SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Európania strácajú záujem o nové dieselové autá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

ani náhodou som pred mesiacom pri kúpe
nového auta nerozmýšlal o benzíne. Len pako si kúpi benzín,tankuje za 1,15 Eur a viac, pri spotrebe 8 l / 100 km. Aargument, že diesle sú drahšie pri kúpe nie je pravda. Treba si len počkať na akciu a diesel s automatom a inými vychytávkami ako fullled,atď je lacnejší ako benzín bez akcie. Potom je varianta 2. Benzín motorizácia 1,prd s turbom a cca 84 zdochlinami. Spotreba ujde, ale treba sa toho vraku po 3 rokoch radšej zbaviť,lebo po 4tom bude na odpis.
Joker BA
vidim to podobne, pokial bude benzin zrat o 3l viac a cena paliva bude o 20centov drahsia, vzdy sa budu diesle kupovat... chcelo by to minimalne znizit dan na benzin, aby aspon cena paliva bola rovnaka
fenixto
pre diesle by som zaviedol povinne vyfuk vpredu. Nech aj sofer vie co prdi, nielen ja za nim na biku. Nehovorim ze benzin je cisty, ale teraz mam dojem ze vacsina dieslov prechadza cez emisnu len po znamosti.
stvrty
<< < 1 2 3 4 5 > >>

 

dan znizovat na benzin sa nebude, ale aby si bol spokojny mozno vlada ti zvysi dan na naftu aby sa ludom znovu oplatilo kupovat benziove auta.
 

 

Podla toho na aky ucel sa ma auto pouzivat. Pokial ma jazdit 90% v meste, len pako si kupi diesel... Za 4 roky auto na odpis ? Mozno je chyba v tebe, ked dokazes za 4 roky odpisat auto.
 

pokancok,mirokoo2

Čo keby ste sa naučili čítať.
"Potom je varianta 2. Benzín motorizácia 1,prd s turbom a cca 84 zdochlinami. Spotreba ujde, ale treba sa toho vraku po 3 rokoch radšej zbaviť,lebo po 4tom bude na odpis." Týmto som chcel povedať, že autá s 1,prd motorom budú po 3 rokoch na odpis. Pretože tie chcípliny motory viac nevydržia.

A potkancok, si predstav, že 80% jazdím po meste. 5 ročné autá predávam v tej najlepšej kondícii. Ono ale nie je mesto ako mesto. Resp. je rozdiel centrum mesta a jazda obchvatmi.

Benzín som mal dávno, keď som tankoval za fiemné. A nikdy viac ho chcieť nebudem.
 

 

Tebe mozno nevydrzia, my mame vo firme 10 rocne auta s 1.4 motormi, najazdene cez 300 tisic kilometrov a ziadny problem, len bezna, nezanedbana udrzba...
Ja by som zas nikdy nechcel smradlavy hlucny diesel...
 

 

on tu ale hovori o "downsized" autach s malym objemom a vysokom vykone vdaka preplnaniu.
Je objektivne na mieste zamysliet sa ze ci take vykony tie auta dlhodobo vydrzia. Je vseobecne znamy fakt, ze ked z objemu motora zmykas co najviac vykonu, prejavuje sa to na zivotnosti.
Ak si zoberies dva 1.4 litrove motory - jeden 100k a druhy 150k tak ten 150k urcite vydrzi menej.
 

 

Kolko ti motor vydrzi zavisi od mnohych faktorov, nie len od toho, ci ma turbo. 1,4 aj keby bola atmosfericka je v podstate ,,downsized,, motor a bude zmykana na hranu.
A specialne u modernych dieslov s DPF a daslimi ficurami, co su v podtstate male chemicke tovarne by som na spolahlivost prilis nevsadil.
 

 

1.4 bez turba mozno bude zmykana na hranu, ale ta harna je niekde inde ako ked budes zmykat 1.4 turbo s kludne aj dvojnasobnym vykonom.

Ja som mal na mysli 2 identicke motory jeden naladeny na 100 a druhy na 150koni.
 

 

no a hlavne kecas..;).. na bezne jazdenie a dynamiku a bude to turbo pohybovat v nizsich otackach ako ta zmykana atmosfericka jednotka...
a vyssie otacky znamenaju ze sa motor skor "opotrebuje"
 

 

Alebo kecas ty... Vysoke otacky urcite nemaju horsi vplyv na zivotnost motora ako extremne tlaky vo valcoch pri preplnani...
 

 

vidis nejaky problem u dieslov..? tam su tlaky vyssie... blok motora tlaky znesie , mechanicke trenie vsetkych sucasti mas tym castejsie cim su otacky vyssie..
 

 

Ved preto tie diesle aj tolko vazia, aby zniesli... Vidis nejaky problem u vysokootackovych benzinov? Ani extremy ako vti od hondy s 9000 otackami nemaju problem s vysokymi najazdami...
 

 

samozrejme otazka je v akych otackach ten motor drzis...
u maloobjemovych atmosfer je problem ze nejdu a musis tocit..
na bezne najazdy samozrejme nie je problem ani u jedneho ani u druheho pristupu... vid napr. 1.0 ecoboost
 

 

motor musi ist plynule a hladko. Ak to bude vo vysokych otackach, nebude mu to skodit
 

 

Neviem preco vsetci panikarite nad downsaizingom. Ved si ich nekupujte. Stale su tu automobilky a velmi slusne, trebars Subaru, alebo Mazda kde este stale najdete normalny benzinovy motor. Ked sa Fordu prestane predavat mondeo s litrovym motorom, tiez sa budu musiet zamysliet nad svojou strategiou. Uplny extrem je Peugeot kde v niektorych modeloch ani nenajdete benzinovu motorizaciu na nasom trhu.
 

??

hlučný a smradlavý?? nuž podľa toho koľko rokov to auto má. dnešné diesle sa hlukom aj smradom vyrovnajú benzínom. niekedy vo vnútri sa nedá rozonať o aké palivo ide. a aj vonkajší hluk je menší ako kedysi.
 

 

Mal som Mazdu 6 so 150k dieslom a jazdil som realne za 6 litrov. Teraz mam Mazdu 6 s 165k benzinom a jazdim za 6,6 litra. V pripade jazdy iba po dialnici za 7. Rozdiel v spotrebe do 1 litra pri rovnakych trasach, rovnakom style kazdy.
Diesel vyjde samozrejme stale lacnejsie, ale rozdiely sa pomaly stieraju. Ja jazdim 30 000 km rocne a pri zapocitani vsetkych nakladov (poistka, servis, cena paliva) mi rozdiel vychadza na 30 - 40 EUR mesacne v prospech dieslu, co je zanedbatelne.
A s benzinom je vacsia sranda :)
 

 

no ale to jedine Mazda z ich velmi podarenym SkyActiv benzinom ktory je ladeny na spotrebu, ale snejakou 1.8TSI a v takom velkom aute to pod 8 proste nedas...
 

 

Mazda 6 2.0i (r.v. 2010) - denne okolo 70km dialnica/mesto 50:50 -dlhodoba spotreba 7.7l
 

 

sak ano Mazda, ale to je asi jedina, opyta sa majitela passatu s 1.8tsi, pripadne akekolvek ine auto strednej triedy s benzinom...a v podobnom diesly s podobnym vykonom das v pohode okolo 5l

ale stale samozrejme plati ze treba zhodnotit kde clovek jazdi, ak je to vecsinou dialnica a medzimesto - diesel, ak mesto -benzin...problem vyrieseny :)
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto