SME
Nedeľa, 17. november, 2019 | Meniny má Klaudia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo má prednosť? Semafor, značka alebo čiary na ceste? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"V tomto prípade teda policajti pravdu nemali - v tejto križovatke je možné otočiť sa, pretože to dovoľuje vodorovné dopravné značenie. Čitateľ Ondrej sa tak môže (s osobným autom do 3,5 tony) v tejto križovatke naďalej otáčať; správcovi cesty by sme odporučili, aby otáčanie do protismeru pre jednoznačnosť doplnil aj na šípkach na semafore."

Keď to zaviedli pod mostom Lafranconi, celé SME a Drahovský do toho vŕtali toľko, až to zrušili.

Každopádne, nevidíme celú situáciu a dané miesto nepoznám, ale čo ak je pred križovatkou nová zvislá dopravná značka (nadradená vodorovnému) C25, ktorá definuje jazdné pruhy a otočenie neumožňuje? Čo ak je táto značka len pozostatok? Samozrejme, bola by to chyba správcu komunikácie, že neupravil dopravné značenie dostatočne, ale značka by nijakým spôsobom nebola v rozpore, pretože by išlo o zákaz v zákaze (čiže zbytočná značka).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

4) Vodič sa nesmie otáčať a nesmie cúvať

b) na križovatke s riadenou premávkou; otáčať sa smie, ak to dovoľuje dopravná značka alebo dopravné zariadenie,

Takisto to miesto nepoznám - ale podľa fotografie je križovatka riadená svetelnými signálmi, takže to otáčanie je (touto všeobecnou úpravou) zakázané. Zvislá DZ B 28 s dodatkovou tabuľkou ten zákaz otáčania upravuje (obmedzuje) len pre určitú skupinu vozidiel - ale len pri vypnutých semaforoch, len ak križovatka nebude riadená. Dopravná značka, ktorá dovoľuje otáčanie na riadenej križovatke je pod označením C 25 - teda príkazová - samozrejme doplnená aj primeraným značením vodorovným.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treba tiež dodať, že na ceste môžeme robiť len to, čo nám pravidlá cestnej premávky dovoľujú, nie to, čo nám nezakazujú.

To uz je aky nezmysel?!?

Podla tohto tvrdenia by som si za jazdy nemohol prdnut, rypat sa v nose alebo si skrabat ***** Zakon mi to nezakazuje, cize aj by som si mohol. Ale na druhej strane mi to vyslovne nepovoluje a ani neuklada (alebo som ho zle cital?), takze vlastne nemozem. No, cil budz mudry,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mno, autor Kasarda hovori za vsetko. Vid trebars jeho clanok o odbornom clanku o fingerprintingu vodicov na zaklade jazdneho stylu - sami autori explicitne do svojho odborneho clanku v celom jednom odstavci krasne opisu, ze pouzivaju slovo "fingerprinting" v prenesnom vyzname a nie ako sa bezne pouziva v Common English ako odtlacok prstov, cize ide o rovnaky princip ako fingerprinting zariadeni, vybusnin, prehliadacov. Kasarda tam aj tak napise, ze "autori prirovnavaju jazdny styl k odtlackom prstov", co je uplny non-sense a zjavne clanok ani necital...


Co sa tyka jeho turboodstavca:

"Treba tiež dodať, že na ceste môžeme robiť len to, čo nám pravidlá cestnej premávky dovoľujú, nie to, čo nám nezakazujú. (Tohto rozlišovania sa drží aj zákon o cestnej premávke. V skutočnosti ide o princíp typický pre celé verejné právo.)"

Tak to je TOTALNY nezmysel. Ked uz sa redaktor SME vyjadruje k zakonom, mohol dostat aspon zakladny dvojhodinovy kurz zakonov. Hned DRUHY CLANOK NAJVYSSIEHO PRAVNEHO PREDPISU SLOVENSKEJ REPUBLIKY (tzv. "Ustava"!!!):

""
(2) Štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon.

(3) Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá.
""

Alebo kazdy vodic je statnym organom? Preboha, ved zakladne poucky "obcan moze konat vsetko, co mu zakon NEZAKAZUJE" a "stat moze konat iba to, co mu zakon POVOLUJE" ucia na prvom cviku aj studentov na technickych univerzitach v ramci kurzov zameranych na pravo tykajuceho sa ich oboru.

Ked uz pisete do novin o zakonoch a nemali ste ani minikurz prava, oslovte pravnika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

OCH! Schvalne som sa vratil na clanok a klikol na meno autora, ze si precitam BIO. Prave mi vyzulo pancuhu!

"študuje na Právnickej fakulte UK."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prekvapuje ta to? :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

este ze to nie je piano, teda takyto bullshit nemozme ani kritizovat...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty brďo tak takýto bordel v článku som už dávno nevidel. Normálne neviem čo skôr napísať :)
Jazdím tadiaľ dennodenne.
1. Je blud, že na na mňa ako na vodiča platí "verejné právo". Už je v diskusii citácia ústavy a to je dôkaz. Ide o to, že v cestnej premávke je väčšina vecí stanovená a preto musím ísť podľa nich. Nemalo by existovať niečo, čo si môžem ja stanoviť.
2. vydriduch444: Nevieš ale píšeš :) Pred križovatkou je značka o radení v pruhoch a je aj na nej otáčanie do 3,5t povolené.
3. Redaktor nemá pravdu zo semaforom. Z fotky to naozaj nie je jasné ale je tam šípka a nie celé zelené svetlo a to je problém, z ktorého vychádza "pravda" policajtov.
4. Snáď jedinú pravdu má autor v postupnosti dôležitosti vecí pri riadení križovatky.

Druhá najdôležitejšia vec na križovatke je semafor a ten prikazuje odbočenie vľavo. Nehovorí nič o otáčaní. Preto žiaľ majú policajti pravdu. je to vlastne šikana štátu lebo značkami to povolil ale podľa legislatívy majú policajti pravdu. Ak si zoberiete spätne vedľajšiu križovatku (pri klientskom centre, stará ikea) smerom do mesta, tam je na semafore otáčanie dovolené. Je to vlastne šípka rovno a doľava otočená o 90 stupňov doľava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja si myslím,

že autor dopravného značenia mal v úmysle povoliť otáčanie aj pri zapnutých semafóroch, ale je to asi taký odborník, že zabudol na výmenu šípiek na semafóre a tak nechtiac vytvoril pre políciu šikanovacie miesto.

Uvítal by som, keby novinári aj oslovovali kompetentných úradníkov a žiadali vysvetlenie, či to takto bolo myslené a ak nie, aby žiadali nápravu. Dopravné značenie má účastníkov cestnej premávky usmerňovať, nie ich šikanovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dovolím si poznamenať...

Predpokladám, že na uvedenej fotografii na semafore svieti signál plného zeleného svetla "Voľno". Musím poznamenať, že takýto signál znamená len jedno - a to možnosť pokračovať v jazde (do križovatky). Nič viac! Žiadny zákaz alebo príkaz. To, kam za križovatkou a v ktorom jazdnom pruhu nám určí príkazová zvislá dopravná značka C 25, ktorej význam "podoprie" i adekvátne vodorovné dopravné značenie.
Ak je teda pravda, že na tom semafore svieti zelené plné svetlo a pred križovatkou nie je spomínaná príkazová DZ C 25 (i s vodorovnou V 9a "Smerové šípky") s možnosťo otáčania, tak potom tá DZ so zákazom otáčania je bezpredmetná. Ten zákaz otáčania vyplýva zo všeobecnej úpravy zákona.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čo tak prečítať si čo píšem, skôr ako na mňa budeš reagovať? Hlavne bod 2.
Tá značka C 25 tam je. Približne 50m pred križovatkou je tam zvislá značka c 25 s ľavým pruhom na odbočenie doľava a otočenie, na šípke otáčanie je značka zákaz otáčania nad 3,5t. Tesne pred križovatkou je samostatná značka zákaz otáčania nad 3,5t (tak ako ukazuje fotka). Na zemi je vodorovné značenie prikázaný smer v pruhu doľava a otáčanie.
Dnes mi už dvaja ľudia potvrdili, že aj podľa nich tam nie je plné svetlo ale zelená šípka doľava.

Samozrejme ak by sme sa traja mýlili a nebola by na semafore šípka, tak by policajti nemali pravdu. Ale oni vedia, že majú pravdu, preto tam ešte občas pokutujú. Vďaka tomu semaforu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

otacanie auta do 3,5 tony je tam legalne

Golman, vidim, ze pises rozumne, akurat nie uplne spravne. no chyby robime vsetci.
(z fotky sa tiez domnievam, ze je na semafore sipka dolava)
preco si myslim, ze sa mylis? precitaj si citaciu z vyhlasky.

vyhlaska 9/2009, § 9, ods. 3, pism. e)
(3) Pri riadení cestnej premávky na križovatke
e) smerový signál so zeleným svetlom (zelená šípka alebo zelené šípky rôznych smerov) znamená pre vodiča možnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú a ak smerový signál so zeleným svetlom (zelená šípka alebo zelené šípky rôznych smerov) nezobrazuje otáčanie na križovatke a také otáčanie dovoľuje dopravná značka, možnosť otočiť sa, ak dodrží ustanovenia o otáčaní; ak zelená šípka smeruje vľavo alebo vpravo, neplatí pre odbočovanie § 19 ods. 4 zákona,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Konečne parádny diskusný príspevok!

Máš pravdu. Štát si síce podľa mňa uľahčil život ale v tomto prípade mi to nevadí. Aby nemuseli meniť sklíčka na semafore, tak zaviedli, že aj keď je šípka iba doľava, tak môžeš ísť doľava a doľava sa otočiť. Stačí dať značky zvislé a vodorovné.

Dík za upozornenie. Súhlas, otáčanie sa áut do 3,5t na tomto mieste je teda úplne legálne, či tam je plné zelené svetlo, jedna šípka doľava alebo šípka aj na otáčanie sa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Teraz je to jasné...

Na základe foto od "PTT" - áno súhlasím s tvojou vetou: ..."otáčanie sa áut do 3,5t na tomto mieste je teda úplne legálne, či tam je plné zelené svetlo, jedna šípka doľava alebo šípka aj na otáčanie sa."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pre uplnost informacii

pre uplnost informacii doplnam foto zvislych znaciek pred krizovatkou:
https://drive.google.com/file/...
https://drive.google.com/file/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak su tam tieto znacky, potom je samozrejme otacanie povolene. Ale z tej fotky v clanku sa to usudzovat neda, lebo ta vodorovna znacka na fotke je (zrejme) useknuta, a vyzera to tam tak, ze je povolene len odbocenie dolava...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

treba to ohlasit nech to daju na poriadok , zatial spravca cesty kasle na to a policajti maju miesto kde vyberat vypalne , je to pripad ako plno inych nezmyselnych miest na SK
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

postupnost je nasledovna naj naj je policajt, potom ynacka a semafory po stlpoch a posledne su znacky malovane po povrchu cesty kedze ich velakrat nevidno od snehu a vody...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takže ak policajt hovorí, že sa tam otáčať nesmieš, tak má pravdu, lebo on je naj. A na základe toho ti dá pokutu ;-)

Prečo nemôžu byť pravidlá cestnej premávky jasné a jednoduché?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

policajt je najvyssie len ak riadi premavku...take ze si zmyslz niekde uprostred nicoho ze sa tam neda otacat tak to nie.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto