SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Toto sú najpredávanejšie autá na svete (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Aby som vam usetril namahu, zozbieral som argumenty ktore sa daju ocakavat v tejto diskusii aj s odpovedami na ne.

"Keby sa zaratala do VW Golf aj Jetta, vysledky by vyzerali inak."

Ano.


"Tato statistika potvrdzuje, ze Toyota robi najlepsie auta na svete."

Ano, ak "najlepsie" znamena najspolahlivejsie.


"Tato statistika potvrdzuje, ze VW robi najlepsie auta na svete."

Ano, ak "najlepsie" znamena najmodernejsie a najvyvazenejsie. Nie najspolahlivejsie.


"Toyoty su spolahlive ale nudne."

Vela ludi chce nudne a spolahlive auta.


"Toyoty nie su vobec spolahlive. Je to len medialna bublina."

Toyoty su ozaj spolahlive. Len zaslepenec moze tvrdit opak.


"Ked su Toyoty take dobre, preco je ich u nas tak malo?"

1. Nemecky a Francuzsky automobilovy nacionalizmus - kupuju vlastne znacky.
2. Toyota nema dostatok modelov ktore su v Europe konkurencieschopne.
3. Slaby marketing v Europe.


"VW nie su dobre, ani spolahlive."

Su to dobre auta a spolahlivost je variabilna - zalezi od modelu a od motora.


"Slovaci kupuju Skody a VW lebo tu existuje mytus o lacnych nahradnych dieloch."

Nie je to mytus, je to realita, aj ked ten rozdiel nie je az taky velky ako si ludia myslia. Navyse ojazdene Fabie a Octavie navyse ponukaju vela miesta za normalne peniaze. Vacsina konkurencie uz davno nevyraba auto typu Fabia Combi, tak ake ine ojazdene auto si ma kupit mlada rodina?
 

 

Spolahlivost toyoty som videl na spicbergoch kde musia fungovat v extremnych podmienkach...hiluxov viac nez som videl za cely zivot, 30rocne kusky aj najnovsie, mnozstvo starych corol, avensisov, vsetko 4x4 a potom nasledovane subaru, honda a suzuki 4x4 autami starymi aj novymi
Vw ak tam boli 2-3 bolo vela..o tom je spolahlivost
 

 

Re 'Vela ludi chce nudne a spolahlive auta'

To je pravda. Potom vyda na vzrusujuce dovolenky ☺
 

 

"2. Toyota nema dostatok modelov ktore su v Europe konkurencieschopne."

má !
ale europania kupuju nespolahlive koncernove dislove črepy, lebo su hlupe ovce
 

 

Nie tak celkom. Toyota ma v europskych modeloch obmedzenu ponuku motorov a to hlavne pri benzinoch. Viac menej ignoruje vykonnejsie motorizacie. A tiez 4x4 v beznych autach neponuka. Porovnaj si kolko motorov moze mat Avensis a kolko Passat.
 

 

No schválne som pozrel tie motory
Pre Passata sú k dispozícii:
1,4; 1,8; 2,0 TSI, to znamená benzín a 1,6; 2,0 TDI, čiže diesle

No a pre Avensisa sú k dispozícii hádaj čo :) ? Tri benzíny a dva diesle
1,6; 1,8; 2,0 Valvematic (benzín) a 1,6; 2,0 D-4D (diesle)

Samozrejme budeš reagovať, že VW má plno výkonovo rozdielnych verzií pri tom istom objeme. No to sú len softvérové obmedzenia toho istého motoru a tento systém mňa ako zákazníka uráža. Ak je zákazník chudobný, "priškrtia mu klapky" a tvária sa, že majú 30 motorov na výber. Nemajú, iba si zo zákazníkov robia srandu.
 

 

V skutocnosti nejde iba o rozdiely v softveri. Odlisne vykonove verzie maju ine turba, ine variabilne nastavenie ventilov a podobne. A keby si aspon trocha chcel, tak zistis, ze napríklad najsilnejsi diesel je biturbo a uplne iny motor ako slabsie verzie. Urazkou zákazníka je skor ponukat tri benzinove atmosfery s vykonom od 136 do 156 k a tvarit sa, ze je to nejaky vyber.
 

 

Motor je motor, turbo je len fúkanie do motora. Či už jednoduché, alebo dvojité. Nastavenie ventilov je zas len nastavenie, nie je to iný motor.

No ale takto. Keby Toyota ponúkla pre Avensis štvorlitrový osemvalec, aj tak by si "ohŕňal nos" a nekúpil, keďže si zrejme VAG positive. Toyota berie Avensis ako pracovné vozidle pre stredný/nižší manažment a obchoďákov. Takýto zákazníci nepožadujú 300 a viac koňové motory. Načo by im boli?

Mimochodom, je nejaká štatistika, koľko tých "biturbových" passatov sa predalo? Asi to nebude zaujímavé číslo. A ak sa niečoho predá málo, nie je to poriadne odskúšané/overené a ja osobne by som to teda nekúpil.

Navyše teda skús vygoogliť, v koľkých že krajinách ten Passat vyhral rebríček predajnosti, keď majú takú neskutočne "širokú ponuku" 3+2 motorov (ako Toyota) v milión modifikáciách.

No a z pohľadu, že Toyota ponúka omnoho viac typov motorov pre svoje vozidlá, dokonca aj 6 valce, len nie pre bruselskou agendou osprostenú Európu je tvoj príspevok smiešny.
 

 

No vidis, a ja som si ten Avensis kupil. Raky som ja VW positive. 7 rokov dozadu s 1,8 Valvematic. Lenze oni dnes ponukaju ten isty avensis s tym istym motorom akurát zmenili plasty v interiery a naraznik. Za ten cas isli ostatny minimalne o generaciu hore.
To, ze motor je motor ja kravina. Pre teba zjavne jedine kritérium je objem. Ale motor je troch viac, ne len 4 valce a blok.
A bavime sa o europe. Kludne mozes opakovat mantru o Bruseli, ale pre zákazníka je podstatne, co dana automobilka na trhu ponuka a nie, co by ponukala keby..... a preco to neponuka.
 

 

Nebudú v EU ponúkať 3,5 l 6 valec, keď Európanom hrabe a spotrebné dane na benzín sú nelogicky vyššie ako na naftu, ktorá smradí viac. No a čo sa týka toho, že ostatní išli o generáciu dopredu, tak sa môžem len schuti zasmiať :D

Ktože asi začal sériovo ponúkať hybridy? Kto začal sériovo ponúkať vozidlá na vodík? Kto je lídrom v inováciách pohonu? Pomôžem ti. VAG to nie je a nikdy nebude. Ponúkajú 15 rokov to isté TDI. TSI sa im dokonca rozpadávali.

Ale samozrejme nech si každý kúpi to čo chce, ja nikomu Toyotu nenútim, dokonca som ju ani nikdy nemal a v blízkej dobe ani neplánujem, len som reagoval na nezmysel o neskutočnom výbere v ponuke motorov VAG :)
 

 

Ty tu dehonestujes 1.0 TSI trojvalec od VAGu :D samozrejme iba vtip. Jasne ze VAG dava to, co ludia hladaju 3.9l spotreba okolo 80-90kW.Najpredavanejsie v EU.

Osobne teraz pozeram na "noveho" avensisa 2.0l benzin
 

 

A kde som pouzil vyraz neskutocna ponuka? Je ale objektivne sirsia. A nehovorim o 300 k motoroch. Ide o to, ze ak niekto chce nieco silnejsie ako 150-160k, tak moze na Toyotu zabudnut. A napríklad nova Corolla nastupuje s brutálnou paletou 1,4 Diesel a 1,33 resp 1,6 atmo benzin, vsetko stare motory a este Euro 6 priskrtene. Tymto je okamzite odsudena na auto pre dochodcov.
A pre snapshota, garantujem ti, ze aj ten trapny turbo trojvalec pojde lepsie ako hocico z toho muzea motorizacii. Pritom maju k dispozicii 1,2 turbo , 2,0 turbo.
 

 

Citujem teba: "Vacsina konkurencie uz davno nevyraba auto typu Fabia Combi, tak ake ine ojazdene auto si ma kupit mlada rodina?"
Nepôsobim v tejto branži, ale aj tak si myslím, že táto tvoja myšlienka je trochu tak volovina. Ak by to bola pravda, na túto vlnu už dávno naskočia aj iné automobilky a začnú podobné modely vyrábať. Dnes si mladá rodina skôr kúpi (ak má kúpiť ojazdené) SUV, lebo aj ojazdených SUV je na trhu dosť. Skôr v konkurencii SUV hľadaj odpoveď na to, prečo niektoré automobilky odskočili od výroby kombíkov k malým autám.
 

 

Teraz pises o Amerike/zapadnej Europe alebo o Slovensku? V Amerike si kupi ojazdene SUV aj upratovacka. V zapadnej Europe rodiny presli s malych kombikov na male SUVcka. Asi sa v nich citia bezpecnejsie a tych zopar tisic Eur si radi priplatia.

U nas si priemerna rodina moze dovolit akurat tak 15rocny Hyundai SUV a modlit sa, aby sa im to nepokazilo. Automobilky neprichadzaju na trh s novymi modelmi na zaklade toho, co si zelaju vychodoeuropsky zakaznici. My si len mozeme vybrat z toho co je na trhu. A co je na trhu zalezi od toho, co si zelaju zapadniari.

Pri Fabii si priplatis 600 Eur za kombi a pri malom SUV si priplatis minimalne 2000 Eur oproti Fabii. Skoda ma vyhodu v tom, ze nevyraba len pre zapad, ale hlavne pre chudobnejsie krajiny. Na Slovensku je vela ojazdenych Fabii combi, je z coho vyberat.
 

 

re "V Amerike si kupi ojazdene SUV aj upratovacka."

obcas aj kupi. a dopadne zle. drahe na udrzbu a vysoka spotreba benzinu. z toho co vidim okolo, tak mozem povedat, ze tito ludia mavaju zvycajne starsie sedany obcas nejaky truck ako ford ranger a pod, vsetko stvorvalce.....
 

ano ostali len Renault Grantour

, Seat Ibiza ST a Skoda Fabia. Nik dalsi male auta - Combi NEVYRABA.

Ano ja som mal po sebe dve Fabie Combi, FI a FII,(prvu F1 kratku) kupene ako nove, lebo sme nemali penize na vacsie - Ta prva pobehala celu EU a takmer dva roky bola v Londyne a dotrez na nej hrdo jazdia dalsi majitelia - rodina. Ta druha je uz tiez predana, ma ju svagrina - slobodna nema peniaze na nove a vacsie.

Samozrejme uz dalsiu Fabiu sme nekupili a uz asi ani nekupime aj ked spolahlivost bola vysoka, ziadny problem, parkovanie vonku, cez zimu aj po 6 rokoch diesel startoval pri -15 na prvy sup s povodnou bateriou, akurat odchadzali ziarovky - stretavacie svetla.

Je z coho vyberat -v nizsej strednej triede u inych znaciek je toho dost v ponuke.
 

 

Astra ST, Auris ST, i30cw asi to l.en tak co ma rychlo napadli
 

 

Len tie su o triedu vyssie.
 

 

Cenovo su velmi podobne, kedze si skus nakonfigurovat Fabiu s ako takym dobrym motorom a zrazu mas 18 000eur
 
Hodnoť

Motory...

Hilux a Ranger su tam tak popularne lebo ich predavaju s benzinmi a nie otrasnymi dieslami ako v Europe...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto