SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Európania strácajú záujem o nové dieselové autá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

ani náhodou som pred mesiacom pri kúpe

nového auta nerozmýšlal o benzíne. Len pako si kúpi benzín,tankuje za 1,15 Eur a viac, pri spotrebe 8 l / 100 km.
Aargument, že diesle sú drahšie pri kúpe nie je pravda. Treba si len počkať na akciu a diesel s automatom a inými vychytávkami ako fullled,atď je lacnejší ako benzín bez akcie. Potom je varianta 2. Benzín motorizácia 1,prd s turbom a cca 84 zdochlinami. Spotreba ujde, ale treba sa toho vraku po 3 rokoch radšej zbaviť,lebo po 4tom bude na odpis.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

kebysi netrepalmirocco

O tebe je všeobecne že si VW a Škoda pozitívny. Lebo len oni vyrábajú ***** 1,prd . Neboj aj značku som zmenil, lebo akcia. A obe tieto značky boli skvelé. Niet nad 2,0 a vyššie motorizácie, 133kw a viac. A nemusím sa báť, že sa mi to rosype. Plus tieto značky nepredávajú autá zo základnou výbavou "asociál" ako jeto u VW, či Škoda.
 

 

Veru, ak kupis nieco od koncernu nedajboze s novym motorom a budes robit testovacieho jazdca, mozno sa ti do tych 4 rokov rozsype hned niekolkokrat :) Nejaka ta rozvodova retaz, popraskana hlava valcov, pripadne ti bude zrat po 2 rokoch liter ojela na 1000 kilometrov :D
 

 

Nevies nahodou, ci sa na tento rok chysta facelift Leona?
 

hej

Facelift Leona sa chysta, pred casom uniklo foto noveho predneho naraznika, tu je aj mozna vizualizacia http://www.autoforum.cz/blesko... Osobne si ale myslim, ze tych dizajnovych zmien bude viac.

Predstaveny by mal byt v oktobri v Parizi, virtualne mozno uz v juli. Viac info a spekulacii v spanielskych a nemeckych forach. Sledujem to lebo by som chcel kupit Leon ale ked je facelift na spadnutie, tak uz pockam.
 

 

Ja tiez momentalne uvazujem nad leonom. Len sa mi moc nepaci interier toho sucasneho, tak trosku dufam, ze facelift ho vylepsi.
 

 

Dufajme, ze hej, ale zavisi aj od vybavy, FR je uz aj teraz dost slusny. Novy interier bude zrejme podobny tomu v Atece, co tiez nie vsetci povazuju za vyhru.
 

 

Ten vyzera skoro tak isto ako leon :( Ten stred mi moc nereze.
Mne by sa skor pacilo nieco na styl Toleda, len s kvalitnejsimi materialmi.
 

vcera som mal vybuchane

prispevky:-(

Na Leon nemam ziaden priamy zdroj, ale co som nasiel a je to celkom logicke, facelift sa bude tykat len vonkajsieho vzhladu. Menit pristrojovu dosku v priebehu zivotnosti auta je dost nepravdepodobne. Je to drahe a komplikovane naradie a tak vraj budu len zmeny co sa materialu tyka. To by bolo fajn. Pri Leone je tam dost priepastny rozdiel medzi zakladom a verziou FR co sa pristrojovky a interieru tyka. Tak snad to posunu k lepsiemu. Je tu nova Astra, ktora silno tlaci v tomto segmente a tak Seat musi reagovat. Leon ST je super auto a mna odradza tiez len ta pristrojovka. Treba pockat, co bude aj s novymi motormi. Koncom roka by mal prist faceliftovany Golf a mozno aj nove 1.5TSI a mozno aj 1.5TDi, teda motory, ktore by mohli pomerne rychlo skoncit aj v Leone. No ale potom treba zasa nejaky rok pockat, aby clovek videl co kupuje:-). 1.6TDI je relativne slaby motor tak potom len 2.0TDI. CR TDI pri spravnom servisovani netrpi zatial ziadnymi bolestami.

Takze necakaj nic v style Toleda. Aj nova Ateca isla v style Leona. Mimochodm Skodovke ponukali hornu cast pristrojovky Rapidu ( Toleda ) zo slushu - ako ma Octavia - ale nebol zaujem. To by tej pristrojovke dost pomohlo a kludne by som za to doplatil, keby sa dalo. Seat by urobil najlepsie, keby zobral pristrojovku z Audi A3, ako to urobil pri druhej generacii Toleda.
 

 

Opel už nie je čo býval. Astra sa na Leon vôbec nechytá.

Leon treba ale aspoň FR ak nie Cupru - pretože napríklad 1.8tsi ecomotive čo je super motor vo výbave stojí pomaly ako Cupra 265.
 

 

vidim to podobne, pokial bude benzin zrat o 3l viac a cena paliva bude o 20centov drahsia, vzdy sa budu diesle kupovat...

chcelo by to minimalne znizit dan na benzin, aby aspon cena paliva bola rovnaka
 

 

pre diesle by som zaviedol povinne vyfuk vpredu. Nech aj sofer vie co prdi, nielen ja za nim na biku. Nehovorim ze benzin je cisty, ale teraz mam dojem ze vacsina dieslov prechadza cez emisnu len po znamosti.
 

to je mozno aj tym,

ze emisne normy pre dane auto platia take, ake platili v roku jeho vyroby.
 

možno je aj nie je

stretávam na cestách kvantum áut čo papierovo plnia EURO4/5, ktoré húlia ako sovietska lokomotíva. 99% z nich sú nafťáky. Všetko je to o stave vozidla, väčšina vodičov dym nerieši, kým auto jazdí je všetko OK a že to dýchajú druhí to ma nezaujíma. Potom na emisnej podmáznu technika a jazdia veselo ďalej.
 

netrep

diesle co maju DPF,FAP ci ako sa to u kazdej znacky inak vola to je uplne v pohode... ovela horsie su benzinove skutre...
 

Uplne v pohode?

No az na to, ze mozno polovica ludi si DPF z jazdeneho diesla po urcitom case da odstranit, pretoze sa to skratka doj*bava a novy ti nebude kupovat takmer nikto, lebo je to drahe jak sv*na.

Kamaratovi pri vypalovani (regeneracii) DPF skoro zhorelo auto, musel sa valat s hasiacim pristrojom pod autom. Dobre, ze to vypalovanie sa spustilo az po prijazde na parkovisko pred budovou, kde robime, lebo sme do nej museli utekat pre velky hasiaci pristroj. Tie sprejove co nosievame v aute, su nanic. S tym moze clovek hasit akurat sviecku.

Ja sam zatial DPF v aute mam a odkedy som to auto kupil, zatial sa este neregeneroval, zaujimave... Ale chcel som povedat to, ze ked som vzadu pri aute a je nastartovane, tak smrad je z toho dost neprijemny. A to napriek tomu, ze auto za jazdy vobec nedymi (teda viditelne nedymi). Diesel je humus.

Btw, benzinove skutre by som zakazal uz len kvoli tomu strasne odpornemu a pritom hlasnemu zvuku. Pouzivaju sa predsa na kratke trasy, drviva vacsina po meste. Uz davno mali vsetky byt full-electric.
 

 

Pokial si nenajazdil este ani 500km, tak je jasne, ze sa neregeneroval.

DPF sa regeneruje kazdych cca 400-800km, zalezi od auta a stylu jazdy. A ako vodic to v podstate nemas ako zistit, kedy sa to deje. Da sa to odhadnut podla zvysenej spotreby.
 

Akych 500 km :)

Najazdil som nieco cez 15 000 km. Pri regeneracii sa ma rozsvietit oranzova kontrolka a na displeji napisat, ze sa regeneruje DPF. Mam to napisane priamo v knizocke k autu. Ale nic take sa doteraz nestalo. Oranzova kontrolka svietila len ked mi dosla voda v ostrekovacoch a potom este ked boli zanesene turba a vo vysokych otackach mi nahle vyhadzovalo rezim obmedzeneho vykonu (potom som dal turba vycistit a uz OK). Ale DPF doteraz nic. Moj nezavisly jaguarovsky mechanik mi povedal, ze to nevadi. Vraj to znamena, ze dobre spaluje a nezanasa sa. Ale neviem neviem no... Ked boli zasr*te turba, tak ako to ze DPF je v pohode.
 

 

Az nato ze kazdy druhy si DPF dava odstranit kedze skor ci neskor s nim zacnu problemi... Co sa spotreby tyka, nieje to az take jednoznacne, spotreba je sice o nejaky liter, liter a pol nizsia no ked k tomu pripocitate naklady na riesenie prave tohoto DPF filtra, trisiek turba a samotneho turba tak sa to viac-menej vyrovná.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto