SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda: Trojvalec 1,0 TSI v Škode Octavia vyniká kultúrou chodu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

nejazdil som s týmto motorom, ale s 1.2.Romstrrom, 3 valcom a je to des, otrasný zvuk, motor treba fakt vytáčať s klímou motor treba vytáčať ešte viac, otrasné auto, a načipovaný jednoliter do oktávky je fakt sila a 3 valec, neverím tomu , že to dobre ide, Ford rieši ,,normálny" zvuk motora do reprákov :::DDD
mesa boogie
mam pocit, ze si si
pomylil rubriku s rubrikou 'sedime v krcme' Tu je porovnavacia tabulka medzi top motorizaciou Mazdy 3 sedan stvorvalec 2.0 88kW a zakladom Golfu trojvalec 1.0TSI 85kW. Ked si to pozries, mozes sa potom zacat smiat. Mimochodom ta tabulka je od parafrazovaca - najvacsieho Mazda fun tu na fore. Co potom asi robi zaklad 1.5 74kW? http://www.zeperfs.com/en/duel... Suhlasim, zivotnost motora bude pravdepodobne lepsia pri tom vacsom stvorvalci. I ked pri spravnom zaobchadzani a servisovani nemusi byt vobec rozdiel. Po Bratislave beha Roomsters 1.2TSI, ktory ma len po meste nabehane 500.000km bez zasahu do motora. Nie som zastanca tychto malych motorov, ale treba byt aspon trocha objektivny a pracovat s nameranymi hodnotami. Krcmove reci nebudu asi na mieste. Mimochodom ten trojvalec od Fordu, co da 96kW bol niekolkokrat za sebou vyhlaseny za motor roka. Ten umely zvuk dava Ford preto, aby nutil vodicov skor radit hore. Ten motor prakticky nepocujes a tak ti, co radia podla sluchu neradia. Spotreba je zavisla od sikovnosti vodica, ale nove preplnane benzinove motory dokazu byt uspornejsie ako atmosfericke. Minimalne pri rovnakej spotrebe podavaju o triedu lepsi vykon. Satci pozriet ktorykolvek porovnavaci test. BMW i8 poznas? pozri co ma pod kapotou:-)
mirocco2
nemyslim, ze zomrem sprosty. obcas urobim nejaku hlupost. teraz som dokonca urobil hned minimalne dve hluposti. jednu pri pisani textu. druhy krat, ze som to po sebe neprecital a len som ten text odpalil.. je garantovane, ze do konca zivota natropim este hodne hluposti. neviem kolko mas rokov. ale predpokladam, ze by to uz mohlo byt dost dlho, aby si mal sancu sa naucit rozoznat medzi tym, - ze niekto je sprosty a - ze bezne vzdelany clovek napise sprostost..
Jano Carpe Diem Tomorrow
<< < 1 2 3 4 5 > >>

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

biedna vyhovorka...

v tom vyroku ja jasne oznaceny subjektov akualny stav pouzitym pridavnym menom...
 

Nie si zastanca motorcekov?

Tak neviem no, ale vsade kde vidim tvoje prispevky pod clankami o nejakych trojvalcoch alebo diesloch, tak vzdy obhajujes vsetko co je downsizovane, cim lacnejsie, tym lepsie a cim viac anti-emotivne, cize pre dochodcov, tym lepsie.

Len chces byt objektivny?
Tak potom napis, ze ten 2.0 od Mazdy ma 88kW iba v okresanej verzii, aby mohli zdegenerovani bruselski hlupaci onanovat nad papierovymi hodnotami CO2. Normalne vsak ma ten motor 121 kW, cize 163 koni.
A v predoslych generaciach Mazda 3 mal motor 2.0 v najslabsej moznej verzii 110kW. Ziadnych 88kW. Vtedy este nerobili az tak priskrtene verzie pre tie bruselske h0vada.
 

budem reagovat na vsetkych

lebo nemam piano.

hetero sapiens:

Nie som obhajcom malych trojvalcovych motorov a v ziadnom clanku som ich neobhajoval pred velkymi. Ja som zastanca diesla a ten sa toci vzdy minimalne okolo 2 litrov a viac. V clankoch pod trojvalcami len reagujem na neopodstatnenu kritiku. Konstrukteri sa snazia ked uz su dotlaceni do stavby takychto motorov urobit ich aspon uzivatelsky prijatelnymi. Ked si zoberies, ze ide zvacsa o zakladnu motorizaciu, tak potom klobuk dole. Ved len nedavno sa davala do Octavie skodovacka trojloziskova 1.4 s vykonom 60 koni a teraz je tam 115 koni. Porovnavam to preto s Mazdou, lebo asi ako jedina automobilka sa drzi atmosferickych motorov. Nejde mi o kritiku Mazdy, ale o to, ze zakladny maly preplanany motor moze udelovat autu rovnaku dynamiku ako top motorizacie v Mazde 3 sedan. Tam je naozaj len 88kW verzia dvojlitra. Hatchback ponuka aj normalnu verziu tohto motora - ale to bude cenovo uz niekde uplne inde a samozrejme aj ostatne automobilky ponukaju silnejsie benzinove preplnane motory. Dnes nie je problem 300 koni z dvojlitra.

Preco to Mazda neponuka neviem. Takze som viac ako objektivny, lebo ak by Mazda ponukala silnejsiu verziu, mozes si zobrat 150 konove 1.4TSI, alebo 1.8TSI, alebo 230konove 2.0TSI.

pre Harweyko:

moze sa smiat na com chce. Tie auta nie su stavane len pre slovensky trh. Takze naozaj tu maximalku maozes aj realne vyuzit. Pruzne zrychlenie je velmi dolezity uzivatelsky parameter. Vzdy sa udava pri porovnavacich testoch. Ano, pri podradovani je zrychlenie rovnake, ale potom kde je vyhoda dvojlitroveho stvorvalcu?
Ta flexibilita bola myslena pruznost motora - teda reakcia na zosliapnutie plynoveho pedalu. Ochota zrychlovat. A rozdiel 8,6 sekundy je naozaj priepastny!!! Nie vybava. To si trocha prehnal:-)

pre Yperit:

pri oceneni Motor roka sa neriesi zivotnost motora, ale technicky pokrok, inovativnost. Tazko ohodnotit spolahlivost motora, ked je novy. Ale samozrejme tu to vsetci vedia uz dopredu. Rovnako aj anketa Auto roka neriesi spolahlivost, ale prinos auta, technicky pokrok, respektive ponuknutie niecoho specialneho pre masy...

pre Ajax:

Ano, je to hybrid, ale stale ako spalovaci motor sluzi trojvalcovy jedenapollitrovy motor. V aute za 120.000+euro!

pre Mivon - to iste co pre Harweyko

pre Dimmu Borgir:

Mazdu som pouzil len ako etalon atmosferickeho motora. Nechcel som nebodaj ponizit Mazdu. Ma vynikajuce jazdne vlastnosti a vynikajuci design. Ale novy zakladny motor 1.0TSI dokaze ponuknut rovnake dynamicke parametre ako dvojliter v Mazde 88kW - top mptorizacia pre sedan. Hatchback ponuka aj silnejsiu verziu. Ked najdem udaje, ponuknem. Ale ked si pozries pozorne tu tabulku, na okruhu mala mazda lepsi cas - co znamena, ze pri maximalnom zatazeni je ta Mazda 3 rychlejsia. Ale je to dvojliter, co by malo byt samozrejme.

no a nakoniec Erik Potkancok:

Golf pri predbiehani potrebuje na zrychlenie z 80 na 120 12 sekund a idealne by bolo podradit aj o dva stupne dolu. Mazda to dokaze za priespastnych 20,6 sekundy, teda o 8,6 sekundy dlhsi cas. To by teda mal redaktor napisat, ze neodporuca na Mazde predbiehat vobec...

Spotreba. S DSG prevodovkou ako si pisal namerali spotrebu 6,7 litra. Pre mna nepredstavitelna spotreba. To by som mal asi vtedy, keby som musel platit 800eurove pokuty. Ale dobre, je to benzin. Parafrazovac tu dal pred casom link na spritmonitor pre jeho Mazdu 2 1.5 90 koni s automatom. Ma od novosti, co si to eviduje ma priemernu spotrebu 7 l. To je mala Mazda 2...Ktore auto ma potom vyssiu spotrebu?

http://www.spritmonitor.de/en/...
 

 

Merat pruzne zrychlenie na 6 stupni urcenom na udrzovanie rychlosti na dialnici moze len masochysta a ohanat sa tym len uplny hlupak... Totalny nezmysel.
,,Vzdy sa udava pri porovnavacich testoch. Ano, pri podradovani je zrychlenie rovnake, ale potom kde je vyhoda dvojlitroveho stvorvalcu?"

Uff, toto sa naozaj potrebujes pytat, alebo sa ti nieco stalo ? Minimalne nema zvuk ako Wartburg
http://video.idnes.cz/?c=A1606...
Lepsie reakcie na plyn, linearny priebeh vykonu... A o spolahlivosti a zivotnosti sa mozeme porozpravat za nejaky cas...
To snad uz naozaj nemozes mysliet vazne, ze dvojliter nema v nicom navrch opriti litrovemu trojvalceku...
 

co sa dynamickych

merani tyka tak naozaj nema navrch. Ale ako chces inac skusat pruznost motora? Naco sa teda dava cas na dosiahnutie rychlosti 100km/h? Tiez je to zbytocne? Nie. je to dolezite na porovnavanie. Jedno je zrychlovanie s radenim, druhe bez radenia. Su motory, ktore musis drzat v otackach, aby isli, a su motory, ktore tahaju v daleko sirsom spektre otacok.

Lepsia reakcia na plyn je podla teba, ze musis dlhsie cakat skoro 9 sekund? Nebud smiesny? Linearny zatah moze mat tak dobre stavany preplanany benzinovy motor, ktory ma absolutne plochy priebeh krutiaceho momentu naprikald od 1500 do 4500 otacok. Vykon potom rastie linearne s otackami. Ale pri atmosfere, kde nie je priebeh krutiaceho momentu plochy, nemoze byt o linearnom naraste ani rec. Predsa tam dosahujem maximum krutaku az za 4000 otackami, chyti to strop a potom to klesa. Vsetko je to posunute vyssie. Teda ked nema motor otacky, logicky netaha, co je uplne normalna charakteristika klasickeho atmosferickeho motora. pokial bude mat vyrazne dlhsi zdvih ako vrtanie, bude ochotny tahat odspodu, ale vrch ma potom mrtvy. pokial bude podstvorcovy, bude sa lahsie vytacat, ale spodok bude mrtvy. JDa sa to trocha poriesit variabilnym casovanim, alebo variabilnym sacim potrubim, ale vzdy to bude zrejme viac zavisiet od geometrie motora.

Pri vyssich rychlostiach bude ta Mazda daleko hlucnejsia, lebo odhlucnenie SkyActiv Mazda.

Tu je akceleracia na tachometrovych 204km/h - cca 197 skutocnych. Sice skoro na kalendar, ale predsa sa tam dostala. A ako pisu, udrziavta dialnicne tempo 180km/h dokaze bez stresu.

http://www.autoforum.cz/prvni-...

Ale stale porovnavame novu zakladnu motorizaciu s top motorizaciou. Nie je to divne? Vsak podme teda porovnavat top s top. Zoberme 163 konovu Mazdu 3 hatchback a 230 konovy liftback Octavia a uvidime cisla.

Este raz. Nie som zastanca malych motorov. Zajazdim s dieslom za menej a este budem rychly. Ale neda mi nereagovat na tie primitivne reci. Ono potom sa clovek nemoze cudovat, ze to na Slovensku vyzera ako to vyzera, ked ludia takto verejne prezentuju svoju hlupost a nemaju s tym problem. Pre mna je Mazda najlepsia automobilka produkujuca atmosfery, ale zasa je byt lahke jednookym kralom medzi slepymi...

V oblasti preplnovanych motorov je daleko vacsia konkurencia a je to vidiet, ze automobilky sa musia ohanat, aby drzali krok. 88kW dvojlitre tu boli v pohode pred 30-40 rokmi, ale 130 konove litrove motory bezne verzu neboli. Ved si zober Fiat 125 Speciale. 1.6 DOHC 100 koni. Nadherne slapal ako hodinky...
 

 

Ty si uplne mimo, linearny priebeh od do ? A ine maju linearny priebeh od 2500 do 3000, to je tiez linearny nie ?
A preco vlastne porovnavas Octaviu s Mazdou 3 ? Lebo sa ti to hodi ?
Automobilky sa musia ohanat, aby splnali emisie v prvom rade...
Ved is kupuj tieto motorceky, ked vag pride s dvojvalcovym pollitrovym motorom a 4 turbami, to bude krasa, ze...
Veru, neprezentuj uz prosim ta svoju hlupost este takymiito dlhmi vylevmi. Ci VW ta plati od slov ? Som myslel, ze od prispevkov.
 

Potkancok

linearny = rovnomerny a najlepsie v co najsirsom pasme otacok. Taky bol naprikald motor 1.8T. Na patke dokazal rovnomerne akcelerovat zo 60 na 230.

Kde porovnavam Octaviu s Mazdou 3? Ked uz kritizujes, aspon si precitaj co kritizujes. Ta tabulka bola pre Golf 1.0TSI a pred tym som daval namerane hodnoty zo Seatu Leon ST 1.0TSI. Iba video s akceleraciou na 204km/h bolo z Octavie 1.0TSI. Snazim sa pracujem len s faktami, nie pocitmi a dojmami pri pohlade na obrazok, ako to tu prezentuje vacsina:-) Dokonca tu ludia na fore vedia z obrazku presne povedat, ktory motor kolko vydrzi:-) Takze nic, ze sa mi to hodi. Tu je teda porovnanie aj s inymi autami, samozrejme 1.0TSI je novy motor, tak je tam este aj 1.4TSI.

http://autozurnal.ta3.com/repr...

http://autozurnal.ta3.com/benz...

http://autozurnal.ta3.com/poro...

http://autozurnal.ta3.com/japo...

http://www.autozeitung.de/site...


Tu tabulku tu dal Parafrazovac, tak som si ju dovolil pouzit. Nie je moja, je jeho. On chcel ukazat ako je na tom Mazda 3 2.0 120 s pruznostou. A Mazda je etalon pre atmo motory, tak preco neporovnavat s najlepsimi. Ale nasiel som aj test Civicu s 1.8 atmo. Asi to iste, len pazravejsie. Dalsiu tabulku zo spritmonitoru tu dal tiez Parafrazovac a teraz sa certi. Najprv mi ju daval, ze aka je ta Mazda usporna a teraz tvrdi, ze to nie je objektivne. Naco to potom zverejnuje?

Takze asi tak.

A este raz. Nie som zastanca akehokolvek maleho motoru. Sam mam dva diesle. Ale nedovolim si pisat nepravdy a tak moje reakcie boli len na to, aby som poukazal, ze tie motory su sice objemom male, ale vykonom niekde uplne inde. Uz som pisal, ze dat 88kW z dvojlitra bolo bezne aj 40 rokov dozadu, ale dat 130 kono z litra veru nie!

Preco Mazda ponuka len take slabe varianty neviem. Zrejme emisie, ale na to ma predsa SkyActiv technologie. Tak tomu nerozumiem, lebo naprikald do MX5 sa dava ten 1.5 litrovy motor uz v celkom slunom vykone, rovnako nechapem, preco sa neda kupit sedan so silnejsou verziou dvojlitra a preco neexistuje Mazda MPS, ked v minulosti to bolo samozrejme. Ale to je uz problem Mazdy, nie mna.
 

 

:D Kym ty stale taras o maximalnom krutaku od do urcitych otacok, nedokazes pochopit, ze ja hovorim o niecom uplne inom. O linearnom naraste VYKONU...

Kde porovnavas M3 s Octaviou ? V celej tejto diskusii v kazdom jednom prispevku. Ak mas problem s pamatou, precitaj si ju este rau od zaciatku...

,,niesom zastanca akehokolvek maleho motoru"
Ale no taaak. Ved na autosme nic ine nerobis len vychvalujes tieto male turbomotorceky. Ked Vag pride s pollitrovym motorcekom so 4 turbami, budes prvy, ktory tu bude pisat trojstranove ody aky je ten motoruzastny pokrok :D

Mazda MPS bude a ten sedan bez 165k dvojlitra nechapem ani ja.
 

mirocco2

"88kW z dvojlitra bolo bezne aj 40 rokov dozadu, ale dat 130 kono z litra veru nie! "

Hej, ale s turbom. Nechcem ti kazit to velke nadsenie, ale natrepat do niecoho turbo a potom sa chvastat vykonom nie je ziadne umenie.
Benziny s turbom existovali uz davno, ale turbo trend potom jeden cas ustupil a vratil sa az teraz v poslednych rokoch. Uz pred viac ako dvadsat rokmi mali Impreza a Lancer turboverzie s viac nez sto konmi na liter. Postupne ich ladili az na 300 koni z 2-litra, ale obmedzovane boli na 280Ps kvoli nejakym dohodam. Audi RS2 Avant malo 315 koni z benzinu 2.2-litra. A to pred viac ako 20 rokmi. Lancia Delta HF Integrale mala cez 200 koni z 2-litra pred cca 30 rokmi. Tak neviem co si tu uneseny z toho trojvalcoveho vysavaca. Je to nieco co tu bolo uz davno, len akurat polovicna velkost a vykon a horsi zvuk a kultura vdaka chybajucemu valcu. A samozrejme viac k_rvitok, kedze emisie...
Je jasne, ze bez turba by sa ziadnych 130 koni nekonalo. Snad keby z toho spravili motorku a vytacali to do 14 000 ot., tak ano.
 

 

Skoda TSI 1.0: https://www.youtube.com/watch?...
Mazda 2 1.5: https://www.youtube.com/watch?...

Mimochodom, predbiehat na sestke moze len idiot. Za dalsie, pokial viem, tak vytrubovana prednost turbo motorov je prave spotreba. Alebo sa mylim? A ked by som chcel byt hnidopich, tak v triede Octavie je Auris. Jeho 1.6 s automatom (97kW) sa pohybuje na ~7L spotrebe (spritmonitor.de). Hybrid 5.2. Vo svetle relevantneho porovnania mi to TSI 1.0 neprijde nic extra.

A ked uz porovnavas Mazdu s Skodovkou. Som skalopevne presvedceny, ze ten podladeny dvojliter skor odhnije, nez by sa pokazil. U Skody opacne :D
 

 

hlavne krutiaci moment .spotreba je pridruzeny vysledok. vdaka turbu tam natlaci viac vzduchu, moze/nemusi tam vstrieknut o nieco viacej paliva, z toho plynu vyssie vo valci, lepsia ucinnost spalovania - tym padom ide krutiak hore a merna spotreba dole...spotreba moze byt nizsia aj s toho dovodu ze nemusi sa tolko chodit na nizsi rychlostny stupen vdaka krutiacemu...ak som pisal len pridruzeny vysledok aj ked ziadany.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

:D

No to musi byt neskutocny sofersky zazitok :D
 
Hodnoť

idem objednat tri kusy

nech mam trojliter aspon
 

 

Zober hned 4 ks. Budes mat 12 valec :-)
 

co budem preboha robit

s takym brutalnym vykonom??? :D
 

 

Na zadny naraznik priviazes lano. Dlhe aspon 15m. Aby sa babenky mali za co chytit, ked pojdes okolo :-)
 

15m sice nemam

ale mna babenky maju za co chytit neboj :D
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto