SME
Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná zápcha: Na ceste sa zasekneme ako ryža v lieviku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

keď lievik posuniem o 300 m skôr, stále to bude len lievik - akurát, že časť vozovky zostane nevyužitá. Vždy ma fascinujú vodiči, čo sa chcú zipsovať 500 m pred značkou zbiehania jazdných pruhov, vynútia si zips a potom na konci na mňa pozerajú ako na cestného piráta, keď sa chcem zipsovať v mieste ukončenia jazdného pruhu.
.
Ostatne, jediné riešenie na zápchu je koľajová doprava a BUS pruhy. V BA je 1 auto z 10, kde nesedí jeden človek (deti rátajúc). Ak by sme autá obmedzili len na tie, ktoré majú 2+ pasažiera, máme prázdne cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak by sa miesto investície do obchvatu Bratislavy postavila električka do niekoľkých okolitých obcí...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Utopia

Podla mna je na smiech, ze nedokazeme postavit zodpovedajucu cestnu siet pre male mesto so 450k obyvatelmi a vsetci sa s vaznou tvarou hrame, ze nasa Bratislava je velkomesto a toto su problemy zivota vo velkomeste. Nie je velkomesto a toto su problemy poddimenzovanej cestnej siete po komunistoch, s ktorou (post?)komunisticke vlady 25 rokov nic nerobili.
Ak by sa kriticke useky (prijazdy do mesta, hlavne tahy) rozsirili o 1 pruh, dopravne zapchy su zazehnane na roky. A urcite to bude lacnejsie ako tahat elektricku krizom krazom (i ked elektricku ako jediny prvok MHD uznavam) a duplovat spoje busov, ktore 80% casu vozia vzduch. A aj efektivnejsie casovo, kedze Bratislava je roztaha a a riedko osidlena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vystavba cestnej siete je na SK umelo komplikovana a spomalovana aby sa dalo fakturovat co najviac a investicie do techniky neboli prilis vysoke. volic je nenarocny viac ako v inych krajinach (vladam bordel toleruje).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to by som netvrdil ze cesty boli v CSSR poddimenzovane, len proste vtedy nebolo tolko aut ako teraz. na tie pomery cesty boli dost prazdne.

je to skor vina uz demokratickych (?) vlad, ktorych tu mame uz 26 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je jedna strana mince. Druha je, ze cesty v novovybudovanych sidliskach v CSSR boli naopak vysoko naddimenzovane. Typicky priklad je petrzalka. Tam sa netvoria zapchy, akurat je problem zaparkovat. Ale to je hlavne problem, akeho starostu si ludia zvolili, kto dovolil postavit objekty len tak bez nutnosti riesenia tohoto problemu.
Dalsia vec je, ze na zapade je omnoho vyssia kultura chodit mestskou dopravou. A pomaly v kaznom vacsom meste je rezidencne parkovanie. A aj platene parkovanie je iba kratkodobe. Cize aj ten kto na to ma, tam cely den nezaparkuje len tak hocikde, ale iba na vyhradenych parkoviskach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bratislava riedko osídlená? To by som chcel vedieť, čo si predstavuješ pod pojmom hustá zástavba :)

Či by rozšírenie príjazdov pomohlo, je otázne. Problém je v tom, že ani Bratislava zatiaľ nedosiahla takú penetráciu osobnými autami, ako západoeurópske krajiny s funkčnou MHD. Okrem toho najmä okolité obce rastú o výstavbu, ktorej obyvatelia sú výrazne viac závislí na autách, než obyvatelia mesta.

Ak by si vedel nájsť priestor na jeden jazdný pruh, určite by si našiel aj priestor na jednu električkovú koľaj (novú - s primerane vyššou možnou maximálnou rýchlosťou). A mal by si priestor na omnoho väčší rast, než akú dovoľuje individuálna automobilová doprava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bratislava je rozťahaná

Hustota obyv. 1152 obyv. na km2. Praha má 2500. Viedeň 4200.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

počítané na súčet výmer všetkých katastrálnych území, čo je nezmysel, keďže MHD spravidla neobsluhuje polia, ale zastavané územie.
A väčšina obyvateľov Bratislavy býva v oblastiach, ktoré tvoria súvislé zastavané územie - tam tá hustota obyvateľstva bude plus mínus podobná s Prahou.

Najlepšie je to vidieť na tej Viedni, ktorá má na rozdiel od Bratislavy, ale aj Prahy, serióznu aglomeráciu, kde hlavne v južných častiach nevidíš administratívnu hranicu - súvislá zástavba od centra Viedne až niekam po Modling. V Bratislave máš takúto súvislú zástavbu asi len medzi Záhorskou Bystricou a Mariankou. Zvyšok je od okolitých obcí oddelený lesmi alebo poliami, kam MHD až na výnimky nejazdí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Praha je kopmaktnejšia

Rozloha, Bratislava 367. Praha 496.
Hustota, Petržalka 4000. Pražské Jižní město 8000.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

katastrálne územia Chodov a Háje sú až na asi päť väčších výnimiek takmer kompletne zastavané.

Len samotný chránený areál Pečniansky les, neobsluhovaný MHD, má väčšiu rozlohu, než Háje a zhruba pätinovú rozlohu celej Prahy 11.

Pre vizuálne porovnanie:
http://www.openstreetmap.org/r...
http://www.openstreetmap.org/r...
http://www.openstreetmap.org/r...

Keď si vezmeš plochu ohraničenú Panónskou cestou, Kopčanmi, Inchebou, stredom Dunaja v severnej časti, areálom EU a Dolnozemskou cestou, dostaneš sa na niečo zástavbou podobné Prahe 11 a výmere do 15 km2. Hustotu si môžeš spočítať sám.

ad SomRado:
DNV a tým dupľom Vajnory, neobýva "väčšina obyvateľov Bratislavy". A ono taký Újezd nad Lesy sa tiež nenachádza veľmi blízko súvisle zastavanej časti Prahy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako to

Chces mi tvrdit, ze ak sa chcem dostat autobusom z centra do Devinskej, autobus nemusi prejst cez polia, pretoze tam nikto nebyva :D? Alebo do Vajnorov. Alebo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobre,

pridame pruh z TT do BA a spat, co sa vyriesi. Pristavny most bude sirsi?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hladas cesty ako sa to neda

rovnako ako mesto. Ja hladam cesty, ako sa to da. Napr. taky novy Stary most doslova presral prilezitost odlahcit dopravu v meste, ked z neho po novom vylucili auta aj autobusy. Nevidim jediny dovod, snad okrem uspory nejakych financi, preco ho neobnovili napr. so 4 prudovkou.
A inak tiez nevidim dovod, aby sa nieco raz (coskoro?) neurobilo aj s Pristavnym mostom samotnym. Je to snad nejaka posvatna pamiatka, ze musi byt presne taky, ako ho bolsevik postavil, naveky vekov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To nie je

hladanie ako sa to neda, jednoducho to Pristavny nezvladne ani v jednom smere. A
nepomoze ani novy most, kam sa pohnes, tam je lievik. Funkcna MHD, v Ba utopia, by vyriesila aspon tretinu problemu. Treba dostat auta z mesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a kde akoze chces rozsirovat tie pruhy? Vsak tu nie je miesto. A navyse, mesto ma byt pre ludi, nie pre auta. Z mojho rodneho mesta sa stala hnusna smradlava "Autoslava", kde sa ubohy chodec boji o zivot.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vydriduch, citam, ze mas cit

pre dopravu. Vsimni si niektorých rozumných vodicov kamionov, zablokuju vcas oba pruhy a sunu si to presne takou nrychlostou, pri ktorej nemusia brzdit, rozbiehat, brzdit, rozbiehat. Takí ako Ty to nikdy nepochopia. Dupu na to ako blazni a potom v poslednej chvili brzdia a tlacia sa do zbiehajúceho pruhu s tym, ze vsetkych na druhej strane uplne zastavia - zablokuju. Dalsi jeden efekt na dialniciach - jazdenie aut vo svorkach. Vidis kilometer pred sebou tirak, podvedome dupnes na plyn, aby si ho mal co najskôr za sebou a tak to robia aj dalsi, tym padom sa vzdy hrnie v tzv svorke zo dvadsat aut, potom je taka pol minutova medzera nikoho a zasa dalsia svorka.........je to aj v pshychike nasich ludi - velke lakte a vsade byt co najskôr, co mi je teda zahadou, pretoze by sme nemali byt otrokmi casu, ale cas si riadit sami.
Dalsi neduh, predbiehanie auta iného na dialnici tempotom - 129 km/hod a vedla ide 125km/hod, pripadne tvrdohlava jazda v lavom, lavych pruhoch a dokonca predbiehanie sprava - samozrejme vsetko mimo obce.
Ukludnim Ta vsak, cesi jazdia este horsie ako slovaci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz nechapem celkom co sa ti na

prispevku vydriducha o zipsovani nepacilo, ale viem, ze ma 100% pravdu. Zipsovat sa ma na konci! Bodka! Ma to svoju logiku a kto to nechape je pako! Kazde ine spravanie pri zipsovani zdrzuje premavku a brzdi pruh, do ktoreho sa zipsuje. Preboha, ludia, rozmyslajte!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokiaľ na konci nie je prekážka na ceste

zákon neumožňuje vynucovať od vodiča v priebežnom pruhu "zipsovanie". Vodič v pripájacom pruhu musí čakať do skončenia kolóny v priebežnom pruhu, v opačnom prípade obmedzí niektorého vodiča v priebežnom pruhu a dopustí sa dopravného priestupku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

cize ked pojdes v rannej spicke na Pristavny most v pripajacom tak pockas zo dve-tri hodinky kym sa minie kolona? :)
tak ci tak pointa tam bola v tom ze to zipsovanie na konci pripajacieho pruhu by bolo o nieco lepsie nez hura system do kazdej medzery v priebeznom pruhu v dlzke 300 metrov co sa deje teraz
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto