Ono iny pohlad ma firma a iny sukromnik, ja osobne som si do firmy tez kupil disel a dovod okrem ineho ako dlhe jazdy mimo mesto co robim bola papierova spotreba, kde mam pri Lagune 2,0dCi a automate na papieri 5,7L a tu viem aj dosiahnut. Ked Tam benzin ma papierovo 6L tak jazdim realne za 7,5 a do nakladov dam len to papierove, takze firme to za par rokov a par 100tis km moze spravit slusny rozdiel. Sukromne mame doma tiez atmo benzin do mesta:)
SchilcherJunker
Cize vyhodou je iba spotreba. Pre niekoho je to samozrejme rozhodujuci faktor.
Samozrejme hlavna vec je spotreba, to je top naklad nad vsetko ostatne pri aute.Pri novom aute ine ako firma nezvazujem, na to mam 5 rokov zaruku... Ked porovnam Turbo diesel a atmo benzin rovnakeho objemu a vykonu, isto sa da povedat vyhoda je aj krutak, na atmo treba radit a radit... Turbo benzin uz tuto nevyhodu nema az taku markantnu, este aj lepsie ide odspodu, otazka je spolahlivost, benzinove turbo toci obrovske otacky a teploty takze napr. ked obchodnik neupozorni pri predaji ze treba dochladzovat, ovela viac ako diesel podla mna tak to turbicko odidde a je po srande. Ja tvrdim kazdy si ma kupit auto na co ho potrebuje a pred tym aj troska porozmyslat ako sa nechat zlakat na daku akciu.zlavu.
Ono s tym dochladzovanim je to tiez taka pololegenda. Ano, ked ides po dialnici 140 a nasledne zajdes na pumpu, tak je dobre necjat motor este chvilu bezat. Ale inak to nie nevyhnutne. Pekny serial o problematike turbomotorov je tu:
Papierova spotreba na tvojej Lagune este nebola taka nerealna, ako uvadzaju pri sucasnych diesloch. Napr. taky Talisman ma pri svojich diesloch uvadzanu spotrebu 3,6 - 4,4 :)
maju diesle uvadzanu papierovu spotrebu nizsiu, nez skutocnu. A naopak benziny, cim vyssi objem, tym vyssiu spotrebu na papieri oproti realnej. Popozeraj skusenosti vodicov z consumer reports. Napr. Jaguar 2.7 diesel, skutocna spotreba vyssia nez papierova. 3.0 benzin spotreba nizsia nez papierova. 4.2 V8 benzin, spotreba vyrazne nizsia nez papierova. Niekedy mi to az pripada, ako keby chceli ludi naschval odradit od kupy benzinu a cim vacsi benzin tym horsiu spotrebu mu napisu na papieri. Neviem ci v tom ma svoje spinave paprce Brusel alebo kto...
Neznasam tie otrasne drnkotajuce zvuky dieslovych aut a ceirne mraky dymu pri kazdom zrychleni, ktore idu z vyfukov dieslaka. A uz ani nehovorim, ze ma stve, ze tie dieslove smrady clovek musi dychat.
mraky dymu, su asi preto, lebo pan si kupil za posledne peniaze jazdeny VW passat, ci Golf 4x stoceny s vyjazdenym motorom bez DPF filtra... ja ked si kupim diezel novy, tak ziaden mracik neuvidis...
prvorade by sa mal zakazat dovoz aut starsich ako 10 rokov...
Mali by robit nahmatkove kontroly starsich dieslakov na cestach a ak nema v poriadku emisie pokuta! Nemam nic proti dieselom ale niektory vazne museli mat znamosti aby presli emisne kontroly !
Bolo by dobre dat do tabulky ako sa zvysil podiel hybridov, plug-in hybridov a elektrto aut. Nie je to naohodu prave ta ista cast ako sa stracaju diesle? Obcas ked je dobra akcia napr na Auris tak za cenu dieslu je hybrid, ktory ma v meste ovela lepisu spotrebu a mimo mesto je to tiez OK... V mnohych krajinach maju dotacie a su zvihodnene v BUS pruhoch a pod, takze s avcelku kupuju...
Nemôže súdiť, nežijem v EU, ale v štátoch si dieselove autíčko kupuje málokto. Chápem, že cena palív k platom je nepomerne nižšia ako u vas, ale tu je dieselové auto zbytočne drahé a kupujú si ich skôr Európania zo zvyku. Ja mám v8 5.3 a plna nádrž má stojí okolo 50$. Auto som kúpil dvojročné a má už 9 rokov. Najazdil som na ňom cca 200 000km a opravy iba minimálne. Mám ale známych, Slováci a majú doma 3 autá na diesel. Prečo? Lebo sú Slováci ;)
Osobne viac inklinujem k benzínu a ak si to budem mocť dovoliť, tak rad kúpim plnú elektrinu a napájať budem zadarmo zo dolárov na dome. Diese je pre mna stále vízia klepkajuceho smradľavého autá, čo v zime neštartuje, lebo má zamrznuté naftu ;)
Stačí zobrať pero a papier a zrátať VŠETKY náklady na auto. Keď má auto prevahu jázd v meste tak sa diesel neoplatí. A to nehovorím o čistote ovzdušia a smrade. A neoperujte prosím papierovou spotrebou, to je blbosť. Spotreba je hlavne o spôsobe jazdy. Mal som aj smradlavé autá a stále v zime spomínam na jazdu po meste s nezohriatym autom.
Nie ďakujem. Dúfam, že počet dízlov bude klesať rapídne. Prečo by som ja mal znášať ten hluk a smrad na ulici keď ide auto okolo mňa? Ja keď idem na benzíne tak to ide ticho a nikoho neotravujem.
Diesel dostal v poslednom case zopar ran: Celkovo nizsie ceny pohonnych hmot. Nizsia spotreba novych benzinovych motorov. Blbe filtre,dvojhmotove zotrvacniky a dieselgate znechutili vodicov.
Nižšia stredná trieda, 30% mesto, 70% diaľnica, žena jazdí predpisovo na tempomat, s benzínovým motorom pri polovičnom obsadení priemerná podľa pp 6,3 podľa tankovania 6,5. Iba úchyl a nahluchlý si môže kúpiť dízlový motor. Ročne nabehá cca 18k km. Auto vlastné, pol roka staré.
mal som diesel 2.0tdi 110kw v golfe VII, teraz mam 1.4TSI 110kw...rozdiel v spotrebe na rovnakej trase, za rovnakeho pocasia, rovnakym stylom je rovnaka, neratam decilitre....
Samozrejme golf s lahsim a benzinovym motorom je ovela tichsi, kultivovanejsi, ide lepsie, auto je citelne lahsie ovladatelne + stalo o 2500e menej ako dieselova verzia s rovnakym vykonom.
Diesel mal nizsiu spotrebu na dialnici asi o 1l mimo mesto a mesto rovnako ako 1,4tsi.
Viac by som uz diesel nechcel, iba ako pracovny nastroj na dialnice ale po meste jednoznacne by som znova bral 1.4tsi, a kedze je to EA211 (novsia generacia) nema ziadne problemy, nezerie olej ale netrha nic a to od 5000km auto dostava sem tam palbu 6500ot.
Ano
Ked porovnam Turbo diesel a atmo benzin rovnakeho objemu a vykonu, isto sa da povedat vyhoda je aj krutak, na atmo treba radit a radit... Turbo benzin uz tuto nevyhodu nema az taku markantnu, este aj lepsie ide odspodu, otazka je spolahlivost, benzinove turbo toci obrovske otacky a teploty takze napr. ked obchodnik neupozorni pri predaji ze treba dochladzovat, ovela viac ako diesel podla mna tak to turbicko odidde a je po srande. Ja tvrdim kazdy si ma kupit auto na co ho potrebuje a pred tym aj troska porozmyslat ako sa nechat zlakat na daku akciu.zlavu.
Pekny serial o problematike turbomotorov je tu:
http://dfens-cz.com/turbobenzi...
Vo vseobecnosti