SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na D1 sa tvoria kolóny od Senca v smere na Trnavu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Uz davno mala byt D1 trojpruh a subezne Rka Senec - Nitra. D1 BA - TT je pruser. Za co beru peniaze jednotlive zodpovedne organy?
 

v piatok večer

som šiel z prahy autobusom a za sencom sme čakali okolo 40 minút ... Dôvodom zjavne bolo, že jeden pruh pred trnavou bol zaprataný nejakou prekážkou s výstražným svetlom ...

Nie tak dávno súdruh ficzo presadil "riešenie" troch neplnohodnotných pruhov za cenu vysoko prevyšujúcu postavenie plnohodnotnej paralelnej cesty ... Už naozaj budeme pozerať na to, ako takáto nekompetentná zberba kradne naše peniaze ?
 

trojpruh

vyrazne pomohol, a nie, ziadna plnohodnotna cesta by si za to nepostavila

fakt nechapem tu snahu kritizovat vsetko len preto, ze to urobila vlada, ktora sa mi nepacila
 

ukážkou, ako

výrazne "pomohol" trojpruh sú desiatky minútové kolóny v prípade nehody či inej situácie, ktzorá zablokuje čo i len jediný pruh ...

Nie som obdivovateľom Bratislavy a Bratislavčanov, ale je nad slnko jasné, že smer na trnavu potrebuje alternatívnu trasu ... A postavenie tej trasy bolo porovnateľné s "nákladmi" na vybudovanie tretieho pruhu ... Neporovnávam ficzove ceny ale ficzove plytvanie na trojpruhu so skutočnou cenou novej rýchlostnej cesty ...
 

 

Vyrazne pomohla ale len kym nie je nehoda, potom je to este horsie, pretoze auta ktore cakaju na policajtov, pripadne sanitku nemaju kam byt odpratane kedze tam chyba krajnica.

Ze sa to takto spravilo ok, ale ze sa s tym dalej nic nerobi je blbost akych tu mame od nasich politikov az az.
 
Hodnoť

 

Nuz, na stavenisku sa nehoda obcas stane..
 
Hodnoť

 

UžItesi lemry ,a preto treba ďalšie cesty aby vás bolo ešte viacej - a verte bude horšie. Som vo švajčiarsku a tu je to katastrofa ,hlavne okolie Basel a Zürich. Kultúra pohodlných zadkov nás dobieha. Ešte že chodia vlaky,a autobusy a dokonca mám aj nohy... to je čo...
 

 

Porovnavas neporovnatelne. Bol som v Zurichi velakrat a ich siet integrovanej dopravy je uplne iny svet ako BA alebo ktorekolvek mesto na SVK a CZ okrem Prahy.

Ak bude taka kvalita prepojenia a jazdenia samotneho ako v Zurichu, tak aj tu budu ludia cestovat elektrickami a vlakmi ako v Zurichu.

Nehovoriac o tom, ze napriek ich vysokej kvalite IDS ludia cestuju autami vo velkom pretoze maju extra kvalitne cesty, a mozu si dovolit tento Luxus - cestovanie autom.
V Zurichu sa vela jazdi na bicykli - sam vies, ze clovek si musi davat vacsi pozor na to aby ho nezrazil cyklista ako auto a teda ludia tam vo velkom vyuzivaju bicykle, lenze to mesto je na to prisposobene. Auta jazdia pomaly, zastavuju na priechodoch (aj ked cyklista na priechode nema prednost), neriesia ze este na semafore prejdem, proste die cervene tak stojim, to mesto je extra zelene a je tam mnozstvo cyklotras, atd.

Provnavat moznosti inej dopravy ako autom v BA a na SVK s Zurichom...
 

 

Ale sudruh Blaha povedal, ze kapitalizmus skrachuje a buducnost patri Venezuele a takysto v Rusku maju sudruhovia krasne cesty.
 
Hodnoť

 

V piatok som tadial isiel, nehoda pri Senci a v lepsom pripade 40kou. Pred dvoma tyzdnami krokom alebo ani to koli nehode tiez pri Senci.

Ked vidim rano ludi ako sa bezprizorne premiestnia z pruhu do pruhu necakane bez akehokolvek dovodu, pripadne pri obiehani ak su obiehani reaguju absolutne neprimarane - v nespravnych chvilach zrychluju a na druhej strane v zlych momentoch spomaluju, alebo na dialnici idu 120 a pri beznej zakrute skocia na brzdu a prudko spomalia na 100 bez akehokolvek dovodu - sucha cesta, nic pred nimi, tak sa necudujem ze sa taketo nehody stavaju, nielen kamionov. Samozrejme ze castokrat to prehanaju aj ti co sa lepia na zadny naraznik, ale urcite by mali byt kondicne jazdy po zvladnuti skusok povinne, a kto nezvladne urcitu uroven jazdenia, tak nema byt pripusteny na samostatne jazdenie.
akosi sa zaviedol mytus, ze vplyvom zvyseneho mnozstva elektroniky a ochrannych prvkov netreba zu vediet jazdit, predvidat a pod. Lenze prave vplyvom toho, ze auto zu ma kadekto je to potrebne o to viac.

Ina vec je, ze kazdy predseda vlady a minister dopravy od 1989 by si zasluzil rozhojdat a dostat zo jednu do nich...
U nas sa stale stavia na to co je teraz a nie na to co bude o 10-20 rokov.
 
Hodnoť

nuz ked pomaly 1/3 slovenska

Je skoncentrovana v Ba a jej okoli .. nejaka nehoda, tak pruser, nebudes doma z prace "len" za 1.5hod, ale za 3.5hod. Pobozkat doma uz spiace deti, rychlo ist spat aby si mohol to iste absolvovat o par hodin v opacnom smere.
 

 

Neveril by si, ale na tychto cestach sa deje aj kvantum biznis dopravy cize doprava ktora je za ucelom dopravy tovaru, dodavok pravidelnych a pod. A ked sa to spoji s dochadzanim plus ludia iduci za rodinou tak cesty nestacia.

Ako som zu pisal vyssie, kazdy predseda vlady a ministaer dopravy od 1989 si za toto zasluzi jedno varla dole. Chorvati postavili dialnicu s tunelmi a kvantom mostov za 10 rokov krizom cez celu krajinu aj s obchvatmi, Slovinska dialnica je v podstate samy most a nadjazd, no a u nas sa stale hlada najlepsie riesenie okolo Strecna.
Taka sme my krajinka...vrazdia nam tu elitnych pravnikov ktori v podstate zastupuju stat a biely kon ktory bol ministrom namiesto hajenia statu hajil zaujmy ine, teraz tu mame ineho bieleho kona ktory je kryty dvoma najsilnejsimi ludmi v state a do toho kolabujuce cesty a vsetci sa tvarime ze pssst, ved predsedame.
 

tak to chorvatsko

...je to fascinujuce.
ale nam sa tu nenavalia v letnych mesiacoch miliony aut, ktore zaplatia na tych mytach 10tky milionov eur. A dalsie 100vky milionov eur, co ti ludia minu na tych dovolenkach.
a to vsetko by bez dialnic nemali, resp.len zanedbatelny zlomok z toho.

To uz by boli aki megasprosti, ak by neinvestovali do niecoho takeho, co im bude nasledne tak jednoznacne sypat peniaze a zamestnavat ludi..

idem si k tomu nieco pozriet, ze schvalne, aka je historia vystavby dialnic v HR.
 

fascinujuce

chorvatske dialnice su zazraky na dlh... a teraz s tym maju velke problemy

http://www.vecernji.hr/hrvatsk...

http://www.jutarnji.hr/vijesti...

http://radnickaprava.org/tekst...
 

 

Chorvatske dialnice su ziskove tak 2-3 mesiace v roku. Zvysok roka je to obrovska prazdna betonova plocha.

Cisto nahodou som pozrel webkamery a momentalne je na mytnici Zagreb-Lucko smer Split dokopy asi 12 aut. Opacny smer je prazdny. A to je utorok 8:45 rano, bezny pracovny den, v Chorvatsku nie je ziadny sviatok.

Ale inak im dialnice (a hlavne tempo ich vystavby) fakt zavidim. Len keby ich to teraz tak finacne nezatazovalo.
 

no to hej

Inokedy tam musi byt prazdno.

ale proste aj vdaka tym dialniciam zazili turisticky boom, ceny ubytovani a v restauraciach rastu...
cital som ze maju rocny prijem z turizmu 8mld Eur, bez dialnic by to bol len zlomok..

Takze sice hej, priamo len z mytneho taky kolos nesplatia, ale ...
 
Hodnoť

Nerozumiem

Dnes bol taký skoro polovíkend - ľudia sú na dovolenkách cesty komfortné počasie na jazdu úplne optimálne ani teplo jasno sucho. Jednoducho deň ako stvorený na to v pohode sa odviezť. A tu v Biskupiciach smerom do Rovinky 3 alebo štyri autá v sebe a kolóna. Na prázdnej Prievozskej auto a trolejbus v sebe. Teraz čítam, že aj na trnavskom D1 stavenisku kolóny kvôli búračke - ľudia čo je? Však nie je dôvod blbnúť však si treba urobiť pohodu neponáhľať sa nemýliť si diaľnicu s rallye dráhou a ide to samo :-) Čas v lete treba stráviť v pohode v prírode a nie čakaním na nehodovku a potom po servisoch!
 

 

Ono naozaj na cestach su ludia, ktori na to nemaju. Schopnost koordinacie, sledovania diania okolo seba, vyhodnocovania situacie a schopnost prijat spravne rozhodnutia v rychlosti.
Castokrat to jelen o praxi, ale castokrat aj nie. V oboch pripadoch to ale moze skoncit zle.

Sazmorejme ze nehoda sa moze stat aj velmi dobremu soferovi s velmi vela skusenostami. Ale ked vidim tie rozhodnutia a kroky mnohych soferov a soferiek a ich napate drzanie volantu a vystraseny pohlad, tak by som im nedal do ruk ani kolobezku.
 

 

Podla mna tie nehody vacsinou sposobia aj dobri vodici(kazdy den chodia tu trasu dva krat), a prave to je problem, jednoducho si po ceste riesia telefon,sms, maily, maluju sa, cumia na baby vo vedlajsich autach atd, a potom par sekund nepozornosti a nehoda je na svete. Specialne je to vidiet na tom ze zriedka su tie nehody vazne.
 


Najčítanejšie na SME Auto