SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mercedes vybaví benzínové motory filtrom pevných častíc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Vyborne!

Dalsie k*rvitko do benzinu.
O par rokov uz clovek bude mat problem kupit nejaku jazdenku, v ktorej by sa nezacalo vsetko doj*bavat po par mesiacoch.
 

true, true..

podľa mňa ho tam dali úplne naschvál, bez nevyvrátiteľného argumentu.
bubáčiky za servis sú veľké lákadlo..
ako by to vypadalo, keby si si kúpil auto a 10 rokov s ním nešiel do servisu?!
...
čo sa emisií týka.. tu sa ideme rozdrapiť akí sme pápežskejší než pápež..
a človek potom na STK vidí vedľa seba Aviu a pýta sa pracovníka
"ako je to možné, že niečo takéto prejde"
a on vám odpovie
"oni majú iné normy"
no prepáčte ale dop;č; s takým dvojitým metrom..
o veľkých lodiach ani nehovorím..
 

 

No neda sa popriet ze dnesne automobilky sa snazia pchat do aut veci ktore ta nutia ist nielen do servisu ale minimalne do servisu ich znacky. Trebars matka ma v aute TPMS ale byva v mensom krajskom meste. No vymen pneumatiky na takom aute. V meste niet jedineho servisu co by vedel vymenit pneumatiky na takom aute. Podujal sa na to miestny frajer a rovno od neho pokracovala do 50 km vzdialeneho krajskeho mesta kde je original servis za neustaleho upozornovania ze ma okamzite odstavit auto a skontrolovat tlak v pneumatikach. Cize dnes musis este aj pneumatiky menit v servise kde su na to vybaveny idealne v originalnom.
 

 

*v mensom okresnom meste
 

 

Kazdy normalny pneuservis vymeni bezne pneumatiky so senzormi tlaku, len ich je na to potrebne upozornit.
 

 

Aj ta chapem, z mikro hladiska. Z globalneho ale vyroba noveho auta zasere zem ovela viac ako ta nafta, benzin co spali ta stara krasna.
Cize ked chce pomoct planete jazdi na starych srotoch:). Ked len sebe, jazdi na novych:)
 

Inak je zaujimave,

ze zdegenerovani EU byrokrati vo velkom nepropaguju veganstvo alebo aspon vegetarianstvo.

Pretoze oni su totalne pokakani z CO2 a sklenikovych plynov. Tych sa vsak este viac vytvara chovom dobytka v obrovskych mnozstvach. Na vyrobu 1 kg hovadzieho masa sa spotrebuje velmi vela plochy, obilia, vody a energie. Ale kedze drviva vacsina tych pupkatych byrokratov nie je vegetarianmi, tak to akosi nevadi. Hlavne ze sa zavadzaju coraz nezmyselnejsie normy pre auta. No co uz, EU bude rozkazovat aj fyzikalnym zakonom, ze maju fungovat inak, lebo dostanu pokutu.
 

 

preboha, take veci nehovor nahlas :D ti debilkovia si to precitaju a dostanu napad ze sa to musi hned napravit...
 

 

Však tie nemecké turbobenzíny sú už teraz dostatočne prek*rvítkované. DPF už toho veľa nepokazí. Ja radšej atmosféru teda. Nie tie Euro - Dementi - Turboprdítka.
 

 

Jéj, tie ružové demencia reklamy sú stále aktívne ^.^
 
Hodnoť

 

Ak su pevne castice tie cierne sadze co vychadzaju z dizla, tak som este nevidel benzin z ktoreho by nieco take vychadzalo. A ak to ma byt 10x viac, tak by to teda malo byt kua vidiet.
 

no

To su nanocastice, ktore volnym okom nevidis a su take male, ze prechadzaju cez steny buniek a usadzaju sa v nich. Tie väcsie sadze, ktore vidis vychadzat z dieselov su v skutocnosti menej skodlive, lebo sa zachytia v dychacich cestach a plucach a ciastocne sa dokazu vylucit sekretom a pod.
Ten problem s mikrocasticani maju hlavne preplnane motory s priamym vstrekovanim. A to aj benzinove. Benzinaky su sice o cosi cistejsie, ale diesle s DPF uz je na tom lepsie ako preplnany bennzin bez filtra pevnych castic.
 

S tym, ze benzinaky su cosi cistejsie

nemas uplne pravdu, len na benzine je to zakernejsie v tom, ze to nevidis tak ako na vylagrovanom diesli s rozhadznou vahou vzduchu, co ked da plny kotol, tak zadymi ako V3S. Benzin zadymi rovnako, len to nie je tak vidiet.
 

No ale je tam toho viac,

napr. oxidy dusika (NOx), tie su najhorsie co sa tyka skodlivosti a diesel ich produkuje ovela viac nez benzin. Hoci diesle splnajuce najnovsie normy, kde sa uz pridava mocovina, tam tych NOx uz je len trochu viac ako u benzinov, cize uz nie tak vyrazne. Ale diesel je aj tak menej eko. Pripada mi to aj logicke kedze sa spaluju tazsie uhlovodiky nez u benzinu.
 

diesel je aj tak menej ako

mam diesel s euro 6, ktory ma CO2 pod 100 (menej ako akykolvek benzin) + vstrekovanie mocoviny na eliminaciu NOx + samozrejme filter pevnych castic. Moderne diesle su ekologickejsie ako benziny, ktorych vyvoj skoncil 30 rokov dozadu pri zmene karburatora na vstrekovanie a odvtedy nic nove.
 

 

"mam diesel s euro 6, ktory ma CO2 pod 100"

A s akou dlhodobou spotrebou jazdis? Tou realnou, nie tym liter-hore-dole odhadom z palubneho pocitaca a nie tym klamstvom v normach. Trebars data zo spritmonitoa z metrologicky overenych cerpacich stanic (odmyslime si JZD Horna Dolna, kde to leje pancovanu naftu meranu v nahodnych jednotkach).

CO2 je priamo umerne spalenemu palivu. Ak nejazdis za realnych 3,8 l/100 km a menej, tak emisie CO2 pod 100 g/km proste nemas.


"(menej ako akykolvek benzin)"

TwinAir? EcoBoost? Este aj blba neoturbena 1.0 MPI od koncernu su pod 100.


"vstrekovanie mocoviny na eliminaciu NOx + samozrejme filter pevnych castic. Moderne diesle su ekologickejsie ako benziny, ktorych vyvoj skoncil 30 rokov "

Toto je hlaska typu: "mam tuto super hi-tech piecku na mazut zmiesany s hnedym uhlim a vlhkym drevom, mam tam dva kominove filtre vymienane kazdy mesiac, carbon capture do podzemneho uloziska a zasadil som hektar lesa, vyvoj plynovych kotlov ustal pred 30 rokmi!".

Totiz ten benzin odkedy ma vstrek a lambdu uz 30 rokov nikdy ziadne NOx ani PM neprodukoval a obisiel sa bez mocoviny a DFP, takze argumentovat, ze ked ma diesel mocovinu a DFP, tak je automaticky ekologickejsi, je nezmysel.
 

 

O spotrebe auta som sa vyjadroval, aj aka je realna dlhodoba spotreba, pozri si prispevky od mna, je to asi mesiac dozadu.

Na ostatne nema zmysel reagovat, lebo nie je na co. Argumenty nemas, len pises blbosti.
 

Nepise blbosti,

naozaj ta "eliminacia" NOx je to, ze sa len znizila oproti starsim dieslom a viac sa priblizila k benzinom, ktore tie NOx stale maju nizsie, nez diesel s mocovinou alebo akymikolvek inymi vykalmi.

Inak CO2 emisie su mi pravdupovediac uplne u r*ti. To je ten isty plyn, co vydychujeme z pluc, ved vies... Na rozdiel od NOx, ktore by ta zabili. Navyse globalne oteplovanie obmedzovanim CO2 z aut nezastavia. Jednak auta prispievaju relativne malym mnozstvom v porovnani s tovarnami a velkochovmi dobytka (+ pestovanie krmiva pre tie kravy, atd.) a jednak to oteplovanie je najviac sposobene zmenou aktivity Slnka, s cim nasi mili EU hlupaci nespravia absolutne nic.
 

 

Ad spotreba:

Sorry, nie som PZ SR, aby som po "zastaveni" (teda precitani nahodneho prispevku) vykonaval lustraciu v databazach (teda cital prispevky mesiac dozadu, ci si tam nahodou nespominal spotrebu).

Ale pozrel som. Pises, ze mas od kupy na palubaku 5,2 l/100 km a ze to podla tankovania/dojazdu plus-minus sedi.

Potom zdaleka nemas emisie CO2 pod 100 g/km, ktore vychvalujes vo svojom prispevku, mas emisie CO2 tesne nad 135 g/km. Pre info, kedze nafta ma v litri viac energie lebo obsahuje tazsie uhlovodiky a teda celkovo zo spalenia litra nafty vznikne viac CO2, tychto tvojich 135 g/km pri spotrebe 5,2 l/100 km vypusti benzin pri spotrebe cca 5,8 l/100 km.


Ad "argumenty nemam" a len "pisem blbosti":

Naozaj? Ty zabijes, ze tvojich 100 g CO2/km je menej nez akykolvek benzin.

a) Dam ti priklad TROCH konkretnych benzinovych motorov (TwinAir, EcoBoost, VW 1.0 MPI), ktore pod 100 maju (aspon papierovo, rovnako ako tvoj diesel).

b) Sam sa v starsich prispevkoch priznas, ze mas vyssiu spotrebu, ergo vypustas o tretinu viac CO2 nez tych tvojich zazracnych 100 g/km.


Co z toho su blbosti? Konkretne:

1.) Pri stechiometrickom spalovani benzinu v motore s nepriamym vstrekom, lambdou a katalyzatorom nevznika ovela ovela menej NOx a mikroPM?

2.) Konkretne motory (TwinAir, EcoBoost, 1.0 MPI) nemaju normovane menej ako 100 g/km?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto