SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Európania strácajú záujem o nové dieselové autá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

ani náhodou som pred mesiacom pri kúpe
nového auta nerozmýšlal o benzíne. Len pako si kúpi benzín,tankuje za 1,15 Eur a viac, pri spotrebe 8 l / 100 km. Aargument, že diesle sú drahšie pri kúpe nie je pravda. Treba si len počkať na akciu a diesel s automatom a inými vychytávkami ako fullled,atď je lacnejší ako benzín bez akcie. Potom je varianta 2. Benzín motorizácia 1,prd s turbom a cca 84 zdochlinami. Spotreba ujde, ale treba sa toho vraku po 3 rokoch radšej zbaviť,lebo po 4tom bude na odpis.
Joker BA
sak ano Mazda, ale to je asi jedina, opyta sa majitela passatu s 1.8tsi, pripadne akekolvek ine auto strednej triedy s benzinom...a v podobnom diesly s podobnym vykonom das v pohode okolo 5l ale stale samozrejme plati ze treba zhodnotit kde clovek jazdi, ak je to vecsinou dialnica a medzimesto - diesel, ak mesto -benzin...problem vyrieseny :)
fenixto
<< < 1 2 3 4 5 > >>

 

Teraz mam diesel (2.2l; 180k) a nedostanem sa na tej istej trase pod dlhodoby priemer 5.7l i ked je pravda, ze na dialnici to vie jazdit hlboko pod 5l.
Skutocnost je taka, ze spotrebu prilis neriesim - radsej budem rozmyslat kde tych par eur zarobim a nie kde ich usetrim (a zatial to chvalabohu funguje dobre) :-)
 

 

1) Dizle su drahe.
2) Drahsie sa opravuju
3) Viac sa kazia.

Nie si nahodou pako, ked jazdis drahsie, namiesto toho aby si si kupil LPG?
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Vidíš to, ja som zasa ani náhodou nikdy neuvažoval nad kúpou dízla. Je mi jedno, že to má o liter nižšiu spotrebu - je to hlučné, zadymené... otrasné keď ide okolo mňa auto a hučí. Autá by mali byť tiché. Najlepšie je nechať naštartovaný ten traktor na ulici polhodinu nech každý počuje.

Mám benzín a vychutnávam si to ticho. A spotreba je nízka keď chcem :-)
 

to mas v tom aute

dost slabe odhlucnenie ked pocujes ruchy zvonka...
 

 

Lebo ty jazdíš od narodenia v aute, trkvas! A čo chodci, deti na ulici, možno aj tvoje. To ti nevadí, že zbytočne dýchajú rakovinotvorné oxidy dusíka, ktoré dýchaš mimochodom aj ty v aute? Je jedno, že výfuk máš vzadu, lebo aj pred tebou idú smradľavé traktory od VAG a ostatných európskych podobných podvodníčkov.

Diesel áno, ale v aute, ktoré sa plánuje používať väčšinovo mimo mesta a po diaľniciach. Európska idiocia však bola kupovať auto s dieslovým smradom pod kapotou aj na väčšinové jazdenie po meste. Dúfam, že zvrat v podiele predaja v prospech benzínových verzií je trvalý, aj keď my na Slovensku sa máme na čo tešiť. Západoeurópania sa toho budú vo veľkom zbavovať, no a kde tie smrady podvodnícke skončia? No vo východnej Európe. Už nebudeme počúvať o smogu len z Paríža, Londýna, Bruselu... Ten smog logicky stúpne u nás.
 

re:

avensis benzin 100-110kw, benzin priemer 8.19l, diesel 6.79
..
http://www.spritmonitor.de/de/...
..
nech je rozdiel v cene benzin / nafta 20 centov, pri rocnom najazne 20tis km = cca 600 eur. to je cena rozvodov bez vymeny, polovicka dvojhmotaka, jeden a pol vstreku, kusocek dpf-ka :) ... treba este pokracovat ?
 

 

a ako casto musis menit rozvody? ja som ich menil pri 120 000 km, to znamena 600 eur krat 6 = 3600 eur.
 

1/3

V8 or nothing ;-)
 
Hodnoť

 

Je to úplne pochopiteľné. Pri autách na dlhé trasy diesel chápem, ale po meste je to hlúposť. Na krátke trasy diesel na benzín jednoducho nemá z veľa dôvodov. Obľuba dieselov je z nieakého zvláštneho dôvodu len v Európe.
Všade inde suverénne dominuje benzín, dnes už aj hybridy, elektro. A emisné škandály ukázali aj škodlivosť dieselov voči životnému prostrediu. O podvodoch z ich spotrebou radšwj pomlčím. Stačí sledovať médiá.
 

 

podvody skor pocituju asi ludia s benzinom, lebo ten je nachylnejsie na styl jazdy...na diesli je rozdiel medzi defenzívnou a sviznou jazdou pri 2.0 motore max 2 litre...pri benzije dobry sofer s lahkou nohou da aj za slubovanych 5,5l a ked tomu stupi tak kludne aj za 10...to si myslim, ze je rozdiel.

ekologicky aspekt neviem uplne posudit...je pravda, ze z dieslu ide viac sadzi (vsimol som si to aj pri modernych, ze stale dost dymia)...ale to tiez zalezi od sofera...ked vytaca studeny motor tak jasne, ze to dymi

len aby to nebolo s tou ekológiou take americke...diesel co zere 5l a ma emisie130g/km(tolko mam na starom diesli)...a kolko musi mat emisii taka ich bezne auto so spotrebou 15l??? napríklad taky chevrolet camaro ich ma 304g/km

http://www.nextgreencar.com/vi...
 

 

Sadze, ktore vidis su najmensi problem. Skutocne skodlive su sadze ktore nevidis (mikrocastice). Tie ale produkuju aj priamovstekove benziny. A potom su tu este oxidy dusika (NOx). To je najvacsi problem dieslov.
 

 

musim povedat pravdu, ze neviem ake su realne hrozby z emisii NOx (o tom su vlastne vsetky tie emisne kauzy)...ale co mam vedomost, tak prave mikrocastici zo sadzi sa usadzuju v organizme, kde sa dostavaju az do krvy...

ja tiez nie som zastancom jazdenia dieslov v mestach...zijem v meste v ktorom premava MHD, takze po meste vyuzivam tu...a jednoznacne som za to aby vo vecsich mestach bola regulovana doprava, kludne aj na zaklade emisii...aspon by bola MHD rychlejsia, vzduch cistejsi, bol by priestor pre cyklistov...no same vyhody vidim...tiez nerozumiem ludom co sa stoj co stoj musia odviezt autom do centra...potom nevedia zaparkovat...

auto vyuzivam na dlhsie trate cca 200+ km...cize tam je ten diesel rentabilny a myslim si, ze aj ekologickejsi, lebo emisie pri zohriatom motore su rapidne nizsie...a dieslovy motor je efektivnejsi (preto ma nizsiu spotrebu) ako benzinovy...btw. jazdit v zime v dieslovom aute po meste je masochizmus...nekuri, pokial si nepustite klimu, alebo nevarite nadobicko na vyhrievaných sedacka...a ten smrad je fakt neznesitelny...
 
Hodnoť

no mozno

strácajú záujem, pretoze uz ich majú.
 

Presne to ma napadlo

Kazdy kto chcel mat diesel, tak ho ma... a je s nim spokojny, tak nepotrebuje po 100tkm kupovat nove auto... :)
 
Hodnoť

 

Aj tu by to tak bolo, keby Fico neznevýhodnil vyššou spotrebnou daňou benzínové autá. Po skúsenostiach s nafťákom v meste už nikdy viac! Stačí ísť za starým nafťákom, okamžite zatváram ventiláciu, minimálne polovica áut jazdí bez fitra DPF a zamoruje nás rakovinnými výparmi.
 

Coze?

To naozaj v tom nasom vidlakistane su benziny znevyhodnene danou??? Paneboze!

Rad by som vedel preco. Opacne by som to este pochopil, keby na diesle bola uvalena nejaka vyssia "eko dan", ale preco su znevyhodnene benziny? Mali by to spravit opacne. Akurat dat nejaku vynimku nakladakom, dodavkam a dalsim uzitkovym autam. Ale nie take, ze si chmulo da do vnutra X5-ky mriezku a uz je to dodavka :)
A hadam najviac dieslov si kupuju prave ti bohatsi, vacsinou 3-litre v Audinach, BMW, Medakoch. Celkom by ma zaujimalo, ci by ich kupovali aj nadalej keby sa teda ta situacia prehodila tak, ze zvyhodneny by bol benzin.

Nie som si teraz uplne isty, ale myslim, ze aj v krajinach ako Svajciarsko alebo Japonsko su zvyhodnene práve benzinaky, nie diesle. Prave v tych krajinach, kde im zalezi na cistote prirody a ovzdusia. Zeby vedeli preco nechcu diesle? Len Smer Asociálna-Dežokracia to furt akosi nechape a palivo pre uzitkove auta a tazke stroje sa aj nadalej tesi obrovskej oblube v osobakoch, lebo je z nepochopitelnych pricin zvyhodnovane. Su azda ti nasi ludoopi este stale taki pribrzdeni, ze vsetko odvodzuju od emisii CO2, ktore ma diesel nizsie?
 
Hodnoť

 

V porovnani s turbobenzinmi ostala dieslom uz len ta spotreba umocnena u nas este inou danou. Inak je benzinovy mootr vo vsetkom lepsi: zivsi, tichsi, kultivovanejsi, lahsi a zabavnejsi. Navyse aj lacnejsi.
Mam sluzobny Golf 2,0 TDI 150k (lebo car policy) a sukromne Leon 1,4 TSI 140k. Leon je ovela zabavnejsi. Prave vdaka motoru.
 

Iny pohlad

Ono iny pohlad ma firma a iny sukromnik, ja osobne som si do firmy tez kupil disel a dovod okrem ineho ako dlhe jazdy mimo mesto co robim bola papierova spotreba, kde mam pri Lagune 2,0dCi a automate na papieri 5,7L a tu viem aj dosiahnut. Ked Tam benzin ma papierovo 6L tak jazdim realne za 7,5 a do nakladov dam len to papierove, takze firme to za par rokov a par 100tis km moze spravit slusny rozdiel. Sukromne mame doma tiez atmo benzin do mesta:)
 

 

Cize vyhodou je iba spotreba. Pre niekoho je to samozrejme rozhodujuci faktor.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto