SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavský VW Up! vo verzii GTI s motorom z Golfu vytiahne 200 km/h (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

na takej malej kakacke

ist 200 km/h, to je rozum... male nestabilne... na zabitie
 

 

Ak pri tej rychlosti nabehnes na daku nerovnost, tak mas z toho vzapati aj lietadlo. Maly razvor osi a maly rozchod kolies je pri tej rychlosti na zabitie. Mozno na dakej kvalitnej Autobahn sa to da prezit, ale u nas urcite nie...
 

 

toiste plati aj o autach vyssich tried. rozdiel tam sice je ale nie az taky velky ze by ti to zachranilo zivot. aj v aute strednej alebo vyssej triedy musis mat stastie pri nehode nad 200kmh a to stastie mozes mat kludne aj v tomto malom chrobaku. vacsina nehod v rychlostiach nad 200 byva vsak tragicka a ide zvacsa o auta vyssich tried
 

ty si to nepochopil.

to auto je zrele na havariu samo o sebe. kvoli malemu razvoru kolies a celkovej aerodynamike. Pri takej rychlosti to bude mat mizernu smerovu stabilitu. Staci jeden blby pohyb volantom a letis...
Na velkom aute, limuzine, z poriadnymi koleasmi a vahou sa ti to nestane, stabilita auta je niekde uplne inde.
 

s kym cim,

s kolesami....
 

 

odkial vies aky to bude mat razvor a aerodynamiku? pisu tam ze sa bude upravovat podvozok a aerodynamika oproti sucasnemu modelu. za urcitych okolnosti to moze na ceste lepsie drzat trebars ako toyota avensis. jazdil som golfom sestvalcom so sportovym podvozkom a mal ovela lepsiu stabilitu v rychlosti nad 200kmh ako ten spominany avensis. ak to dobre upravia a prisposobia nevidim tam velky problem. a to auto nebude bezne jazdit rychlostou 200kmh ale ma to byt maximalka ktoru maju aj mnohe starsie fabie a napriek tomu jazdia
 

podla karoserie.

asi ju nebudu natahovat, ci? takze razvor kolies je dany vyrezmi v blatnikoch na kolesa. Pocitam, ze aj spodok karoserie bude rovnaky, teda uchytne body ramien, ramena a pod budu zhodne. Mozu par cm pridat na sirke, cim sa pomer sirky naprav a razvoru este zhorsi. Audi TT malo obrovsky problem vo vyssich ruchlostiach, museli pridat aerodynamicke kridlo vzadu, aby neuletelo z cesty.
Toto bude rychla krabica od topanok.
Vidim ze so volcvagenofil. S tymi sa tazko diskutuje. Golf je vacsie auto nez up.
Kto nechce nepochopi.
Ja viem ze golf je nalepsie auto na svete, ja ta chapem.
Nerozumiem, co tu pleteies Avensis. Ked chces nieco od toyoty tak zober na porovnanie s tym tvojim supergolfom GT86.
 

 

avensis som spominal lebo som s nim dost najazdil a mozem porovnavat s golfom. a takisto fabiu. jazdil som na fabii ktoramala maximalku podla technicaku 220kmh a predstav si ze to auto normalne jazdilo po cestach. ok bolo to mozno auto v triede vw pola co je asi o tridu vyssie ako up ale bolo auto seriove na 195 kolesach. a odkial vies ako budu riesit podvozok toho upu a ci nebudu robit zmeny aj na karoserii? nic take tam nepisu ze by to neplanovali. neviem zatial o aute od vw ktore by malo nejake velke problemy so stabilitou. myslis ze teraz by spravili taku chybu? posledne auto co malo takyto problem bolo tusim od mercedesu
 

 

Euroskeptik nehovoril hneďo nehodách, ale o pasívnej bezpečnosti. Vo veľkom aute máš viac možností situáciu riešiť, ako na takomto malom pr. de, lebo už len z princípu (dlhší rázvor, širší rozchod) bude veľké auto stabilnejšie. Ferrari tiež nemá šírku 2m len tak z pasie.

Cpt Obvious OFF.
 

 

:) pani to auto ma vacsi resp. rovnaky rozvor osi a rozchod kolies ako Golf MK1 :)...
 

ale tu na fore

je kopec virtualnych odbrornikov...Tak ich nechaj, nech sa vykecaju. Mimochodom porovnanie s Fabiou I, ktora sa robila aj vo verzii RS: razvor, rozchod vperdu7vzadu

Fabia I 2462 1419/1408
VW Up 2420 1428/1424

Teda Up ma o nieco mensi razvor, ale sirsi rozchod vpredu aj vzadu. A co taky Peugeot 205 GTI

2418 1382/1339

To sa museli asi vsetci pozabijat.

Ach chlapci od playstations!!!

Ale rozumiem, ak niekto presadne od playstation do skutocneho auta, konci to vascinou katastroficky. A ked niekoho este prekvapi, ze motor poskytuje nezvycajne vysoky vykon uz od nizkych otacok, divi sa potom v slohovej praci o Audi ze sa neda v zatacke preniest vykon motora na vozovku:-)
 

 

A vies ako volali P205 GTI? Widowmaker. Strasne vela ludi sa na nom pozabijalo, bolo to nebezpecne zradne auto, aj ked extremne zabavne. Mam s tym autom vlastne skusenosti, so silnejsou verziou 1,9 GTI.
Mna to neprekvapilo, ja som len v tej slohovej praci napisal, ze s tym motorom odporucam pohon 4x4, Mirko vagfanatik
 

mam pocit

ze trafena hus zagagala:-) Nie si ty uz nahodou aj v redakcii? Ma to taku kvalitu...
 

 

Ach Mirko... Tesime sa vsetci na tvoje superkvalitne recenzie. Lebo ked chces superobjektivnu recenziu na VW alebo Skodu a Audi, kde sa bude pisat ako o absolutne dokonalych a bezproblemovych autach bez jedinej chybicky, ktore su skoro zadarmo, musis ju napisat ty.
 

a mimochodom

Skoda 130RS mala tieto rozmery:

razvor: 2400mm
rozchod vpredu/vzadu. 1410mm/1366mm

Ako sa hovori: Kto sa boji, nemoze do lesa. To ze sa da auto kupit este neznamena, ze ho dokaze bezpecne soferovat kazdy.

Erik, je uplne normalne, ze plynu mozem pridat iba tolko, kolko podvozok znesie. To, ze sa niekto zabije na aute je pri 99% problem vodica, nie auta. Teda nie P205GTI robil vdovy, ale s najvacsou pravdepodobnostou element medzi sedackou a volantom.

Ked sa vyberie blbec na Nurburgring, moze to dopadnut aj takto:

https://www.youtube.com/watch?...
 

 

Mirko, Mirko... Neustale, ale neustale dokazujes, ze o sportovych, zabavnych autach a rychlej jazde sa ti anilen nesnivalo... Takze podla teba to nie je tak, ze niektore auta maju jednoducho zradnesji, nepredvidatelnejsi podvozok narocnejsi na zvladnutie ako ine auta ano ? P205 mala strasne neposedny zadok a dokazala sa dostat do pretacaveho smyku uplne necakane. Preto ho volali widowmaker podobne ako ranne 911-stky, ktore sa tymto oznacenim preslavili. Nedaleko tohoto oznacenia bolo aj prve Audi TT, na ktorom sa pozabijalo kopec ludi, pretoze tomu autu ulketel vo vysokej rychlosti zadok ani si nevedel ako. Alebo to nie je pravda a cely svet si vymysla a trepe, iba Mirko vagfanatik ma pravdu ? Alebo ako si vysvetlujes, ze na niektorych sportovych autach sa pozabijalo tolko ludi, kym na inych ani zdaleka ? Tak, ze 911skty a P205GTI si kupovali len idioti co nevedeli soferovat ? Nebud smiesny
 

Erik

ked ty si cikal do bavlnenych plienok, ja som uz mal vodicak a ked si si kreslil vlnovky do zosita, ja som mal obehane cele Alpy a samozrejme Passo Stelvio. Ale dobre, nikdy som nemal japonca a som rad. Nie som tym postihnuty:-)

Samozrejme ze je velky rozdiel medzi autami. Nie je auto ako auto. Niekde musis cakat a zasluzit si, niekde jednoducho ides. Ale aj z toho najhorsieho dostane dobry vodic celkom slusny vysledok. Napriklad Daniel Ricciardo a Suzuki Liana.

Alebo Sabine Schmitz s Transitom:

https://www.youtube.com/watch?...

Ano, prva generacia Audi TT mala problem s aerodynamikov a pri rychlosti vyssej ako 180km/h pri nahlej zmene smeru, alebo rychlosti dochadzalo k odlahceniu zadnej napravy, lebo chybal pritlak. Myslim, ze sa zabilo 5 ludi, medzi nimi aj ex rallye jazdec z DDR. TT malo podbny problem s aerodynamikou ako BMW Z8, ale so Z8 tak rychlo nikto nejazdil.

Porsche 911 bolo auto s motorom za zadnou napravou a to hovori vsetko. Kto si to neuvedomoval, doplatil na to. Dnes je uz vsetko uplne inac. Staci sa pozriet ale aky je rozchod vpredu a aky vzadu... To jednoducho prve 911tky nemali. Mimochodom podobne je na tom aj Smart. Proste eleiminacia pretacavosti.

Netvrdim, ze 911 a 205GTI si kupovali ludia, ktori nevedeli soferovat. Oni len nerespektovali danosti auta. Ako si inac vysvetlis otocene Porsche do protismeru na privadzaci na dialnicu za dazda. Niekto ignoroval jednoducho fizikalne zakony. To ze si kupis Porsche este neznamena, ze sa stanes perfektnym vodicom.

A mimochodom je daleko, ale nepomerne daleko viac vodicov, ktori su medzi zivymi. Ti snad nesoferovali zakerne Porsche 911 a 205GTI? Soferovali, ale asi s rozumom. A v tom bol rozdiel.

A rozhodne sa nechystam zhovadit ako ty nejakymi slohovymi pracami. Ale klobuk dolu pred tvojou odvahou to dat na papier Erik. Bol si rovnako odvazny ako tvoj menovec v skladbe Do it, do it...
 

 

Samozrejme, ty si mal davno vodicak a Homola este nebol na svete. Preto si neporovnatelne lepsi vodic :D Trosku sebareflexie by ti nezaskodilo... Ty sa zhovadujes slohovymi pracami v kazdej druhej diskusii.
 

ja som reagoval

na teba a nie na Mata Homolu. Neviem preco ho tu pleties. Na rozdiel od teba, za Matom je vidiet kus prace a preto si ho vazim. Ty tu len kecas:-) A skus aj nieco nove vymysliet, nie le recyklovat...potom si dost trapny Erik.

Mimochodom na Matovho otca Jara mam peknu spomienku este ked rozmyslal nad otvorenim predajne Citroenu. V hustej bratislavskej premavke mi predvadzal pasivne natacanie zadnej napravy na vtedy novom Citroene ZX.
 

 

Lebo sa tu vyvysusujes, ze mas dlhsie vodicak tak si lepsi sofer ako ja. Trapas.... A protim si vzivote nemal sportove auto ze mam pravdu... Na ringu by som ta zosmiesnil to by som sa stavil :) A to ze si nikdy nejazdil japonca pricom tu kydas na japoncov kde sa da tiez o tebe dost vypoveda. Ja som mal auta od japonskych, cez francuzke po nemecke. Mozno ojazdim za 5 rokov viac aut ako ty za cely zivot. Aj tu natacaciu zadnu napravu mi nikto nemusel predvadzat, ale mam s nou bohate vlastne skusenosti
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto