SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kia je spoľahlivejšia ako japonské aj prémiové nemecké značky, hovorí prieskum (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

lol ze prvych 90 dni. na zaklade vlastnej skusenosti: mal som prve auto japonca. uplne bezproblemove. potom som vyskusal 2 korejcov (kiu aj hyundai) ale dakujem, viac uz nevyskusam. hlavne kia - tam bolo na auto asi 7 zvolavaciek, okrem toho dalsie opravy z vlastneho vrecka. kompresor klimatizacie pokazeny 2x za jedno leto. dalise 2 auta po korejcoch boli znovu japonci a znovu bezproblemove auta. tu aj ostanem.
 

 

ale prečo to píše k úplne nesúvisiacemu (s tvojim príspevkom) článku ?
 

Nuz ked nesuvisi

tak nesuvisi
 

 

chapes ze nikto netvrdi ze kia nema poruchy. jedna sa o statistiku kto ich ma vo velkych cislach viac. inak tieto statistiky som videl rozne a mali uplne rozne vysledky. moja maza bola vo vsetkych ostatnych v prvej tretine teraz je skoro na konci.
 

 

a ty chapes ze som sa chcel podelit so svojou vlastnou skusenostou a poukazat na divnu metodiku tohto rebricka? alebo je zakazane v diskusiach pisat subjektivne nazory? je pritiahnute za vlasy zaoberat sa nejakou poruchovostou aut pocas prvhych 90 dni. lebo to budu vsetko prkotiny kotre sa odstrania v ramci zaruky. okrem toho sam clanok hovori ze su tam zahrnute aj veci, ktore nie su doslova poruchami len sa ludom nepaci ako funguju (vid lexus). mna nezaujima ci si nastavim hlasitost radia 3 klikami v menu alebo iba 2. mna zaujima ako bude moje auto fungovat po 100 tisic kilometroch a tam na zaklade vlastnej skusenosti nesiahaju korejci japoncom ani po paty.
 

 

Mozno mas akurat smolu. Ja mam po sebe dvakrat Hyundai. Accent 6 rokov bez problemov a teraz Ix35/Tucson rok. Takze je potesujuce, ze si dal svoje odporucanie, ale osobne ich beriem ako zavadzajuce...
 

 

no a co teraz? maju kvoli tebe opravovat statistiky?
 

No hej

ale kedy si mal tú Kiu? Pred 6 rokmi? Kia s vyšvihla na top miesta v posledných dvoch rokoch.

Inak by ma zaujímalo, či to dajako súvisí s kvalitou výroby na Slovensku, alebo boli tie hodnotené autá vyrobené inde.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

v com

porusil prispevok kodex diskutujuceho? Je tu este niekto cestny chlap a napise dovod. Alebo su vsetci ako Kalinak? Kde to zijeme?
 
Hodnoť

 

mal som sportage 3 roky cca 110000km a absolutne nic co u dnesnej mojej idicko britskej premiovky neplati
 

 

za chvíľu sa tvoja britská prémiovka začne vyrábať na Slovensku a bude to lepšie..
 

 

zase to nie je take zle vsetko je ok len to ze sportage 3 roky totalne bez chyby a angloind jednu mal prvy rok
 
Hodnoť

statistiky

mna by zaujimalo kto tie statistiky robil a ako sa dopracoval k datam, ktore do nich zadaval. ja ked som mal poruchu na novom aute, siel som do servisu, kde zavadu odstranili a niekde som do nijakych statistik nic nezadaval. jediny kto o probleme vedel som bol ja a zarucny servis vyrobcu. a pochybujem ze bude servis odosielat do takychto statistik naozaj pravdive udaje...
 

 

servis je tiez plateny na ukony. Takze si tu poruchu vyuctuje vyrobcovi. Take, ze servis ti to opravil auto bez toho, aby o tom niekto nevedel okrem teba a servisu, nie je. Minimalne vyrobca o tychto chybach vie, ci Kia sfalsovala statistiky, je uz ina vec.
 

 

to je jedno ci servis alebo vyrobca, ide predsa o znacku. vsak servisnu historiu ma k dispozicii ktorykolvek iny autorizovany servis. ked som potreboval servisnu historiu, tak mi ju na pockanie spravili aj v inom servise. ale je pravda, ze asi iba v ramci jedneho statu.
na druhej strane som mal aj take skusenosti, ze so zarucnou opravou dost vymyslali. ak by im vyrobca preplatil tieto opravy, asi by sa tomu tak nebranili. ale to funguje asi u kazdeho vyrobcu inak. takym sposobom, ze si to jednoducho vyuctuju vyrobcovi by mohol servis predsa pekne zarabat a posielat im faktury kazdy mesiac. ako si to vyrobca overi, ci bola oprava naozaj realizovana?
 

 

neviem, ako si overuje vyrobca, ci nedochadza k podvodom. Asi ako zdravotne poistovne, tam tiez lekari neposielaju fiktivne ukony a poistovna tiez neoveruje, ci Jozko Mrkvicka bol naozaj chory. Ak sa im na to pride, tak ma servis po chlebe. Mozno musia vyrobcovi zdokumentovat vadnu suciastku, urcite to nebude na slepej dovere.
 

 

si si isty ze lekari neposielaju fiktivne ukony? vela ludi si uz naslo v zaznamoch poistovne lekarske ukony, ktore neabsolvovali. by som bol zvedavy, ako sa dokumentuju take veci a ako vyrobca na zaklade nejakej dokumentacie zisti, ze slo naozaj o suciastku z daneho auta. napriklad mne raz hrkala na novom aute palubovka. museli ju celu vytiahnut, bola tam zabudnuta skrutka niekde v utrobach. praca trvala dost dlho, niekolko dni, typujem, ze ak by to nebolo v ramci zaruky stalo by ma to urcite okolo tisicky. a to by ma zaujimalo, ako toto dokazu vyrobcovi? odfotia mu tu skrutku, ktoru oidtial vytiahli? :-) alebo kamarat mal problemy s elektrikou a auto sa vracalo kvoli tomu do servisu asi 8 krat, kym prisli na problem. ak by mu to dali zaplatit a neslo by o zaruku, cena opravy bybola vyssia ako cena samotneho auta. a by ma zaujimalo, ako to dokazu vyrobcovi, ze tu chybu hladali vyse jedneho roka...
 
Hodnoť

darmo hľadám

v štatistike Suzuki, asi ani jedna porucha, dobre som kúpil...
 

problém je

že nás "páni" novinári krmia americkými štatistikami. Fak nechápem akú výpovednú hodnotu má tato štatistika pre nás. Určite len zmätočnú, lebo autá, ktoré sa nevyvážajú do USA, sa do nej vôbec nedostanú. Daôší problém, je aj nastavenie amerického trhu ku kvalite, je kdesi úplne inde ako u nás. Proste europa, toleruje praskanie retiazok, toleruje emisné škandály, toleruje nekvalitu v podstatne väčšej miere ako amerika. Zrejme preto v štatistike sa nenachádza Suzuky, ani niektore veľmi kvalitné európske autá.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto