SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen sa sústredí na elektromobilitu, v Bratislave buduje montážnu halu pre Porsche (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

No a teraz...

...by sa mali v Bratislave vyrábať už aj karosérie pre Bentley Bentayaga!
 

 

Čo som počul tak Bentley ide z BA preč ešte toto leto
 

 

Fakt? Ta to som ani nevedel... Ale ono je divné prevážať karosérie z jednej časti Európy do ďalšej, možno v budúcnosti už mimo EÚ (hoc tomu veľmi neverím), nech už je to akokoľvek lacné...
 

no

Na druhej strane firma usetri investicie za stamiliony do lisovne
, zvarovne a lakovne, najmä ked sa jedna o stejnu platformu. Ide ako vzdy o prachy a kalkulaciu. Vyhra takmer vzdy najlacnejsia alternativa. Pri tak mizivych poctoch vyrabanych aut ake ma Bentley je ta kalkulacia jasna.
Tie kecy o sikovnosti Slobakov, ktori to tak super kvalitne vyrabaju karoserie su na smiech. Kto videl niekedy vyrobu karoserii, tak vie ze jedini ludia, ktori su tam nutni su upratovaci a udrzbari prip. Kvalitari ak zasbieti cervene svetlo a je nutne riesit nepovolenu odchylku.
Posledne som bol pred par mesiacmi v Audi v Neckarsulme. Sirokodaleko ani noha. Same roboty kam oko dovidi. Ked tam pracuju ludia, tak tam kde nemaju na kvalitu ziadny vyznamny vplyv.
Ono to by ani nebol ozaj dobry robustny proces ak by bol zavisly od ludskeho aspektu. Ten sa coraz viac eliminuje, lebo ludia nemozu v spolahlivosti konkurovat robotom.
 

ach

A kdeze si to pocul?
Jedine co sa na rozdiel od povodnych dohadov nepotvrdilo, ze Bentley malo svoje prve SUV kompletne skladat v BA. Karoserie sa maju vyrabat v BA aj tak. Uz len preto, ze ide o mizive pocty a neoplati sa pre to stavat novu zvaraciu linku a lakovnu v GB.
 

 

Mám známeho ktorý tam pracuje. Bentley ide na 100% preč. A z BA bude mat iba podlahu ktorá je spoločná s Q7. V UK to asi ani nebude potrebné stavať kedže by to malo ísť do DE, vraj sa tam prišli zaúčať Nemci.
A či sa im to oplatí neviem.
 

 

a nie je nahodou podlaha sucastou karoserie? vsak uz nejaky cas sa vo svete vyrabaju samonosne karoserie. asi si mal na mysli napravy s motorom. tie sa vsak montuju tesne pred nasadenim na karoseriu zvacsa namieste kde sa aj spajaju, aby sa nemuseli s kazdym podvozkom presuvat aj sablony podla ktorych sa nasadzuju na karoseriu
 

 

karoséria sa naozaj vyrába v Bratislave. od septembra minulého roka. následne sa posiela na dokončenie do britského Crewe.
 
Hodnoť

 

Zhruba pred 30 rokmi, v case mizernej kvality slovenskych aut (Skoda 1203) sa vravel taky vtip. Ze vraj aj na SK sa planuje vyroba osobnych aut. Bude to novy typ skodovky, a aby sa zvyraznil slovensky povod, bude sa volat Skoda slov.
 
Hodnoť

ak sa zacne

okrem vyroby karoserie aj finalizacia Cayenne v Bratislave, nebude to prve Porsche vyrabane mimo Nemecka, ale v poradi uz 3 model vyrabany mimo Nemecka. Prve dva modely boli Posrche Boxter a Porsche Cayman a vyrobili skoro 228.000 vozidiel vo Finskom Valmete - Valmet Automotive’s Uusikaupunki plant. Po skonceni vyroby Posrche tam produkovali Fisker Karma, ale robili sa tam aj Saaby a napriklad aj Lady Samara. Valmet sa specializuje aj na vyvoj a vyrobu kabrioletov.
 

presne tak...

...tiež ma to prekvapilo, motoristiký novinar by mal mat o tom povedomie.
 

 

áno. navyše v Bratislave sa už dnes časť produkcie Porsche montuje celá. nie je teda pravda, že všetko ide do Lipska.
rovnako, je zaujímavé, že investigatívna žurnalistika Sme sa nikdy nepýtala na prácu vo VW Košice. na ich webových stránkach je písané - Košický závod pripravuje vozidlá značky Volkswagen pre ruský trh. Svoju činnosť začal v roku 2004 - http://sk.volkswagen.sk/sk/Pod... reálne sa však v Košiciach rozoberajú autá VW na diely, aby sa vyhlo embargám voči Ruskej federácií.
 
Hodnoť

 

len aby sme ešte neplakali (od 5. minúty)
https://www.youtube.com/watch?...
 

 

no, áno... super stroje budú vyrábať super autá pre superbohatých a my ostatní budeme chudobní, nezamestnaní, hladní, chorí až všetci zomrieme.

Staněk je starý katastrofista. Ľubim ho počúvať. Je zábavný. Mali by mu spraviť na RTVS nejakú večernú reláciu - Staněkove čudácke samohovory - ťahal by v kuse od 23:30 až do Telerána.
 

 

Ak by som bol superbohatí, tak to by som si naopak radšej kúpil ručne poskladané autá od Iconu 4x4 alebo od Singeru. A sám vyrábal manufaktúrnym systémom vlastné. Ale superbohatí nikdy nebudem. :P :D Ale aj "obyčajné" limuzíny od Bentley sa stále čiastočne vyrábajú ručne - a v tomto ohľade stroje ľudí nenahradia, nie v blízkej budúcnosti - otázkou je len, či sa nezmení ľudská preferencia...
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

ak si sa rozhodol

proti Kotlebovi bojovat takymto tollingom, tak je to trapne a neucinne...
 
Hodnoť

 

otazka je čo s tolkymi autami, ved auto vam vydrží aj polmiliona kilometrov a je škoda predať auto, za ktoré ste dali pri kúpe 20 tis e, za 2€. Proste záujem o nové auta bude upadať a s tým aj naša ekonomika ktorá je na montovaní aut založena.
 


Najčítanejšie na SME Auto