SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nabijú sa za 15 minút a prejdú 500 km (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Rozprávky

Rozprávky automobiliek o elektromobiloch čo prejdú 500km a nabijú sa za 15 minút počúvam už roky..a stále nič..vždy len dáky prísľub do budúcna...teraz do konca dekády. Auto čo bude mať dojazd 500km (reálne!) potrebuje 120-130kWh batériu a tú keby sme chceli nabiť za 15minút potrebujeme 450-500kWh nabíjačku a aj to nabijeme len na 80% (potom to ide pomaly) Takže do konca dekády čisté sci-fi. Maximalne tak 50ks na demonštráciu v cene 100 000 :-)
Zamerajte sa radšej na auto čo prejde 250km a nabije za 30 minút v cene do 25000-30000.
 

Inak ono to v podstate existuje

Nano baterie nieco taketo mozu dosiahnut .. Lenze sa vyrobili nejake akurat v laboratoriach .. Myslim tu pol hodinu ... :D
 

a ešte horšia je rozprávka

o dokončení dialnice do Košíc v aktuéálnom volebnom období, už som ju počul 3x
;)
 
Hodnoť

Ja si pamatam ked Clinton

Sluboval uplne rovnaku vec v roku 2000.
 

 

"Sluboval uplne rovnaku vec ze bude v roku 2000."

On to sluboval niekedy okolo 85-90 roku ..
 

 

Clinton to sľuboval ako prezident? Lebo ak áno, tak potom ti tie roky nesedia, keďže bol v úrade od 1993-2001.
 

 

Samozrejme ze az rok 93 :)

A nam sa vtedy zdalo ze je to realne, ked to povie prezident USA .. .

Taki sme boli sprosti ..
 

 

Ty si taký popletený polepetko, že ani tú tvoju fámu o Clintonových výrokoch o elektroautách už teda nemôžeme brať vážne. Alebo to vieš aj dokázať?
 
Hodnoť

 

500 km je cca 6-7 hodín jazdy s výkonom minimálne 10 kW, do akumulátorov je treba dodať minimálne 70 kWh, čo pri 15 minútach "tankovania" vyžaduje 280 kW príkon, a teda že nabíjací prúd bude cez 1 000 A pri dosť vysokom napätí.
A pokiaľ na takej nabíjacej stanici bude "tankovať" pár elektromobilov s takým odberom. tak atómový reaktor aký je v ponorkách bude potom asi najlepším riešením.

Niečo také nikto nemôže vážne myslieť. A ako vtip to nie je bohviečo...
 

 

Slávna Parížska akadémia vydala svojho času stanovisko, že lietajúce stroje nie je možné zostrojiť, lebo by museli byť ľahšie ako vzduch.
 

to neviem, ale celkom isto sa preslávila

výrokom, že z Neba žiadne kamene nepadajú (meteority) keďže tam žiadne nie sú
 
Hodnoť

Ja mám iba jednu otázku,

ten rýchly pokrok vo vývoji batérii sa už stal, alebo sa ešte len stane?
 

Stane sa

A to hned ako bude ropa drahsia, nez investicie do vyvoja a vyroby elektromobilov :)
 

 

Bez ohladu na vyvoj baterii, je tu problem:
Baterie nech maju "iba" 75kWh, ako to ma najslabsia Tesla S. Pre 500km dojazd je to tak akurat.

1) Na nabitie 100% baterie potrebujeme prikon 75kW pocas jednej hodiny. Pri 400V akumulatore to je cca 185A, pocas jednej hodiny. (pre porovnanie, elektricke kable v bytoch su dimenzovane na 16A)
2) Pri zvyseni napatia na 1,2kV sa nabijaci prud znizi na cca 62A. Lenze pracovat s 1,2kV vedenim uz chce "odvahu" a specialne zabezpecovacie prostriedky.
3) Pre 15 min. dobijanie by sme potrebovali 1.200V a 250A. Takze je potrebna 300kW pripojka/Charger!
Vsetko pri zanedbani strat, uz len teoreticky to je peklo!
Ked to pritiahneme za vlasy, tak nabijanie by sice trvalo 15 minut ale museli by ste si odber dopredu rezervovat v elektrarni :)

Obcas mam pocit, ze taketo projekty sluzia len na vycuciavanie dotacii od byrokratov, co je teraz asi dost v mode...
 
Hodnoť

z rozpravky do rozpravky

za vsetko iba tato veta:

Všetko sa to udeje vďaka rýchlemu pokroku vo vývoji batérií.

Aha! Takze opat nejaky "sa to" zabezpeci, ze VW budem dodavat auta s takymito vybornymi parametrami.
Akurat som si nie isty, ci o tom ten SaTo vie :-)
A ak ano, ci nahodou nepracuje pre inych :-D
 


Najčítanejšie na SME Auto