SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volvo Concept Truck má o tretinu nižšiu spotrebu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Nechcem byt nejaky hnidopich, ale na obrazku teda vidim len ze odstranili spataky a oplatovali naves plus odstranili 2 tony(ok uznavam to uz je celkom fajn).
Inak staci dat do googlu aerodynamic truck a uz aj podobne tomuto realne jazdia, aerodynmicky prives nie je novinka.
 

aj pohonny retazec

Nechcem, aby to vyznelo, ze idem obhajovat sukromnu firmu, ktora na svoj vyvoj zobrala peniaze zo statneho grantu, ale to, co vidis, je len cast projektu. Dalsou, mozno este viac dolezitou bola uprava pohonneho retazca /motor, prevodovka, softver/ ... Projekt pravdepodobne sluzil skor na to, aby stat kompenzoval automobilke vyvoj technologie Euro 6, ako na to, aby priniesla nieco revolucne... A po case sa treba prezentovat, ako chvalyhodne skoncili peniaze danovych poplatnikov...
 
Hodnoť

pre pana Svancara a SME

Tento clanok mal byt oznaceny ako inzercia. Inak ide o porusenie zakona. Vy tu Volvu robite reklamu! Kedze.to nie je oficialne oznacene ako inzercia tak musel niekto dostat za tento clanok uplatok.

ak tento prispevok spravca vymaze az.potom sa do toho obujem!

mimochodom vsetky znacky nakladiakov uz davno maju tuto studiovu novinku na svete.

tak co pan autor clanku?
 
Hodnoť

 

Po prvé, zníženie spotreby vôbec nemusí znamenať aj zníženie nákladov.
A po druhé, aerodynamika súpravy závisí aj od návesu / prívesu, a nie len od spätných zrkadiel ťahača.
Čiže je to skôr len také PR Volva.
 

 

znizi sa spotreba zvysia ceny paliv. zisk nepusti...
 
Hodnoť

 

Vo vseobecnosti mozem povedat, ze na celkovej spotrebe nakladnych vozidiel triedy N3 je vplyv aerodynamiky ca. 40%, vplyv valiveho trenia pneumatik ca.40% a vnutorne trenie motora ca. 15%, vsetko pri rychlosti 85km/h. Redukcia spotreby o 30% a nakladov o 40% je super vysledok, ale je to len koncept a kedze Volvo ma relativne nove vozidlo na trhu, takze predpokladam iba jeho optimalizaciu. Moze tam by vela prvkov, kt. nie su viditelne (napriklad dynamicky shutter system pred chladicom, utesnenie medzery medzi kabinou a podvozkom, oblozenie podvozku, optimalizacia motora (teply vzduch v nasavani), optimalizacia DPF a atd.)
Cela EU caka na novu smernicu o "predlzeni" kamionov, ktora bude mat vyrazny vplyv na tvar buducich vozidiel. Zial Volvo lobuje proti (udajne :-) ), kedze chce najprv "vyuzit" potencial aktualneho modelu. Podobne sa spravaju este dvaja - traja vyrobcovia. Je to normalne, logicke a pochopitelne. Je to trch, takze sa hlada konsenzus.
Podobny clanok bol pred niekolkymi dnami zverejneny v zapadnych mediach, takze predpokladam, ze odtial autor cerpal.
 
Hodnoť

Podla mna by tam mali dat

Trojvalec 1.0 Ekobúst, len ho trosku upravit, aby mal 15 turboduchadiel a 50-stupnovu prevodovku. Ekopsychopati v Bruseli by z toho mali trojdnovy orgazmus, keby nieco take videli.
 
Hodnoť

Len z tlačovej správy... s chybami

Na posúdenie dávam odkaz na pôvodný zdroj globálnej tlačovej správy Volvo Trucks ...

http://www.volvogroup.com/grou...

Autor zjavne nesleduje problematiku, inak by článok musel napísať inak. Chcem upozorniť len na jednu závažnú chybu. O cca 2 000 kg voči referenčnému nie je ľahší ťahač, ale náves!!! Len pre zaujímavosť hmotnosť samotného klasického plachtového návesu je okolo 6 500 kg...
 


Najčítanejšie na SME Auto