SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jaguar Land Rover žaluje čínsku automobilku, ktorá okopírovala dizajn ich auta (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Okopirovali ho skvele ... clovek premysla ci si neda v Cine vyrobit Maybach :)
Generalny riaditel hocktorej nadnarodnej spolocnosti by bledol zavistou :)
 

Cinska kvalita

Zarazajuce je, ze aj ked maju "k mani" hotovy original so vsetkymi technologiami, dokazu postavit repliku len v zufalo zlej kvalite, cim su tieto fake auta prakticky nepouzitelne (katastrofalne jazdne vlastnosti, ziadna pasivna bezpecnost, obrovska kazivost).
Lebo cca 2/3 ceny auta tvori jeho vyvoj a vyvoj technologii v ramcia automobilky, vyrobia suciastok a montaz je uz v podstate zanedbatelny naklad oproti vyvoju.
Problem nastane, ked komunisticka Cina bez hanby (a najmae nezavisleho sudnictva) dosiahne kvalitativnu uroven vyroby, ktora im dovoli vyrabat a predavat kopie aut skutocne za cenu malo vyssiu oproti VYROBNYM nakladom...
 

 

Skor je to otazka toho ze nestaci mat blueprint hotoveho vyrobku, ked nemas bluprint vyrobneho procesu.Tak ako napriklad u RD 180 https://en.wikipedia.org/wiki/...

"Early estimates are that it would require five or more years to replace the RD-180 on the Atlas V.
Even if the Russian government does not cut off the supply to ULA of imported RD-180 engines, the US Congress, with emerging support from the Air Force, has come around to a view that it would not be advantageous to the US government to start up a US production line to produce the RD-180."

Alebo priklad s Appolom resp. Saturn 5. Preco sa to nepostavi nanovo podla bluprintov? Jednoducho preto ze tie vedomosti su prec a stacilo by aby sa pouzili nejaky iny material a cele by sa to rozpadlo.

No a spolocny znak toho je ze okopirovat nestaci, ale podstatne je vediet myslienky na zaklade ktorych to funguje. No a tie myslienky vznikaju pocas vyskumu.
Alebo inak, myslis si ze by si spravil skusku z matematiky, ak by si si mohol zobrat so sebou knizky, a to v relevantom case, teda v takom ktory by nebol adekvatny skutocnemu studiu (ze by si na tej skuske sedel par dni ci tyzdnou)?
 

Rozumiem

ja som ale prave narazal nato - to sa v celej Cine nenajde par ludi, co su ochotni si nad tu knizku na par dni sadnut a preluskat ju?
Lebo, pochopenie knihy stoji zlomok nakladov, co jej napisanie. RD-180 a osobne auto je rozdiel.
Ale mozno mas pravdu a aj na postavenie fejku auta treba porovnatelne dobrych odbornikov. To by znamenalo - pokial nemaju porovnatelnu kvalitu, budu robit len fejky a original neohrozia a az tu kvalitu dosiahnu, bude pre nich vyhodnejsie vymysliet vlastnu automobilku, takze je to v cajku :)
 

 

Ad. Saturn V.

Samozrejme, ze aj dnes by sme vedeli taku raketu postavit, uplne jedna k jednej, vsetky postupy aj materialy su zname, tak ako aj zrucnosti a vedomosti. "Problem" je v tom, ze je to cele uz dnes strasne neefektivne.
 
Hodnoť

 

Slovensko ide cestou montážnych hál, Čína cestou kopírovania. Ktovie, čo je lepšie.
Vlastne - všetci to vieme.
 

Otazka nestoji čo je lepšie,

ale čo vieš lepšie alebo lepšie povedané čo vôbec vieš spraviť? Ak nevieš vôbec nič, tak čakáš na hotovú investíciu investora a robíš montážnika.
Ak si múdri ako pôvodný tvorca, tak kopíruješ. Kopírovanie je neporovnateľne náročnejšie, opakujem, neporovnateľne.

Čína sa už vyrovnala špičkovému svetu, vie vyrobiť všetko, pochopili podstatu všetkého, klobúk dole.
Je pravda, že niektorí čínski výrobcovia sú nedokonalí napodobňovači a stým súvisí nekvalita, ale mnohí výrobcovia robia špičkové výrobky v špičkovej kvalite a za podstatne nižšiu cenu.

My (vých. europa) jednoznačne za Čínou zaostávame, východná Európa je veľmi zaostalá, Čína sa porovnáva so záp. Europou a Amerikou, mnohé špíčkové čínske produkty putujú práve tam.
Vých. Europa len čaká na pomoc a investície vyspelých ekonomík, bez tých investícií by bol civilizačný rozdiel hrozivý, čo sa týka ekonomickej sily (skôr slaboty), boli by sme takmer na úrovni zaostalých krajín !
 

 

nie vsetko z ciny je kopia.
Napr. huawei mal za rok 2015 podanych cca 4000 patentov a vo svojej oblasti patri k svetovej spicke ... tkysto maju vlastny vyvoj procesorov a pod.

proste sa naucili robt na cudzom a teraz maju vlastne, castokrat porovnatelne s originalom.
 
Hodnoť

A Hyundai okopiroval Mazdu

Co uz...
 
Hodnoť

 

európske automobilky by sa mali spojiť a zaplatiť si v čínskych televíziách reklamu napríklad s týmto, či podobným videom. Ktorý pako by si aj potom kúpil čínske auto, ten si tú "kvalitu" zaslúži.
https://www.youtube.com/watch?...
 

 

Nechcem nijako obhajovat to Brilliance, ale preco to BMW narazilo pri ovela nizsej rychlosti ako Brilliance? To video co si sem postol nie je velmi doveryhodne...
 

a to si

ako odmeral, ze bmw narazilo pri mensej rychlosti? dokonca pri ovela mensej?
skus si to cele pozriet este raz..
 

 

To su dve rozdielne videa spojene v jedno a maju rozny framerate :D snad si nemyslis, ze burali naraz vedla seba :D
 

 

Samozrejme ze viem ze to su dve videa spojene do jedneho, podla toho ako sa na to pozeram sa mi ale zda ze maju inu rychlost a to ze konkretne Brilliance ide rychlejsie, tak ze to nie su dve videa z toho isteho testu ineho auta.
 
Hodnoť

 

Nájdi 10 rozdielov... ja už mám 8...
 
Hodnoť

Rozsudok by mal zniet

Nemali ste ho ukazovať na verejnost
 
Hodnoť

LR vs. JAG

Pozeral som sa, či tento, čo búral do Jaga, mal originál, alebo fejk:
https://www.youtube.com/watch?...

Vyzerá, že originál. Ale to je vlastne nepodstatné. Ľudom *****
 


Najčítanejšie na SME Auto