SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavský VW Up! vo verzii GTI s motorom z Golfu vytiahne 200 km/h (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Ale načo vytiahne 200, keď u nás môže ísť max. 130 km/h?
labka2
Vtip je skôr v tom, že výrobcovia takto nepriamo nabádajú na porušovanie predpisov. Veď nech si chodia aj 400 na uzavretom okruhu. Ale bolo x tragických nehôd spôsobených prekročenou rýchlosťou. A to už vtipné vonkoncom nie je.
labka2
<< < 1 2 3

 

Vyrobcovia vyrabaju univerzalne auta. Mozes s nim aj na nemecku dialnicu, kde nemas obmedzenu rychlost a mozes s nim ist aj na okruh (ktorych je v europe celkom dost).
Co je na tom nepochopitelńe?
 

 

Argument o Nemecku necitam prvy raz. Aj vtedy bol moj nazor, ze je na urovni pomocnej skoly. Akoby nebolo jasne, ze ide o "dopytovo orientovany marketing", v skutocnosti utok na najnizsie pudy s cielom zisku. Len preco na to maju doplacat nevinne obete nehod sposobenych prekrocenou rychlostou, na ktoru nepriamo nabadaju vyrobcovia? To je pre mna nepochopitelne.
 

 

A co nevinne obete infarktov? Tych je daleko viac. Tak obrat svoju snahu tymto smerom, bude to uzitocnejsie.
 

Presne tak..

kopec Tľkov v tejto diskusii nejde o motor ale,že malé auto ide 200..A čo Mini Cooper...R Clio.. A prečo nie ,ja mať prachy na takúto hračku ,tak si ju kúpim...
 

 

vtip je v tom, ze keby auto malo maximalku 130 tak by bolo nebezpecne, lebo nemas vykonovu rezervu na obiehanie, pri dnesnej hustote dopravy. Staci, ze ide jeden sviatocny vodic 70, je husta doprava a si v prdely. Takze tu neide o jazdenie v max. konstrukcnej rychlosti, ale o rezervu pre pripad nutnosti akcelerovania.
 

 

Nikde som nepisal o max. konstrukcnej rychlosti. Vykonovu rezervu moze mat, ved existuje obmedzovac. Musim ale uznat, ze sviatocni vodici su nebezpecni. Nielen bezdovodne pomalou jazdou ale aj nepredvidatelnym spravanim.
 

 

no take auto asi obmedzovac bude mat tazko, to by bol absolutny nezmysel, vsade sa davaju obmedzovace pri 220 az 250 km takze obmedzovac by som vypustil uplne. Ja pisem o konstrukcnej rychlosti, lebo je v priamej umere s vykonom auta, ak by motor auta bol konstruovany len na maximalnu rychlost 130 km tak to auto by bolo lenive pri akceleracii, mozes to vidiet napr. pri skodovkach 120 kde si potreboval na obehovanie pomaly dlzku letiskovej drahy a o tom bol moj prispevok, ze ked ma up maximalku 200 to neznamena, ze s tym niekto tolko aj bude jazdit, ale je tam predpoklad, ze mas vykonovu rezervu napr. pri obehovani, ci uz kw alebo Nm tocivy moment, kdezto pri konstrukcnej max.130 by ten agregat bol na konci z dychom ked by si si pozrel vykonnostnu krivku a proste by to vobec netahalo.
 

 

Mne je to jasné. V ére 120L bola na dialnici maximálka 110. Pri vyšších rýchlostiach nielen, že bola lenivá ale sa mi zdalo, že hádam vzlietne. Predné kolesá mala kvôli pohonu vzadu skoro vo vzduchu. Ale mal som ju rád.
 
Hodnoť

 

to zas budu titulky. pirat na vw up siel po dialnici 201 km/hod !
 

 

mozno cez obec
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME Auto