SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Víťazom ankety Motor roka 2016 je osemvalec z Ferrari (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

zaujimavy vyvoj, vsetko oturbit, dufam ze aj do motorceka ostrekovacov pribudne nejake to turbicko... uz mi to pripada ako jadra v procakoch...

tusim bmw uz dokonca spravilo 4turbovy motor
 

 

pidi wankel je na napinaku bezpecnostnych pasov :) aspon u vw a podobnych
 

mam

auta so vsetkymi spominanymi motormi v clanku .. vsetky su dobre :)

:)))
 

 

turbo proste zvysuje efektivitu motora... je logicke ze sa postupne presadilo ..
 

"uz mi to pripada ako jadra v procakoch"

Turbo skôr pripomína pipelining. Aj motory sú však zrelé na superskalárne out-of-order vykonávanie.
 
Hodnoť

 

6.3 litrovy V13 motor... Pobavilo :)
 
Hodnoť

to tu bude

zasa kopec nostalgie, nareku a skripanie ziubami za ''starymi dobrymi atmosferami'':-)

Hold ale pokrok zastavit nejde. Vdaka preplnanym benzinovym motorom sa zmensuje rozdiel medzi dieselovymi a benzinovymi motormi. Este nedavno to bol priepastny rozdiel, dnes uz moderny preplnany benzinovy motor dokaze konkurovat dieslom skoro vo vsetkych parametroch.

Ale aby si mohol zakaznik vybrat slobodne a porovnat si vyhody a nevyhody oboch variant, mali by byt v ponuke oba typy motorov - teda pokial je to ekonomicky unosne. Ale ako v minulosti vytlacili preplnane dieselove motory z trhu hladke diesle, caka nas asi podobny scenar aj pri benzinovych motoroch.
 

 

Pre teba je urcite pokrok aj elektricky posilnovac riadenia ze :) Som zvedavy, ci tie turbomotorceky najazdia bez vacsej poruchy pol miliona kilometrov ako tie stare dobre atmosfery... Ani neho orim o nemerayelnych vlastnostiach motora. Nie kazdy sa na ro pozera len z pohladu meratelnych velicin...
Ale dobre si napisal. Ked budu v ponuke rurbo aj atmo motory, kazdy si vybere...
 

 

Ja by som netvrdil, že sa zmenšuje rozdiel.Diesel stále vyhráva:
-drahší servis
-smradľavejší
--ťažší
-hlučnejší
-viacej škodlivín
-drahší pri kúpe
-nevhodný do mesta
-len na dlhé trasy
-nutnosť turba(nie každému vyhovuje)
 

ako si prisiel napriklad

na ten drahsi servis. Ja som platil posledne za servisnu prehliadku B s vymenou oleja 141euro. A to priamo v ''medvedom brlohu'':-) Mimochodo ziadne extra dieselove naklady. Menit olej, filtre a popripade rozvodovy remen musis menit na kazdom motore. Dokonca aj celozivotnu rozvodovu retaz musis vymenit casom aj v Medvedovi, alebo v BMW. Aj tam dokaze retaz preskocit, alebo sa roztrhnut. Nie len pri popularnom koncerne.

Novy diesel nie je rozhodne smradlavejsi ako novy benzin

Ano, diesel je tazsi, ale vacsinou mozes tahat aj tazsi prives a vo vacsine pripadov vydrzi dlhsie a mozes ho viacej zatazovat.

Nove diesle nie su vobec hlucnejsie. Dokonca uz aj na volnobeh vo vnutri auta. A uz vobec nie pri jazde. Stale ale diesel poznas mimo auta, co mi v aute vobec nevadi.

NOx vypusta viacej, ale zbytok je lepsi, lebo ma realne nizsiu spotrebu. Zaroven na rozdiel od benzinov nevypusta pevne castice.

Drahsi pri kupe neplati vzdy, ale ked aj, rozhodne ako jazdene auto ho vyhodnejsie a lahsie predas.

Nevhodny do mesta. Do mesta nie je vhodne ziadne auto so spalovacim motorom. Ale pri rozumnom zaobchadzani, nie je problem.

Len na dlhe trasy - nie je pravda, ale rovnako ako kazdemu auto so spalovacim motorom to zrovna neprospieva.

Co ti nevyhovuje na turbe? 90% vodicov mozno ani netusi, ze ho tam ma, ale citi ho:-)

Nove turbobenziny su preplnane priamovstrekove motory ako diesle. Teraz dokonca uz aj s turbami s variabilnou geometriou za ludovu cenu ( to bude este len srandy ). Pri krutaku vyssom ako 250Nm potreba dvojhmotoveho zotrvacniku tak ci tak. No a posledne uz aj filter pevnych castic. Takze suma sumarum pomaly zostava uz len rozdiel v spotrebe. Najvacsi bude asi pri dialnicnych stihackach.

Ale urcite vdaka modernym preplnanym benzinovym motorom rastie opat popularita benzinu v mensich autach.
 
Hodnoť

no veď hej

k tomu ešte filter pevných častíc, a bude to " fajn".
 
Hodnoť

 

Tak toto teda nie. Aby tam bol PSA motor a 1,4tsi nie, tak to idem rovno skocit z okna....klidek, kancel mam na prizemi.
 
Hodnoť

 

Co delate Antone Pavlovici?
Montuji 2 turba.
A neni to malo Antone Pavlovici?
 


Najčítanejšie na SME Auto