosti, pretoze v prvom pripade tazko bude firma vysvetlovat pozostalym mrtvych po havarke, ze po novom update sa taka hlupost uz nestane. A to sa bude diat pravidelne. V druhom pripade to bude zase vysvetlovat majitelovi, ktory sa nie vlastnou vinou ocitol 7 rokov v base.
 

 

a teraz je letecka ako trestana? plati odskodne. Teraz ho bude platit vyrobca auta, ktory bude na to patrcine poisteny. poistku samozrejme tiez patricne zaplati majitel. tak je to osetrene
 

 

Problem je, ze to moze narazit na odpor tych, ktori nie su majitelmi takeho auta a ani nim nechcu byt. Jednoducho sa nechcu zrazit so strojom.

Druha vec je technologia. Autonomne auto zatial nedokaze reagovat na nestandardne situacie, ktorych su tisice - napr. zle znacenie, opravy na cestach. Na to by sa najprv musela objavit umela inteligencia a ta je v nedohladne.

Nemame ani technologiu autonomneho auta a dokonca ani to, co tuto technologiu predchadza - umelu inteligenciu. Clanky, ktore tvrdia opak, su blud od marketerov, ktori sa snazia tahat peniaze od investorov a novinari im uverili.
 

fuha

nejak som zle precital ten prispevok, na ktory som reagoval :(
myslel som to opacne (teda, ze urcite bude skor aj cesta na Mars ako dialnica do KE)... no nic, niekedy sa nezadari
 

 

ale ved to je samozrejme, ludska cesta na Mars bude este skor ako dialnica do Kosic...
 


Najčítanejšie na SME Auto