SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tesla sama naštartovala a havarovala, tvrdí majiteľ (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

problém v kombinácii inteligentného auta a blbého majitela je dosť ťažké vyriešiť ale senzory v aute by mali registrovať predmety i vyššie nad vozovkou, minimálne do výšky samotného automobilu, inak sa takéto prípady budú opakovať. Takže určite je to chyba aj firmy Tesla.
Dave.
Skor jej chyba detekcia blbeho softwaru.
Funkcia summon by nemala ziadny vyznam keby sa dala pouzivat len na otvorenom priestranstve bez budov, aut a inych prekazok. Aby to bolo naozaj funkcne, musi vediet rozpoznat objekty ktore sa bezne nachadzaju na ceste. Zaparkovane nakladne auto k takymto objektom patri. To ze ten kram do toho trucku narazil v ziadnom pripade nie je vina uzivatela auta. Ked sa to nedokaze dostat k majitelovi, tak to ma zastat na bezpecnom mieste a poslat mu text s polohou. To co sa stalo je epic fail na strane vyrobcu. Osobne si myslim se by urobili lepsie keby sa miesto vyvoja takychto chutoviek radsej venovali predlzovaniu efektivneho dojazdu. Boli by to urcite lepsie minute peniaze.
WildcatYXU
Mirocco + wildcat
Ale no taaaak... Ved v tom nie je ani tolko senzacie, co by za nechet voslo. Pri pouziti summon funkcie mate mat auto stale na ociach, aby ste v pripade potreby mohli zasiahnut, pripadne cely proces zastavit. Chlapik pouzil svoje auto v rozpore s navodom na pouzivanie. Dovi, dopo, koniec pribehu. Technicky vzate, zlyhal len system nudzoveho brzdenia, podobne ako zlyhaval Volvu na predvadzackach. Akurat, ze tam islo o daleko spektakularnejsie crashe a vacsie skody. Keby som hodil svoj stary bicykel do Dunaja, tak by som (si) sposobil skodu vacsiu ako je spominana v clanku. Skoda reci. Apropos, ak dobre vidim, tak tomu trucku chybaju zabrany proti podbehnutiu. Cize pre Teslu bol jeho precnievajuci naklad vlastne visiacou prekazkou. Takze v pripade Tesly de facto nezlyhalo vobec nic (okrem hlupeho usera), kedze reagovanie na visiace prekazky nebolo v summon funkcii este implementovane a vie sa o tom. Cely pribeh je asi tak vzrusujuci, ako sprava, ze niekto pri parkovani s asistentom tukol do susedneho auta, lebo "auto zrazu same zatocilo". Akurat ze slovo "Tesla" je vdacny click-bait a par "spravodlivo rozhorcenych" a vydesenych rybyciek sa vzdy rado chyti ;-))) A to novinari miluju :-)
nacomije
<< < 1 2 3 4 5 > >>

mozno trocha

senzacie a mozno len nepozorny majitel Tesly. Otazka ale znie, ako je mozne ze nedokoncena, alebo plne nefunkcna aplikacia je dostupna? Ako je mozne spustit aplikaciu bez toho, aby majitel o tom vedel? To sa mam zacat bat chodit po ulici? Nastastie ich je ako safranu:-)

Robim v oblasti vyvoja kabrioletov a tiez sa tu clovek stretava s podobnymi blbostami. Napriklad funkcia otvarania a zatvarania strechy pocas jazdy. Automobilky dolova sutazia ktora umozni otvorit strechu pri vyssej rychlosti za kratsi cas. Pre konstrukciu strechy je to daleko vyssia zataz a musi sa to zohladnit. Robia sa rozne simulacie - dokonca prejazd Lombard street v San Franciscu, ale aj rozne realne interne testy ako jazda po kruhovej drahe, kedy posobi na vnutornu cast strechy velka odstrediva sila alebo slalom s otvaranim a zatvaranim strechy, kde sa predok strechy vychyluje voci A stipikom dobyrch 20cm. To uz nehovorim o protivetre, ktory nie je riadiaca elektronika schopna monitorovat a ked je naozaj velky, moze dojst k poskodeniu, respektive k zlaknutiu sa posadky a nasledne havarii. Preto som bol rad, ked pri Italii vyrobca na poslednu chvilu upustil od otvarania pocas jazdy. Hlavne kvoli zakaznikom v USA, ktori by za pripadnu nehodu vedeli vytlct poriadne velky balik.

myslim ze v USA nie je povinnost pouizivat zabrany proti podbehnutiu, preto by malo byt auto, ktore vraj dokaze samo jazdit prisposobene aj tomu. Mimochodom existujuca zabrana este nemusi zbanit katastrofe. Dva zaujimave linky na crash testy narazu Chevroletu Malibu do stajaceho navesu. Strasne!!!


https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...

Ano, priznavam, Tesla nie je to prave orechove. Je to jednoducho cucac penazi, lebo Musk a jeho projekty vyslovene site na dotacie. Konkretne Tesla automobilizmus neposunula nikam. Iba ukazala, ze ludia su ochotni saliet rovnako za autom ako za playstation, ci novym androidom. Hold vyrasta nam tu nova generacia, ktora mozno ani nevie, ze auto moze mat rezervne koleso a moze byt pre radost.
 

 

Tie testy su priserne. A ked si pomyslim ze kolko tych Great Danov a Utility s mizernym zadnym naraznikom tu jazdi, je mi zle.Aspon ze ten Manac ma normalne fungujuci zadny naraznik.
 

 

A ako je mozne, ze Volvo spustilo predaj systemu nudzoveho brzdenia, ktory zlyhaval este aj v referencnych situaciach? Ako je mozne, ze prakticky ziaden pouzivany system sledovania mrtveho uhla nie je spolahlivy? Ako je mozne, ze automobilky predavaju automaticke prepinace dialkovych svetiel, ktore oslepuju protiiducich? Ako je mozne, ze prve aktivne tempomaty reagovali v zatackach na protiiduce auta a mnohym vodicom sposobili par sedivych vlasov? Ako je mozne, ze systemy citajuce znacky, citaju len niektore a este ani na tie sa neda spolahnut? A systemy, ktore kontroluju opustenie jazdneho pruhu su nedokonale a este sa (niektore) vo svojom omyle zacnu s tebou pretahovat o volant(!!!)? A to su vsetko produkcne systemy, za ktore sa automobilky nehanbia pytat extra prachy.

Takze Tesla sa len pridala k vseobecnemu trendu. Akurat, ze na rozdiel od europskych zvyklosti, rovno povedala, co uz funguje a co este nie a nove funkcie dava zadarmo.

A ci Tesla niekam posunula automobilizmus? To ukaze az cas. Ale podla mna spravila za poslednych 10 rokov pre automobilizmus viac ako hocijaka ina automobilka. A mozno aj tym, ze prebudila zaujem vlad o alternativne pohony. Sam si to napisal, ine automobilky minaju rozumove kapacity na nahananie sekund pri skladani strechy (napriklad)... nic lepsie ako prichod neortodoxneho Muska sa stojatym bazinam automobilizmu nemohlo stat, podla mna. Aj keby hned zajtra skrachoval, lady sa uz pohli (aspon podla toho, co ohlasuju ine automobilky).
 

 

Akoze nikam? Kto iny vyrobil dostupny elektromobil s dobrym dojazdom a nevypada ako plechovka zo scifi filmov? Musk urobil hlavne to ze vsetkym ukazal ze sa to da a ostatny teraz musia dobiehat. Prva konkurencia Tesly sa zacina vytvarat (Chevrolet Bolt) a dalsie musia urychlovat vyvoj pretoze o 5 rokov uz nebudu mat sancu predstavit nieco premiove ale iba zapadnu do tuctu a budu musiet hrat na cenu. Tymto pozdravujem chlapcov z VW a Toyoty.
 

 

Ale pokial je mi dobre zname tak toto je len beta stage aplikacie a bezny ludia by ju skusat nemali. Resp. je to na ich vlastne riziko. Popravde som velky fanusik tesly ale ani ja som nevedel, ze taka funcionalita vobec existuje. Kazdopadne nejedna sa o autopilota kedy poviem autu aby sa premiestnilo z bodu A do bodu B a je na nom ako to urobi ale ide iba o klasicke dialkove ovladanie.
 

 

Tak to sa potom musime zhodnut ze sa nezhodneme. Neodskusane funkcie by sa v predajnom modeli jednoducho nemali vyskytovat.
 

 

Oni nie su neodskusane ale obmedzene a zavisle na cloveku. To je rozdiel. Teda tu sa nebavime o nefunkcnej zalezitosti ale neblbuvzdornej. Z tohto hladiska nefunguju ziadne automaticke funkcie v ziadnom aute lebo ani ony nie su blbuvzdorne. Funguju iba v ramci svojich parametrov. Toto je naviac beta verzia, cize je sice funkcna ale overuje sa prinos tejto funkcie. Tesla skutocne nie je zodpovedna, rovnako ako nie je zodpovedna ziadna automobilka ked narazis zo svojim autom aj ked si mal zapnuty adaptabilny tempomat.

Btw. niekto tu pekne pisal o volve to nie len ze nebolo blbuvzdorne ale bolo aj nefunkcne v istych pripadoch a aj tak sa to predavalo.
 

 

Lenze tieto appky su praveze pre blbcov. cca 130 rokov sme parkovali sami (sem tam niekto tukne), ale tieto appky su vlastne vyvijane prave pre tych, ktorym to moc nejde. Naco mi je auto, co samo zaparkuje? Realne je pri parkovani najneprijemnejsi typek, co sa zo zadu lepi, hromzi a je nedockavy. A toho z cesty ziadna appka neodstrani, akurat ze o nom nevie :)
 

 

Môže to byť dobré keď ideš zaparkovať do starej betónovej garáže ktoré sú relatívne úzke tak že ledva vystúpiš z auta, teraz vystúpiš pred garážou a auto tam samé vojde a zastaví.
 

 

Takto by som neparkoval uz len kvôli casu kolko cela procedúra trvá ... Mam v aute parkovací asistent a nikdy som ho nepoužil pretože kým on zaparkuje a kým sa to cele nastaví ja uz sedím na káve. Taketo veci su pre mna úplne zbytočne. Je to skôr demonštrácia techniky ale auto chcem kontrolovať ja s pomocou techniky a nie technika s pomocou mna...
 
Hodnoť

 

Treba pockat az si majitel nainstaluje funkciu Manzelka 2.0. Ta mu s autom spravi ine veci ako ohnuty naraznik. Len neviem u koho bude reklamovat chybu, mozno u dodavatela Svokra sro.
 

hehe, tam je viac problemov :)

Hodnoť

 

To je co za hovadinu ten komentar redakcie. Ved mu nikto nekazal tu aplikaciu vobec pouzivat. Ked za nieco tesla neruci znamena to, ze to nie je pre vsetkych uzivatelov. A ze to on zapol omylom? Co na to dodat. Snad aj dieta nesplodil omylom ;)
 

 

omylom sa ma na mysli asi to, ked vlozis do vrecka nezamknuty mobil s dotykovou obrazovkou a spravis par krokov :)
 

 

Ak vo vrecku nemas nic so schopnostou aktivovat dotykovu obrazovku (teda nic vodive na co by displej reagoval) tak sa nic nestane ;-) Druha vec je to, ze ak uzivatel vlozi do vrecka mobil s nezamknutou obrazovkou tak si o pruser koleduje... vyrabat veci, ktore umoznuju vselico a nasledne to v zaujme bezpecnosti vsetko obmedzovat a zakazat je hlupa cesta. Ovela schodnejsie mi pride ludi vzdelavat a vzdelavat sa. A ak niekto nechce - nuz - za vsetko sa plati :D
 

 

No celu tu ficuru je potrebne podla mna najprv nainstalovat do samotnej tesly a asi aj do telefonu. Samotna instalacia je uz moment, kedy som mal ratat s rizikami nie ked vojdem do baru s telefonom vo vrecku :)
 
Hodnoť

 

A to este nezacali experimentovat s autonomnymi autami. Ked sa auto rozhodne celne zrazit s autobusom a zabit 30 ludi, Tesla sa vyjadri, ze softver je stale v testovacej beta verzii a mozno sofer nechtiac deaktivoval funkciu rozpoznavania jazdnych pruhov.
 

 

Tak tak moja rec, treba zakazat vsetky tieto nebezpecne nove panske huncustva - a zacal by som od tych internetov, tie by mohli zakazat ako prve!
 
Hodnoť

 

Fascinujúce, ze výrobca pusti "testovaciu" verziu do sveta...(Ten kto pozná procesy vývoja a produkcie vozidiel vie o čom píšem...)
 

 

No ja si pamatam, ze samotnu app google mapy som pouzival neviem ci nie aj roky ako beta verziu. Proste bola len beta. Preto sa to vola beta, aby ludia ratali s tym, ze to nemusi byt 100%
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto